רשת הסטוק בקרב על ה"מקס"

מקס סטוק דרשה מרשם הפטנטים למחוק את סימן המסחר של חברת "מקס בייבי" כי הוא דומה לשלה ונדחתה: "לא הוכח כי הצרכנים מזהים אותה באמצעות מילה זו בלבד
גילי סיוון-כהן |
סניף בילו של רשת מקס סטוק. צילום: פלאש 90

חברת מקס סטוק בע"מ, המפעילה את רשת חנויות הסטוק הפופולארית, פנתה לרשם הפטנטים, העיצובים וסימני המסחר בבקשה למחוק סימן מסחר מעוצב של חברת מקס בייבי בע"מ, וביקשה כי הרשם יתיר לה לרשום שני סימני מסחר על שמה עם צירוף המילים "מקס בייבי". רשם סימני המסחר קבע כי אין למחוק את סימן המסחר אך הותיר למקס סטוק לרשום סימן מסחר הכולל את המילים "מקס בייבי" בעיצוב אחר.

חברת מקס סטוק בע"מ, רשת החנויות המוכרת, ביקשה למחוק את סימן המסחר המעוצב של מקס בייבי, חברה המשווקת מוצרים להורים ולתינוקות, בטענה שהמילה "מקס" מזוהה עימה, וכי היא בעצמה עושה שימוש בצירוף המילים "מקס בייבי" לצורך סימון מוצרים המיועדים לילדים ולתינוקות, במחלקות ייעודיות בחנויותיה. בנוסף, ביקשה מקס סטוק לרשום שני סימני מסחר על שמה, גם על צירוף המילים "מקס בייבי".

רשם הפטנטים, סימני המסחר והעיצובים, עו"ד אופיר אלון, דחה את הבקשה למחיקתו של הסימן הרשום, בנימוק כי המילה "מקס" היא מילה שנעשה בה שימוש רב במסחר וכי מקס סטוק בע"מ לא הצליחה להוכיח שהצרכנים מזהים אותה באמצעות המילה "מקס" בלבד.

לא על ה"מקס" לבדו

יחד עם זאת, הרשם קיבל את הבקשה לרשום את אחת מבקשותיה של מקס סטוק לסימן מסחר, כך ששני הסימנים כעת, של שתי החברות, יהיו רשומים בפנקס סימני המסחר במקביל, בשל השוני בין הסימנים.

"לאחר בחינת הראיות שהביאה מבקשת המחיקה", כתב הרשם, "אינני סבור כי אלה מוכיחות כי המילה 'מקס' רכשה משמעות שנייה ברף הנדרש. ראיות מבקשת המחיקה לא כללו כל ראיה שהיא עצמה מתייחסת למילה 'מקס' כשלעצמה כסימן מסחר המזהה אותה. לראיה, המבקשת עושה שימוש בסימנים מעוצבים רבים הכוללים את המילה "מקס" בצירופים שונים, כגון: 'מקס', 'מקס סטוק – כאן קונים בכיף', אולם לא בסימן המילולי 'מקס' כשלעצמו. לא הובאו ראיות כי צדדים שלישיים מתייחסים לסימן כמזהה מקור של מבקשת המחיקה".

רשם הפטנטים הוסיף: "מבקשת המחיקה טוענת כי המוניטין בסימני 'מקס בייבי' מן ההיכרות הרבה של הציבור עימה ומן המוניטין שלה אשר נבנה לאורך שנים ותוך השקעת משאבים רבים. מבקשת המחיקה טוענת כי לאורך שנות פעילותה היא עושה שימוש רב בסימן 'מקס' ובסימנים הנגזרים ממנו כדוגמת "מקס בייבי" וכן כי עשתה זאת זמן רב טרם שהגישה בעלת הסימן את הבקשה לרישום סימנה. כן הוסיפה כי היא משקיעה סכומי עתק בסימון מאות מוצרים שונים בסימן 'מקס בייבי' וכן כי קידמה אותם בסניפיה ברחבי הארץ. לטעמי, אין די בראיות שהציגה מבקשת המחיקה כדי לבסס מוניטין משמעותי שנצבר לטובת מבקשת המחיקה בסימני 'מקס בייבי' אלה".

______________________________________________________________________

עו"ד יורם ליכטנשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות