למה ירה תושב עתלית חץ דייג על חברו?

האיש, 45, נאשם בביהמ"ש בפציעת אדם אחר, משום שלדבריו, מכר סמים לילדים. בפרקליטות טוענים כי בעת המעשה קרא: "אני אנקה את עתלית מסוחרי סמים"
אייל חן |
מעצר (אילוסטרציה).

לבית משפט השלום בחיפה, הוגש כתב אישום נגד תושב עתלית, בן 45, בגין פציעה כשהעבריין מזוין, החזקת אגרופן או סכין של כדין ואיומים. לאחר שהנאשם החליט לנקות את עתלית מסוחרי סמים ופצע באמצעות חץ מרובה דייג, את מי שהיה חברו.

על פי כתב האישום, התקיפה התרחשה לפני כשבוע וחצי כאשר הגיע אז הנאשם לחצר בית חברו כשהוא מחזיק ביד אחת סכין מטבח ובידו האחרת החזיק רובה צלילה שהיה טעון בחץ המשמש לדיג. הנאשם, הבחין בחברו עומד במרפסת ביתם וצעק לו לרדת למטה. מיד לאחר מכן, יצא מחצר הבית והחל ללכת לכיוון ביתו ברחוב האלון. החבר ירד אל החצר, אז חזר לשם הנאשם תוך שהוא מכוון את רובה הצלילה לעבר חברו. הוא ירה את החץ ופגע בידו הימנית של החבר. החבר פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים רמב"ם.

בכתב האישום צוין כי הנאשם שנעצר על ידי השוטרים שהגיעו למקום, אמר להם בין השאר "אני אנקה את עתלית עד שאף אחד לא ימכור פה סמים". בהמשך איים וקילל את השוטרים: "תן לי לעשות את המלחמה, תכבדו אני אכבד, עדיף לכם כבר להרוג אותי בתחנה, יא מנייאק, יא אחו שרמוטה. אני יודע מי מוכר סמים ומי לא, במקום שתזרמו איתי. ההומו הזה שיריתי בו, וואו זו רק ההתחלה. מי שמוכר סמים לילדים אני אזיין את אמא שלו. תשאיר לי את זה. תשחרר אותי מהאזיקים, אני שובר את כולם. אני שועל. תנו לי לעשות את העבודה. אני יודע מה אני עושה. אני לא אבוא סתם". בהמשך, כך נטען, הטיח בשוטרים, "אני אזיין אתכם, אנחנו נפגש, אני אבוא מתחת לבית שלך".

עוד בפלילים: תקף בביה"ס בגלל הערה

במקרה אחר, לבית המשפט השלום לנוער בבת-ים, הוגש כתב אישום כנגד נער כבן 14, בגין חבלה בנסיבות מחמירות. זאת לאחר שבעקבות אמירות שהפנה המתלונן לידידתו של הנאשם, במהלך הלימודים, סגרו להיפגש בגינה ציבורית ושם דקר הנאשם את הנער הלומד עמו בבית הספר.

על פי כתב האישום שהוגש, הנאשם והמתלונן לומדים באותו בית הספר, במהלך אחת מההפסקות התגלע סכסוך בין השניים בגין אמירות שהפנה המתלונן לידידתו של הנאשם, שאף היא קטינה. לאור האמור, הנאשם החליט להתעמת עם המתלונן ופנה לשלושה מחבריו, נערים צעירים גם הם, שיתלוו אליו לגינה הסמוכה למוסד הלימודים.

כאשר הגיע המתלונן לגינה, כך תואר בכתב האישום, ביקש הנאשם מהמתלונן להתקרב ואז פנה אליו, תוך שהוא מניח יד על כתפו ואמר לו "אתה רוצה חור?". במהלך האירוע בעוד שאחד מהקטינים, שנכחו במקום, בעט במתלונן שלף הנאשם מברג, שהיה בכיסו ודקר את המתלונן בגב. המתלונן הובהל לבית החולים ואושפז לצורך קבלת טיפול רפואי.

____________________________________________________

עו"ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות