נהג המשאית נתפס על חם: השליך פסולת בניין בשטח פתוח

תצפיות חשאיות של המשטרה הירוקה תיעדו את הנהג משליך בניגוד לדין את הפסולת בשטח פתוח באזור שער הגיא. החשוד נעצר והמשאית הועברה לחניון ייעודי
אייל חן |
פסולת בניין. אילוסטרציה envato

בתום חקירה סמויה, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה במחוז ירושלים בשיתוף מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל, ביצעה פעילות אכיפה ממוקדת באזור צומת שער הגיא לתפיסת משליכי פסולת בניין בשטח פתוח הנהג שנתפס על חם, עוכב לחקירה והמשאית הועברה לחניון ייעודי.

במסגרת החקירה המוקדמת בוצעו תצפיות חשאיות ומעקב אחר המשאיות שעליהן נצבר מידע שלפיו הן פעולות בניגוד לחוק ושופכות פסולת בניין באתר בלתי חוקי בצדי צומת שער הגיא בצמוד לתחנת הדלק. במהלך פעילות האכיפה, ארבו המפקחים והשוטרים למשאית בעת שפיכת הפסולת ולאחר שזו סיימה את הפעילות הפיראטית – עצרו אותה.

השוטרים עיכבו את הנהג לחקירה וזימנו את בעל המשאית לחקירה גם כן והמשאית הועברה לחניון ייעודי של המשטרה הירוקה עד לתום ההליכים.

כוח רחפנים עולה

במהלך הפעילות השתמשו הכוחות ברחפנים של טייסת 11 של המשטרה הירוקה, שבעזרתם צילמו את המשאית שופכת את פסולת הבניין ועקבו אחריה לצורך עצירתה. השימוש ברחפנים אפשר למפקחי המשטרה הירוקה להישאר חשאיים ולבצע מעצר חלק.

צילומי הרחפן מהווים עדות לעבירות שנעשו. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ממשיכה בחקירת המקרה כדי למצוא משאיות נוספות שנהגו לשפוך פסולת באתר הבלתי חוקי, וככל שתידרש לכך תפעיל את אמצעי האכיפה העומדים לרשותה

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי העבריינים הסביבתיים בתחום פסולת הבניין מפקירים את הסביבה פעם אחר פעם כאשר הם שופכים את הפסולת בשטחים הציבוריים הפתוחים. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה מבצעת מעקבים ומשתמשת באמצעים שונים כדי לצמצם את הפגיעה הסביבתית ולעצור את משליכי הפסולת. גם הפעם שיתוף פעולה מוצלח עם גורמי אכיפה אחרים הביא לתפיסה בזמן אמת, והיא תרתיע את העוברים על החוק.

עוד באיכות הסביבה: כתב אישום על זיהום הנפט בעברונה

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש אתמול (יום ג') כתב אישום נגד חברת קצא"א וארבעה בעלי תפקידים בחברה בעבר ובהווה, בגין אחריותם לאירוע דליפת נפט בהיקף נרחב בשמורת עברונה וזיהום שנגרם כתוצאה מכך. כתב האישום, מייחס לנאשמים ביצוע עבירות סביבתיות לפי חוק המים, חוק למניעת מפגעים וחוק שמירת הניקיון.

לצד ההליך הפלילי, התנהל בבית המשפט גם הליך אזרחי, בעקבות תובענות ייצוגיות שהוגשו נגד קצא"א על הנזקים שנגרמו לסביבה. במסגרת הסכם פשרה הוסכם כי החברה תפצה את הציבור ב-100 מיליון שקלים.

בכתב האישום שהוגש כעת, כותבים נציגי הפרקליטות כי "כתוצאה מהאירוע נגרמו לשמורה ולמערכת האקולוגית נזקים רבים. זרימת הדלק סחפה עמה צמחים ובעלי חיים, לרבות מינים מוגנים וגרמה לפגיעה במבנה הקרקע ובמיקרו בתי גידול. כמו כן, נגרמה פגיעה בקרום פני הקרקע ובזמינות המים באזור".

______________________________________________________________

עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות