עיריית י-ם חזרה בה מהחלטה לבטל רישיונות והקצאה לגנים לעמותה

העירייה חזרה בה מהחלטתה בתום דיון בביהמ"ש המחוזי, שעסק בעתירה שהגישה עמותת נתיבי אחיעזר באמצעות עו"ד יעל טישלר בטענה, בין השאר, להפרת זכות השימוע
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
פעל להקצות מבנה לעמותה. עיריית ירושלים. צילום: Deror
עיריית ירושלים. צילום: Deror

עיריית ירושלים, חזרה בה מההחלטה לבטל את הרישיונות והקצאה לגנים לעמותת נתיבי אחיעזר אור לילד, זאת לאחר עתירה אותה הגישה בשם העמותה עו"ד יעל טישלר, בה טענה בין השאר להפרת זכות שימוע.

העירייה מפעילה גנים באמצעות זכיינים שזוכים במכרז. לאחר זכייה במכרז היא חותמת הסכמים עם העמותות שזכו. במסגרת הסכמים אלה העמותות מתחייבות לשמור על רמה נאותה של תחזוקה הגנים ותשלום לצוות לפי כל דין. מנגד, העירייה מקצה שטח מסוים לטובת הפעלת הגנים וכן עושה את כל הדרוש על מנת שהזכיין יזכה ברישיונות להפעלת הגן ממשרד החינוך וכן לתקצוב. בכל מקרה של שינוי העירייה נדרשת לעדכן את העמותה עד חודש מאי ביחס להמשך הפעלה לשנת הלימודים הקרובה.

עו"ד יעל טישלר

על פי העתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, העמותה הפעילה משך מספר שנים את הגנים לטובת קהילה דתית בשכונה מסוימת בירושלים. בשלב מסוים, ועד ההורים במקום החליט לגבות מההורים תשלומי יתר שהלכו לכיסו וכן השפיעו על צוות הגן, שלא להישמע להוראות העמותה המפעילה, מתוך מטרה להוציא את העמותה מהמקום ולעשות במקום כבשלהם.

ביטול באמצע שנת לימודים

במקביל, כדי לבטל את הרישיון, ועד ההורים שלח תלונות לעירייה, על כך שכביכול העמותה לא מתחזקת את הגנים כנדרש ויש הרבה תקלות בגנים. כתוצאה מכך העירייה החליטה לבטל באמצע שנת לימודים את הקצאת המבנה לעמותה וכפועל יוצא מכך, משרד החינוך החליט לבטל את רישיונות ההפעלה של 10 גנים באמצע שנת לימודים לעמותה.

עורכת הדין יעל טישלר, באת כוח העמותה, טענה בעתירה להפרת זכות שימוע וכן הביאה ראיות על כך שהסכסוך בין ועד ההורים לעמותה ורצון ועד ההורים לעשות במקום כבשלו, גרמו לתלונות השווא על העמותה.

בדיון שנערך בבית המשפט אמרה עו"ד טישלר שכל הסכסוך הזה נוצר בעקבות כסף לא חוקי, העמותה שמנהל אותה נציג ההורים גבתה כסף מההורים באופן לא חוקי. "ככל שהעירייה הייתה מנהלת הליך תקין ומזמינה את הבעלות על הגנים לשימוע, הייתה מבינה שאין כל בסיס לביטול ההקצאה והרישיון. משרד החינוך מצידו הסתמך באופן עיוור על החלטת הרשות המקומית ולא בחן אותה בעצמו. בכך למעשה התפרק משיקול דעת שלא כדין", אמרה עו"ד טישלר.

עו"ד טישלר: "לא הליך תקין"

"משך שנתיים", הוסיפה עו"ד טישלר, "העירייה מגבה את העותרת והיא מנסה לעשות הכל באופן מקצועי, כשהתחלפו הגורמים בעירייה הכל התהפך לפני שנה. אם היה מדובר בהליך מקצועי כפי שמהמשיבות טוענות אז ברור שהיה צריך להיערך בירור. מדובר בעמותה שמחדשת רישיון ומוכרת לעירייה ולמשרד, ההחלטה הייתה צריכה להתקבל במועד רלוונטי לפי ההסכם עם הרשות, מן הסתם אם העירייה הייתה מאמינה לכל הטענות החמורות היא הייתה מפסיקה את ההתקשרות עם העותרת ולא נותנת לה גנים נוספים".

בסיכומו של דבר בתום הדיון ולאחר טענות עו"ד טישלר והערות השופט אלכסנדר רון, החליטה העירייה לא להמתין לפסק דין ולהחזיר את הגנים לעמותה לשנת הלימודים הנוכחית.

לאתר יעל טישלר – עורכת דין ומגשרת לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכסנדר רון


עו"ד יעל טישלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות