אישום: 4 תושבי הצפון חטפו ופגעו באחותם

בכתב האישום שהוגש למחוזי בנצרת, נטען כי בשל אורח חייה, החליטו האחים לפגוע בצעירה, שהתלוננה נגדם במשטרה, נמלטה לדירת מסתור ולאחר מכן נחטפה על ידם
רונן לוי |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בנצרת, הוגש כתב אישום נגד 4 אחים בגין עבירות של חטיפה, תקיפה הגורמת לחבלה של ממש, סחיטה באיומים פגיעה בפרטיות ועוד, אשר בוצעו נגד אחותם.

בכתב האישום, מתואר כיצד הנאשמים, אשר התנגדו לאורח החיים העצמאי שניהלה אחותם, הטמינו מכשיר מעקב ברכבה, עקבו אחריה, ניקבו את צמיגי מכוניתה והיכו אותה.

בעקבות זאת הגישה האחות תלונה למשטרה, ועברה להתגורר בבית של קרוב משפחה. עם שובה לבית הוריה, איימו עליה האחים באקדח והורו לה למסור להם את הטלפון שלה, היא עשתה כך מפאת האיום ונמלטה מהבית. לאחר תלונה שניה במשטרה הועברה המתלוננת למקלט לנשים מוכות.

התחקו אחריה בעזרת הטלפון הנייד

בהמשך, הנאשמים השתמשו במכשיר הנייד של אחותם בכדי להתחקות אחריה. כאשר נודע להם שהיא מתכוונת לצאת מהמקלט לצורך טיפול רפואי, החליטו לחטוף אותה ולהשיבה לבית ההורים. לפני כשבועיים עקבו שניים מהאחים אחרי אחותם, תוך שהם מצלמים אותה ושולחים את התמונות ואת מיקומה לשני האחים האחרים.

לאחר מכן, כך תואר בכתב האישום, הצטרפו שני האחים למעקב אחריה, ובשלב מסוים אחד האחים אחז באחות בחוזקה מאחור, ובעודה מתנגדת דחף אותה בכוח למושב האחורי והחל בנסיעה מהירה. במהלך הנסיעה, בעוד המתלוננת בוכה ונסערת, איים אחיה עליה, כי אם תצא מהבית או תתקשר למשטרה, ישלמו הנאשמים לאדם אשר יירה בה.

חברותיה של המתלוננת, אשר היו עדות לחטיפה, דיווחו באופן מיידי למשטרה. עקב פעולתם הזריזה של כוחות המשטרה נעצרו שנים מהאחים במחסום סמוך לכניסה לטורעאן, והמתלוננת חולצה מידיהם.

אושר בטרומית: פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא כנגדו צו הגנה

מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר בקריאה טרומית את הצעת חוק למניעת אלימות במשפחה, לפיה בית המשפט יוכל לקבוע בתנאים מסוימים פיקוח אלקטרוני על אדם שהוצא נגדו צו הגנה. 59 תמכו בהצעה ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת, יחד עם ההצעות המוצמדות.

החוק למניעת אלימות במשפחה מסמיך את בית המשפט לתת צו הגנה מפני אדם במצבים מסוימים בהם האדם מהווה סכנה לבן משפחתו. מוצע כי בית המשפט הנותן צו הגנה יהא רשאי לקבוע כי הוא יעשה בתנאי פיקוח אלקטרוני, אם אותו אדם הפר צו הגנה קודם, הורשע בעבר בעבירות אלימות, או אם בית המשפט סבור כי פיקוח אלקטרוני נדרש בנסיבות המקרה בשל מסוכנותו. מוצע שבית המשפט יקבע גם את תכנית הפיקוח. בין היתר, מוצע להורות על מינוי ממונה על הפיקוח, ולהסמיך את השר לביטחון פנים לקבוע מספר מירבי של מפוקחים בו זמנית.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "חוסר האפקטיביות של צווי ההגנה נובע בעיקרו מחוסר היכולת לפקח על מי שניתן נגדו צו ההגנה כי הוא אכן עומד בתנאיו, וכן מהעובדה כי ללא הגשת תלונה במשטרה על הפרת צו ההגנה, לא ניתן לעצור את המפר".

_______________________________________________________

עו"ד אמיר ברכה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות