חשד: הזדהו כמקורבים לעבריין מוכר וסחטו כספים

המדינה הודיעה לביהמ"ש כי תגיש בקרוב כתב אישום נגד שני תושבי חיפה החשודים כי סחטו כספים מקבלן בניה מכפר כנא ואיימו כי אם לא ישלם – ישלחו אליו את העבריין
דנה לווינסקי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

בימים הקרובים יוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד שני תושבי חיפה בחשד שסחטו באיומים קבלן בניה תושב כפר כנא, כאשר הציגו את עצמם כמקורבים לעבריין מוכר ומסוכן לדבריהם, תוך איומים ודרישה לתשלום סכומי כסף גדולים, כך עולה מהצהרת תובע שהוגשה לבית המשפט.

ראשיתה של הפרשייה לפני מספר שבועות, עם קבלת תלונה בתחנת משטרת חיפה בגין סחיטה באיומים של קבלן בניה תושב חיפה על ידי מספר חשודים.

מהחקירה עולה כי חלק מהחשודים הועסקו על ידי הקורבן, תושב כפר כנא, בשנות ה- 60 לחייו, כקבלנים באתר בניה בו עובד כאשר עם תום עבודתם הלגיטימית, פנה אליו אחד החשודים ודרש ממנו לשלם כסף נוסף ללא עבודה אחרת יפגע. הקורבן שילם לחשודים עשרות אלפי שקלים וכאשר הודיע להם כי אין בכוונתו לשלם סכומים נוספים החשודים הבהירו לו שהינם בני משפחתו של עבריין מוכר ומסוכן מאוד מהאזור וכי אם לא ישלם את הכסף שנדרש לשלם הם ישלחו אותו אליו.

אם לא תשלם, יבוא עבריין

כעבור מספר ימים הגיע החשוד הנוסף לאתר הבניה ובמהלך דין ודברים עם הקורבן איים עליו, דקר אותו מס' פעמים ופצע אותו באורח קל. בעקבות התלונה פתחה היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל בחקירה סמויה במסגרתה נאספו עדויות וראיות תוך כדי הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי יל"פ מרחב כרמל, לפני כשבועיים 3 תושבי חיפה (24,64,53) לחקירה בתחנת המשטרה המקומית.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, כאשר הבוקר, הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע נגד שניים מהחשודים (24,64) לבית משפט השלום בחיפה כאשר בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

אישום: רצחו בגלל ויכוח במסעדה

מוקדם יותר היום (יום ה') פורסם כי לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד אלהיין וורקו, 44, מקרית ים, אייג'אג'ום טספאי, 42, מקרית ביאליק, בלטה באשא, 26, מקרית אתא וגשאו מנגסטו, 29, מצפת בגין רציחתו בנסיבות מחמירות של מוסא אבאקאר ז"ל במהלך אירוע אלים בסמוך לצומת קרית אתא. לצד כתב האישום מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, הנאשמים מכירים זה את זה, בין השאר על רקע בילויים משותפים במסעדות באזור הקריות. לפני למעלה מחודש, שהו במסעדה בקריות הנאשמים ואנשים נוספים בין השאר המנוח וחבריו. לאחר עימות מילולי בין הנאשם טספאי לאישה שנכחה במסעדה, ניסו המנוח וחבריו וחלק מהנאשמים האחרים להפיס את דעתו. במהלך העימות דחף טספאי נוכחים ובין השאר את חבריו של המנוח, שחזרו לאחר מכן יחד עם המנוח לשולחן בו ישבו.

קטטה שהסלימה

זמן קצר לאחר מכן, התפתח בתוך המסעדה עימות פיזי שכלל דחיפות הדדיות בין המנוח וחבריו לבין חלק מהנוכחים וחלק מהנאשמים. העימות נמשך לאחר מכן על המדרכה ממול למסעדה, ובמהלכו המנוח התיז לעבר מספר נוכחים במקום גז מדמיע, והחליף מכות אגרוף עם אחד הנאשמים.

המנוח וחבריו עזבו את המקום, והנאשמים דלקו אחריהם, רצו אל המנוח, השיגו אותו, וכולם יחד, בצוותא חדא ובחבורה, תקפו את המנוח בצורה קשה. הנאשם וורקו חבט בעוצמה באמצעות קרש בראשו של המנוח שהתמוטט ונפל על הקרקע. מיד לאחר מכן המשיכו הנאשמים בתקיפתו של המנוח תוך שימוש בקרש, בזריקת והטחת אבנים לעבר ראשו, בעיטות, ועוד.

לאחר מכן הנאשמים עזבו את המקום בריצה לעבר המסעדה, והותירו את המנוח שרוע על הקרקע כשהוא חבול קשות ומחוסר הכרה. זמן לאחר תקיפת המנוח על ידי הנאשמים, הגיעו למקום כוחות משטרה ומד"א וביצעו החייאה במנוח שדימם והיה חבול קשות. לאחר שהועבר המנוח לבית החולים, חרף ניסיונות החייאה, נקבע מותו.


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות