הדרך הבטוחה לצאת מהחובות

להיערך לקראת הלא צפוי, לפלס את הדרך מעיקולים והגבלות ולצאת מתהום המשבר הכלכלי. עו"ד גבריאל יפרח, המתמחה בחדלות פירעון, מסייע לחייבים לפתוח דף חדש
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה envato

כאשר אדם מוצא עצמו נכנס לחובות, התחושה היא שעולמו סוגר עליו.

בדרך כלל זו תופעה שנפוצה יותר בקרב בעלי עסקים אבל הקורונה הוכיחה שלא רק. זה הרגע שבו מכתבי החובות מתחילים להיערם ואתה מבין שזהו! החוב שלך יצא משליטה והפך מפלצת שלא ידוע האם יש לך הכלים להיאבק בה.

ברגעים האלה אתה מבין שאתה במעמקי האוקיינוס, רגע מכונן שבו אתה חייב לפנות לכיוון שיוביל לחוף מבטחים, האיש הנכון להראות לך את הכיוון הזה הוא עו"ד גבריאל יפרח.

עו"ד יפרח בעל משרד עורכי דין המתמחה בדיני חדלות פירעון, פשיטות רגל, הסדרי חוב, טיפול בהסרת עיקולים והגבלות, בד בבד עוסק במגוון נושאים נוספים על הקשת המשפטית כגון, עריכת צוואות, חוזים, עריכת ייפוי כח מתמשך ועסקאות מכר במקרקעין.

עו"ד גבריאל יפרח
עו"ד גבריאל יפרח

"אני מאמין שכל לקוח הוא עולם ומלואו", אומר עו"ד יפרח. "אני לא שופט אף אחד כי החיים הם לא צפויים. אתה יכול לפתוח בר במקום הכי מרכזי בעיר, רגע אחרי יתחילו עבודות בנייה ממול והנה, משום מקום מגיעה קריסת עסק, שלמרבה הצער מובילה לחדלות פירעון".

אף אחד לא חזה את משבר הקורונה

רוב לקוחותיו של עו"ד יפרח הם בעלי חוב כזה או אחר. אמנם, ישנו הבדל עצום בין חוב של חמישים אלף שקלים לחוב של חצי מיליון שקלים אבל היחס, כפי שמסביר עו"ד יפרח, לא צריך להיות שונה. "מגפת הקורונה הוכיחה שגם כאשר אנו לא צופים, הלא צפוי קורה. מגיפה עולמית פורצת ומשתקת משק שלם, משאירה אנשים בבית ונמשכת עד היום כאשר כל בית עסק כפוף להגבלות", אומר עו"ד יפרח.

גם לעסק "הבטוח" ביותר יכולה להיות נפילה כלכלית מהסוג הכואב ביותר שתוביל לצבירת חובות שילכו ויגדלו עם הזמן עד שיגיעו לכדי בקשה לחדלות פירעון. כאשר אדם מגיע לחדלות פרעון הוא למעשה "מסומן" מסביר לנו עורך הדין יפרח. "אני לא אמליץ לכל אדם לגשת להליך חדלות פרעון כל כך מהר. במיוחד אם הוא צעיר והחוב שלו נמוך, כנראה שיהיה עדיף לו להגיע לאיזה שהוא הסדר מול נושיו, זאת בכדי לאפשר לו גם להתחיל את חייו ברגל ימין".

פריסת חובות לפעמים נשמעת כמו חלום רחוק אבל מדובר בפעולה אפשרית לחלוטין. ניכר כי כל נושה יעדיף לראות, גם אם רק חלק מההון שלו שיוחזר, מאשר שלא לראותו בכלל.

"חובות זה ממש עיסוק בדיני נפשות. כך אני רואה את זה. אדם ששקע בחובות גורר עימו בדרך כלל, את משפחתו וגם רומס את התקווה שלהם להמשך חיים תקינים. אחת המשימות שלי היא לתת לו את התקווה הזו בחזרה".

חשיבות הייצוג המשפטי

רבים, בשל היותם לא בקיאים ברזי החוק, לא יודעים את כל הכלים העומדים לרשות עורך הדין המטפל במקרים של פריסת חובות. עורך הדין יכול לנהל במקומם את המשא ומתן, במקרים מסוימים אף להציל את ביתם ממימוש. עורך הדין יכול להתנהל מול הבנקים או כל נושה אחר על מנת לפרוס את התשלומים ובמצבים מסוימים, אפילו לקבל צו הפטר – שהוא הדובדבן שבקצפת. צו הפטר פירושו מחיקת כל חובותיו של אדם והתחלת דף חדש ונקי.

עורך הדין גבריאל יפרח מספר לנו שאת העיסוק בחובות הוא מכיר גם מהצד הפחות נעים. במהלך לימודי המשפטים שלו, בגין שכר הלימוד הגבוה, הוא נאלץ להתמודד עם חוב אישי שהעיק עליו וגרם לו לעבוד בשלוש עבודות בו בזמן. "כשלקוח נכנס ומתחיל לספר לי על הצרות שלו ואיך החובות שינו לו את החיים – אני מבין אותו", כך הוא מספר. "אני בעצמי פורס את התשלומים ללקוחות שלי בצורה שבה יהיה להם נוח. אני לא חושב שאפשר אחרת".

אם הגעתם למצב שבו אתם כבר מבינים שאתם מספר צעדים לפני תהום כלכלית, אל תהססו! תרימו עוד היום טלפון למשרד עו"ד גבריאל יפרח.


עו"ד גבריאל יפרח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות