"רוצה להיות שוטרת? תשכבי איתי!"

איציק זריחן, ששירת כשוטר ביחידת המעברים הודה והורשע כי שכב במרמה עם נשים שביקשו להתגייס למשטרה לאחר שטען כי מדובר בחלק מההדרכה שעליהן לעבור
%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%97%d7%9f |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, בראשות השופטת ליאורה ברודי, גזר 51 חודשי מאסר בפועל על איציק זריחן, שוטר ביחידת המעברים, אשר הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מרמה ומין בשש מתלוננות. בית המשפט גם הורה לו לשלם פיצויים בסכום כולל של 174 אלף שקלים למתלוננות.

על פי כתב האישום, במהלך כשלוש שנים הנאשם הציג עצמו בכזב בפני שש מתלוננות כגבר לא נשוי ובעל תפקיד בכיר ביחידה מסווגת. במסגרת מצג השווא, הנאשם הציע למתלוננות להתגייס ליחידה והתחייב בפניהן כי יקבלו שכר גבוה והטבות נוספות. הנאשם הסביר למתלוננות כי במסגרת עבודתן יהיה עליהן לקיים קשרים רומנטיים עם עבריינים, לרבות קיום יחסי מין, זאת על מנת לדלות מהם מידע מועיל.

הנאשם, כך על פי הרשעתו, אמר למתלוננות כי הן יהיו תחת מעקב יומיומי וכי יהיה עליהן לעבור הכשרה בהדרכתו שתכלול קיום יחסי מין איתו על מנת לשפר את ביצועיהן המיניים, המהווים תנאי הכרחי לקבלה ליחידה. הנאשם השתלט על שגרת חייהן, תוך שהוא מפחיד, משפיל ומבזה אותן. בנוסף, הנאשם פנה באמצעות הפייסבוק לנשים נוספות והציע להן להתגייס ליחידה.

פגיעה נפשית במתלוננות

בהצהרת אחת הנפגעות מדווחת החיילת, נפגעת העבירה, כי כתוצאה ממעשיו של הנאשם היא סובלת מהתקפי חרדה קשים המלווים בקוצר נשימה, קשיי שינה שהצריכו נטילת כדורי שינה, עצבנות, תוקפנות ועייפות שגורמים לה לקשיים בתפקוד, סיוטי לילה, אובדן אמון בגברים (למעט בעלה) והימנעות מהגעה למקומות המזכירים לנפגעת את האירוע. כן סיפרה על "תחושת החמצה קשה כתוצאה מכך שחלומה להיות שוטרת ולשרת את המדינה לא הוגשם, וזאת בשל אובדן האמון במערכת, שנגרם כתוצאה מפגיעתו של הנאשם".

בסיכומו של דבר, בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון, הרשיע את הנאשם בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ואינוס במרמה.

השופטים ציינו בגזר הדין: "לאחר ששקלנו את כל השיקולים, כפי שפורטו בהרחבה, החלטנו לכבד את הסדר הטיעון. התרשמנו כי מדובר בהסדר טיעון שנשקל בכובד ראש על כל היבטיו, והוא פרי הליך גישור ממושך ויסודי. בפרט לקחנו בחשבון את העובדה שטעם עיקרי להסדר הוא קושי ראייתי- משפטי, וכאשר זהו מצב הדברים, לבית המשפט אין את מלוא הכלים להעריך את מידת הוויתור שעשה כל צד בהגיעו להסדר הטיעון".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ליאורה ברודי


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות