הפשע משתלם? גנב מאות אלפי שקלים וירצה שנתיים מאסר

עלי שריתח הורשע במסגרת הסדר טיעון כי פרץ לחשבונות בנק של לקוחות לאומי וגנב מאות אלפי שקלים. מלבד עונש המאסר הוא ישלם קנס של כמה עשרות אלפי שקלים
רונן לוי |
חשד: התחזה לאיש כוחות הבטחון והונה נשים » אוביטר
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ, גזר על עלי שריתח, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שחדר לחשבונות בנק וגנב מאות אלפי שקלים, שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של עשרות אלפי שקלים. "הקלות היחסית שבה ניתן להגיע למידע ממוחשב בעידן המודרני, וריכוזו של מידע פרטי רב שצבור במאגרי מידע עסקיים וציבוריים שונים, מחייבים מדיניות מחמירה", כתבה השופטת בגזר הדין.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2020 ניסה שריתח פעמים רבות לחדור לחשבונות לקוחות בנק לאומי דרך אתר האינטרנט של הבנק, זאת באמצעות מידע אישי של אנשים רבים שהגיע לידיו. באמצעות פרטי הזיהוי שהוציא מהמאגר שבידו, הצליח שריתח להשתלט על קווים של לקוחות בחברת פרטנר, זאת לצורך קבלת קוד אימות מהבנק במסרון כחלק מתהליך החלפת הסיסמה לחשבון הבנק.

"מידע פרטי ברשת"

שריתח, נטען עוד בכתב האישום, פנה לחברת פרטנר תוך שהציג עצמו כבעל המנוי או כבעל סמכות לפעול במנוי, מסר פרטים מזהים שאינם שלו וביקש לנייד את המספר לכרטיס "סים" שברשותו. בדרך זו, הצליח שריתח לשנות את סיסמאות הכניסה לחשבונות לקוחות הבנק. על פי כתב האישום שריתח גם העביר כספים גנובים לחשבון בנק של מכרים על-מנת להסתיר את מקור הכסף, והנחה אותם כיצד לפעול כדי להעביר אליו את הכסף במזומן.

בית המשפט הרשיע את הנאשם בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, ניסיון גניבה וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת.

בגזר הדין ציינה השופטת מרים לומפ כי "הקלות היחסית שבה ניתן להגיע למידע ממוחשב בעידן המודרני, וריכוזו של מידע פרטי רב שצבור במאגרי מידע עסקיים וציבוריים שונים, מחייבים מדיניות מחמירה. במקרה הנדון הנאשם ניסה לגנוב כספים מחשבונות בנק של לקוחות שונים בדרכי רמיה, לאורך חודשים רבים, במאות פעולות שונות ומורכבות, תוך שימוש בפרטיהם האישיים, ובמספר הטלפון הנייד שלהם".

נחסמו קבוצות בטלגרם שהפיצו מידע אישי מאתר אטרף שנפרץ

בעקבות הפריצה לאתר ההיכרויות 'אטרף' ודליפת פרטים אישיים של מנויים באתר קבוצת Black Shadow בטלגרם, פעלה המדינה לחסימת פעילות הקבוצה. כעת הקבוצות מופיעות כ"פרטיות", ולא נגישות לציבור המשתמשים הכללי.

במהלך סוף השבוע נפרצו בידי האקרים (פצחנים) אתרים שונים ובהם גם אתר ההיכרויות לקהילה הגאה. קבוצת Black Shadow הפיצה בימים האחרונים רשומות של משתמשים באתר (אטרף), ובכלל זה מידע הכולל כתובות דוא"ל, כינוי, ושדה הערות שבו היו פרטים אישיים רבים (כגון התייחסות לשאלה אם המנוי באתר נשא HIV).

במחלקת הסייבר בפרקליטות, ציינו כי היחידה אמונה, בין יתר משימותיה, על הסרת תכנים, אתרים, קבוצות ומשתמשים המפרים את החוק. במהלך השנה האחרונה פעלה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה מול טלגרם במגוון נושאים – קבוצות שבהן התפרסמו תכנים מיניים שונים של נשים וצעירות ללא הסכמתן, קבוצות של פעילי טרור, קבוצות אלימות שקראו לפגיעה בתושבים על רקע מבצע "שומר חומות", ועוד.

עוד צוין כי ייתכן בהחלט שהקבוצה תוסיף להעלות תכנים בקבוצות חדשות שייפתחו בטלגרם, בדארקנט ובאתר האינטרנט של הקבוצה. עם זאת במחלקה מתכוונים להמשיך ולנסות "להפיל" את אתרי הקבוצה.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת חנה מרים לומפ

__________________________________________________

עו"ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות