קלדנית ביהמ"ש תזכה לפיצוי על נכות בידיה בעקבות עבודתה

העובדת לקתה בתסמונת התעלה הקרפלית אך בביטוח הלאומי סירבו להכיר בפגיעתה. בזכות תביעה שהגישה לביה"ד לעבודה, באמצעות עו"ד בת חן טייץ, היא תזכה לפיצוי
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה envato

קלדנית בית המשפט לקתה בתסמונת התעלה הקרפלית בעקבות עבודתה, ביטוח לאומי סירב להכיר אולם לאחר הגשת תביעה הוכרה הפגיעה. לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים, הוגשה התביעה על החלטת פקיד התביעות (נפגעי עבודה) של הביטוח הלאומי, לדחות את התביעה של התובעת להכרה בתסמונת CTS, פגיעה אשר נגרמה לה בשל תנאי העבודה ובשל העובדה כי מאמצת את כפות ידיה לאורך שעות היום כקלדנית. בתביעה טענה בין השאר, באת כוחה, עו"ד בת חן טייץ, כי קיים קשר סיבתי בין עבודתה רבת שנים כקלדנית לבין הפגיעה בשורש כף ידה.

התובעת בת 38, עבדה מעל ל-13 שנה במערכת בתי המשפט כקלדנית. לפני עבודתה הייתה לאישה בריאה חרוצה אשר לא סבלה מכל בעיה רפואית אורתופדית נוירולוגית ובוודאי שלא סבלה מתסמונת התעלה הקרפלית. לאורך שנות עבודתה החלה לסבול מכאבים נוירופתיים בכפות ידיה ופנתה לקבלת טיפול רפואי ולאחר בדיקת EMG, עלה כי התובעת סובל מתסמונת התעלה הקרפלית קלה ביד ימין ובנונית ביד שמאל.

עורכי דין - אוביטר
עו"ד בת חן טייץ

קשר סיבתי בין העבודה לפציעה

בתחילה שלח המוסד לביטוח לאומי שאלון הן למעסיקתה והן לתובעת אך למרבה הצער הביטוח הלאומי דחה את התביעה ולא הכיר במחלת המקצוע של התובעת. משכך לא נותר אלא להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.

במסגרת התביעה ציינה עו"ד בת חן טייץ כי פגיעתה בשורש כף היד נגרמה כתוצאה מתנאי עבודתה ובשל עבודתה כקלדנית וכי קיים קשר סיבתי רפואי ישיר בין השניים ועל סמך מכלול העדויות והתימוכין הרפואיים אין חולק כי מצבה הרפואי של התובעת נגרם בגין ועקב עבודתה.

לאחר הגשת הגנה מטעם הביטוח הלאומי מינה בית המשפט מומחה רפואי אשר בחן את הקשר הסיבתי הרפואי וקבע בסופו של יום כי קיים קשר סיבתי בין הפגיעה לבין תנאי העבודה וניתן פסק דין לטובת התובעת והתביעה חזרה לביטוח הלאומי לקביעת שיעור הנכות הרפואית.

לאתר בת חן טייץ – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו"ד בת חן טייץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות