טיפת הדם שהובילה לתפיסת הפורץ

בדיקת די-אן-איי כיוונה את החוקרים לצעיר בן 21 מירושלים, שנעצר בחשד שפרץ למסעדה בעיר וגנב ממנה כספת. מצלמות האבטחה במקום תיעדו אותו בשעת מעשה
רונן לוי |
שוד בית קפה - אילוסטרציה

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (יום ה') כתב אישום בגין אירוע התפרצות לעסק וגניבת כספת, נגד צעיר, תושב העיר בן 21. הצעיר נתפס לאחר שדימם במסעדה ובבדיקת די-אן-איי גילו את זהותו. במקרה אחר בשני אירועים שונים השבוע, סיכלו שוטרי תחנת פתח תקווה גניבות רכבים ועצרו את החשודים. מחלקת התביעות של המשטרה מבקשת מבית המשפט, לצד כתב האישום, להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו.

האירוע התרחש לפני כחודש, בתחילת חודש אוקטובר, אז התקבל דיווח במשטרה מבעלי המקום כי ארעה התפרצות למסעדה בשעת לילה מאוחרת וכי מהמקום נגנבה כספת שהכילה סכום כסף רב. מיד עם קבלת הדיווח החלו חוקרי המשטרה בפעולות מקצועיות לרבות איסוף ממצאים על ידי חוקרי זיהוי פלילי של מחוז ירושלים ובדיקתם. בתוך כך, איתרו אנשי הזיהוי הפלילי ממצא פורנזי שהועבר לבדיקת המעבדה ותוצאותיה הביאו לזיהוי החשוד שהיה רעול פנים בעת המעשה ולמעצרו.

המצלמות תיעדו

החשוד, בן 21, נעצר כבר בשבוע שעבר והועבר לחקירה בתחנת משטרת מוריה. מעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת המשך הפעולות הנדרשות להשלמת החקירה. מהחקירה עלה כי החשוד הגיע אל המסעדה אשר הייתה סגורה באותה העת. לאחר שבדק כי אין אף אדם במקום, טיפס לעבר הקומה השנייה של המסעדה ובאמצעות חפץ פרץ את דלת העסק ונכנס לתוכה.

לאחר מכן, כך העלתה החקירה, ניגש אל חדר הצוות שם עקר את הכספת ממקומה וכתוצאה מכך נפצע הנאשם והחל מדמם בתוך תחומי המסעדה ואז נמלט מהמקום כשהכספת ברשותו.

בימים האחרונים סיימו חוקרי המשטרה את פעולות החקירה המקצועיות, במסגרתן נאספו ראיות כנגד חשוד בהתפרצות לבית עסק בדרום העיר ירושלים ונעצר החשוד במעשה.

לאחר שחומרי החקירה הועברו לידי התביעה המשטרתית, הוגש כתב האישום על ידי שלוחת תביעות ירושלים זאת לצד בקשה למעצרו של החשוד עד תום ההליכים.

גנבים על הכוונת, גם בפתח תקווה

בשני אירועים שונים השבוע סיכלו שוטרי תחנת פ"ת גניבות רכבים ועצרו את החשודים. במסגרת פעילות מבצעית של שוטרי תחנת פתח תקווה, הפתיעו השוטרים את גנב הרכב ברחוב רוטשילד פ"ת ולאחר מרדף, הצליחו לעצור את הגנב. בחקירתו עלה כי הנו תושב המרכז, בן 42 אשר ניצל מצב וגנב את הרכב לאחר שבעליו השאיר אותו מונע וללא השגחה.

באירוע נוסף, חשוד תושב שטחים בן 22, גנב רכב מכפר אברהם, ושוטרי סיור מתחנת משטרת פתח תקווה פתחו אחריו במרדף עד לגזרת ירושלים שם לבסוף נעצר החשוד והרכב לא לפני שהחשוד ניסה לדרוס את השוטרים אשר סימנו לו לעצור.
_________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות