ההתפרעות בשער שכם: בן 16 ובן 18 מירושלים נאשמים ביידוי אבנים

בעקבות הפרות הסדר בשבוע שעבר, הגישה המדינה כתבי אישום נגד הנערים למחוזי בבירה. הם נאשמים כי התגרו ביהודים שעברו במקום, קיללו אותם וזרקו לעברם חפצים
גילי סיוון-כהן |
כוחות משטרה בשער שכם. צילום: פלאש 90

ההתפרעויות בשער שכם בשבועות הובילו למספר כתבי אישום נגד המעורבים. לבית המשפט המחוזי בעיר הוגשו שני כתבי אישום נגד ראמי ראזם בן 18 מירושלים וכן נגד נער כבן 16, בגין אירוע ההתפרעות לפני כשבוע באזור שער הפרחים.

על פי כתב האישום, נגד ראזם, עשרות צעירים התקהלו וידו אבנים לעבר מחסום משטרתי מברזל, אבנים וחפצים שונים לעבר אוטובוסים של חברת "אגד" שנסעו בכביש באזור שער הפרחים. הנאשם יידה אבן לעבר אחד האוטובוסים וכתוצאה ממעשיו וממעשיהם של המתפרעים האחרים נגרם נזק לאוטובוס ואחד הנוסעים ונהג האוטובוס נפגעו ופונו לטיפול רפואי. בהמשך למתואר, כוח משטרתי ניסה לעצור את הנאשם אשר התנגד למעצר, השתולל ונשך את ידו של השוטר.

אבנים על אוטובוס חולף

בכתב האישום יוחסו לנאשם ביצוע עבירות של התפרעות, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד לרכב, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

על פי כתב האישום, נגד הנער בן ה-16, לפני כשבוע החלה התקהלות אסורה של עשרות צעירים אשר התגרו ביהודים העוברים במקום, קיללו אותם וזרקו לעברם חפצים. במסגרת ההתקהלות יידו המתפרעים אבנים לעבר אוטובוסים של חברת "אגד" שנסעו בכביש.

הנאשם ומתפרעים נוספים יידו אבנים לעבר אחד האוטובוסים, כתוצאה ממעשיו של הנאשם נופצו חלונות האוטובוס ואחת הנוסעות נפצעה ברגלה ופונתה לטיפול רפואי. בכתב האישום יוחסו לנאשם ביצוע עבירות של התפרעות, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד לרכב.

הורשע בתקיפת חרדים מתוך מניע גזעני – נידון ל-7 חודשי מאסר

בשבוע שעבר פורסם כי שופט בית משפט השלום ירושלים, אמנון כהן, גזר שבעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 1,000 שקלים, במסגרת הסדר טיעון לתושב ירושלים כבן 18, שהורשע בעבירות של תקיפת סתם מתוך מניע של גזענות או עוינות לציבור, זאת לאחר שתקף חרדים. השופט גם גזר עליו מאסר על תנאי למשך 9 חודשים והורה לו לפצות את אחד המתלוננים בחמשת אלפים שקלים.

הנאשם, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בשתי עבירות של תקיפה סתם מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. במקרה אחד, בעט הנאשם במותנו של מתלונן בשל מוצאו ולאחר מכן סטר למתלונן אחר על לחיו.

צעיר, בלי עבר

התביעה כאמור, הגיעה להסדר טיעון כאשר הנימוקים לקבלת ההסדר שמצד אחד מדובר בעבירות חמורות, תקיפת אנשים חרדים רק בשל מוצאם והשתייכותם ומדובר כאמור בשתי תקיפות אחת אחרי השניה. מצד שני, מדובר בנאשם צעיר מאוד, בן 18 וחודשיים בעת המעשים, ללא הרשעות, כפי שאנחנו למדים מהתסקיר, יש לו מספר כתבי אישום תלויים ועומדים, שירות המבחן לא באו בהמלצה טיפולית לא נגרמו חבלות למתלונן, המתלונן מסר את הסכמתו להסדר. לכן, הם ביקשו לכבד את ההסדר ולפסוק פיצוי למתלונן.

השופט אמנון כהן, קיבל לבסוף את הסדר הטיעון שהתייחס גם לעניין העונש וציין בגזר הדין: "בשים לב להודאתו של הנאשם, לגילו ולהעדר הרשעות קודמות, אני מאשר את הסדר הטיעון וזאת פרט לרכיב נוסף שאוסיף בגזר הדין (קנס)".

______________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות