ערעור על עונשו של השוטר שהטריד מינית: "להשית מאסר בפועל"

עוזי כהן, ששירת כנגד משמעת, נידון ל-350 שעות של"צ לאחר שהורשע כי אמר, בין השאר, למתלוננת "מה את עושה במג"ב? את צריכה לדגמן". מח"ש: "להחמיר את עונשו"
גילי סיוון-כהן |
המחלקה לחקירות שוטרים, צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על קולת עונשו של עוזי כהן, נגד משמעת במשטרה שהורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות של הטרדה מינית כלפי שוטרת בשירות סדיר במג"ב. במח"ש טוענים כי העונש שנגזר על השוטר, 350 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ) הינו עונש קל מדי וכי יש להחמיר באופן משמעותי את עונשו ולהשית עליו מאסר בפועל וכן להגדיל את סכום הפיצוי, בגובה 1,800 שקלים, שנפסק לטובת המתלוננת בתיק. "המשיב ביצע את מעשיו תוך ניצול פערי הכוחות ופערי הגילאים בינו לבין המתלוננת, תוך התעלמות מבקשותיה החוזרות והנשנות של המתלוננת כי יחדל ממעשיו", נכתב בהודעת הערעור.

נגד המשמעת הורשע בכך ששב והציע לשוטרת בשירות החובה הצעות ואמירות בעלות אופי מיני, הן בשיחות מילוליות והן בהודעות טקסט, וזאת למרות שהביעה את חוסר רצונה בהן.

"מה את עושה במג"ב? את צריכה לדגמן"

הנאשם, כך על פי הרשעתו, שירת בתפקיד נגד משמעת, במסגרת זו היה אחראי על כל נושא המשמעת בפלוגה. במהלך חודש דצמבר 2017 הצטרפה המתלוננת ליחידה. הנאשם פגש בה, לקח אותה הצידה ושאל "מה את עושה במג"ב, את צריכה לדגמן". באותו ערב שלח הנאשם למתלוננת הודעה ובה כתב כי היא מזכירה לו את ה"אקסית" שלו שהיתה "טובה במיטה" והוא תהה איך המתלוננת "במיטה".

במשך החודשים לאחר מכן, כך על פי הרשעתו, המשיך הנאשם לפנות למתלוננת באמצעות הודעות ופנים מול פנים בהצעות בעלות אופי מיני, חרף העובדה שהבהירה לו כי אינה מעוניינת בהצעותיו.

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, גזרה על הנגד עונש של 350 שעות שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת העבירה בסך של 1,800 שקלים. במסגרת הערעור מבקשת המדינה להחמיר את העונש שהושת על הנאשם לעונש מאסר בפועל, ולהגדיל את סכום הפיצויים שנפסק לטובת המתלוננת.

מח"ש דורשת: מאסר בפועל

בהודעת הערעור נכתב כי גזר הדין המקל אינו עולה בקנה אחד עם עיקרון ההלימה, המחייב זיקה בין חומרת המעשים בנסיבותיהם וחומרתו של העונש.

"מעשיו של המשיב חמורים", נכתב בהודעת הערעור שהוגשה על ידי נציגי מח"ש. "המשיב, פגע מינית במתלוננת אשר שירתה כלוחמת בשירות סדיר, תוך שהוא מבצע את המעשים, בעקביות, נחישות והסלמה כדי להשיג את מטרתו המינית".

עוד נכתב בערעור כי "את המעשים ביצע המשיב באמצעות הודעות ששלח למתלוננת או כאשר פגש בה פנים אל פנים, במהלך שירותם הצבאי. המשיב ביצע את מעשיו תוך ניצול פערי הכוחות ופערי הגילאים בינו לבין המתלוננת, תוך התעלמות מבקשותיה החוזרות והנשנות של המתלוננת כי יחדל ממעשיו".

בערעור שהוגש מבקשת המחלקה לחקירות שוטרים מבית המשפט להחמיר בעונש שהוטל על הנאשם באופן משמעותי ולגזור עליו עונש מאסר בפועל, מאסר מותנה והגדלת סכום הפיצויים שנפסק לטובת המתלוננת.

__________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא

__________________________________________________________________

עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות