"חצי טון סמים מתחת לאדמה" – כתב אישום בעקבות המנהרה בראשל"צ

7 תושבי מרכז הארץ נאשמים כי הקימו מעבדת סמים "חריגה בהיקפה" בשטח חקלאי לגידול קנביס. שווי הסמים שנתפסו מוערך על ידי המשטרה בכ-15 מיליון שקלים
גילי סיוון-כהן |
מעבדת הידרו מתחת לפני השטח. צילום: דוברות המשטרה

לבית משפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד שבעה תושבי מרכז הארץ, בין היתר בגין עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים מסוכנים, זאת לאחר שהקימו ותפעלו "מעבדת סמים חריגה בהיקפה" בשטח חקלאי בראשון לציון, ובה נתפסו סמים במשקל כחצי טון ובשווי מוערך של כ-15 מיליון שקלים. לצד כתב האישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של השבעה עד לתום ההליכים נגדם. בבקשה שהוגשה לבית המשפט צוין כי מדובר ב"אחת המעבדות הגדולות אשר נתפסו אי פעם בישראל" וכי התכנון, ההשקעה, הנחישות והתעוזה מלמדים על "זלזול בוטה בחוק".

על פי כתב האישום, שבעת הנאשמים התאגדו יחדיו במטרה להקים מעבדה לגידול סם מסוכן מסוג קנבוס. לשם כך חפרו מתחם תת קרקעי רחב ידיים תחת שטח חקלאי בראשון לציון, בעומק של 2.4 מטרים מתחת לאדמה. הכניסה למתחם נעשתה באמצעות פתח אשר מעליו הונחה מכולה וברצפתה נעשה חור.

המנהרה שנחשפה על ידי המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

באופן זה, נותרה המעבדה סמויה מן העין, כאשר כל אשר ניתן לראות מחוץ למתחם הינה מכולה סתמית בשטח חקלאי רחב ולא מעובד. הקמת המעבדה נמשכה על פני מספר שבועות, בעלות של כחצי מיליון שקלים. נוסף על האמור, ציידו הנאשמים את המעבדה בציוד נלווה רב בין היתר מנורות, מזגנים, משאבות מים וכד' וכן שתילי קנבוס, בעלות נוספת המוערכת בלמעלה מ-200 אלף שקלים.

נחישות ותעוזה

בהמשך להקמת המעבדה, תואר עוד בכתב האישום, נעשה שינוי במערכת החשמל וזאת במטרה למנוע קריאה של צריכת החשמל ומכאן תשלום עבורו. בעת תפיסת המעבדה, נמצאו בה למעלה מ-2,000 שתילים של סם מסוג קנבוס, וכן קנבוס בשלבי גיזום וייבוש שונים במשקל כולל של כחצי טון. סה"כ מוערך שווי הקנבוס במעבדה בכ-14.5 מיליון שקלים (כ-30 אלף שקלים לקילו). כמו כן, במהלך התקופה נטלו הנאשמים חשמל באופן בלתי חוקי בשווי מוערך של כ-200 אלף שקלים.

במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצרם של שבעת הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם. בבקשת המעצר צוין כי: "מדובר במעבדה ייחודית ומיוחדת – הן בהיקפה, המציב אותה כאחת המעבדות הגדולות אשר נתפסו אי פעם בישראל, והן מבחינת ההשקעה במעבדה – תכנון, זמן, אנשי מקצוע ותעוזה – הבאים לידי ביטוי בבניית מתחם ענק תת קרקעי ומוסווה היטב…. עובדות אלו מלמדות על הצטיידות בידע, נגישות לאמצעים, קשרים עברייניים שיאפשרו הפצת הסם, תעוזה, נחישות וזלזול בוטה בחוק…".

 

__________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות