ראיון אישי עם עורכת הדין כרמית שחיבר

עורך דין כרמית שחיבר, כוכב עולה בשמי המשפט הישראלי עם פעילות עניפה בתחום המקרקעין והנדל"ן
עו"ד כרמית שחיבר

מבט ראשון
אני תופסת את עו"ד כרמית שחיבר רגע אחרי שהיא חוזרת מפרויקט ברמת גן, שם היא מייצגת יזם שמתכנן לייצר "שינוי בפני העיר" כפי שהיא מסבירה, למרות שהשעה כבר שמונה בערב היא נראית רעננה ומלאת חיות כאילו עשר בבוקר "אני פשוט אוהבת את מה שאני עושה, האנדרנלין, הצורך להיות צעד אחד לפני כולם, כל אלה מניעים אותי"אנחנו מתיישבות בבית קפה שכונתי ומאד קשה לנהל שיחה רציפה כשכל כמה שניות מגיעה הודעה, החיוך הביישני של שחיבר מתעתע ואי אפשר לדעת אם מדובר בלקוח נוסף או מחזר נלהב, "אני בנתיים נשואה לעבודה" אומרת שחיבר שכמו קוראת את מחשבותיי ומוסיפה נחרצות "ובבקשה אל תשאלי אותי על הגירושין אין לי שום כוונה לדבר על חיי האישיים"

הכל מתחיל מהבית
"גדלתי ברמת גן, מאז ומתמיד חינכו אותנו להישגיות ולעבודה מאומצת, אבא הוא איש עשייה חרוץ שהיה יוצא לעבודה בחמש בבוקר וחוזר בערב ואמא דחפה כל הזמן לכיוון האקדמי על אף שהיא ויתרה על קריירה משגשגת בבורסה לניירות ערך כדי לגדל אותי ואת אחותי המוכשרת ויקי גרונר, לא יכולתי לצאת שום דבר אחר" מחייכת שחיבר, ההישגיות הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל אספקט בחייה המקצועיים, היא רק בת 34 ומאחוריה קריירה עשירה והישגים מפוארים הכוללים לימודי תואר ראשון ושני במשפטים, כהונה כסגנית יו"ר ועדת קניין ומקרקעין בלשכת עורכי הדין, סגנית יו"ר מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, יו"ר לה"ב בעיר קריית אונו, הוכשרה כמגשרת מוסמכת וכמוסמכת משרד המשפטים לעריכת יפויי כוח מתמשך, משרדה דורג בדירוג היוקרתי של BDI כמשרד בוטיק מוערך בתחום הנדל"ן, הספיקה להיות שותפה בחברת עורכי דין שעוסק גם בתחום הפלילי, לייצג בתיק הסוער אלאור אזריה ולפרק את השותפות בחברה עקב גירושין.  כשאני תוהה מתי היא מספיקה לישון אומרת עו"ד כרמית שחיבר שכמו מורגלת בשאלות כאלה "כשעסוקים בהגשמת חלומות השינה הופכת מיותרת"
"אני מתחילה את היום שלי בשעה חמש, קפה מהיר, חדר כושר מידי יום, מעבר על כל עיתוני הכלכלה ומייד למשרד, הסוד הוא לשמור על כושר, פיזי ומחשבתי" היא מספרת ומוסיפה " מאז שאני מכירה את עצמי, כבר מגיל צעיר ידעתי שאני אהיה עורכת דין. השילוב בין היצר התחרותי שלי והרצון לנצח, לבין הצורך שלי לעשות צדק, לראות אותו נעשה ולעמוד על שלי מגיל צעיר — הוא כנראה מה שהוביל אותי לבחירת המקצוע הזה. "

מקרקעין
מזה כתשע שנים שאני עוסקת במקרקעין מבחינת עריכת דין, אבל למעשה התחלתי בתחום לפני כ-15 שנים כמתווכת נדל"ן. כך גם הצלחתי לממן את לימודי המשפטים בפקולטה וגם לקבל ערך מוסף מזווית ראיה נוספת בתחום אותו אני מעניקה ללקוחותיי גם בייעוץ נדל"ני שאינו רק בתחום המשפט. אני אוהבת להגשים חלומות לאנשים. אני אמנם לא אראלה ממפעל הפיס, אבל אחרי הכול דירה היא הרכישה המשמעותית ביותר שעושה אדם בחייו. אני מייצגת מוכרים או קונים בעסקאות מקרקעין מהעסקה הפשוטה ביותר ועד למורכבת ביותר. אני מייצגת תושבי חוץ, ידוענים רבים שרוכשים נכסי יוקרה, וגם דיירים ויזמים בפרויקטי התחדשות עירונית. פרויקטי היוקרה האלה שאתם רואים בפרסומים כל הזמן ומדמיינים איך החיים שלכם היו הופכים מושלמים בזכותם? אז כאלה בדיוק.שלא כמו העסקאות הללו שלוקחות זמן, החיים שלי קורים בקצב מהיר. לו"ז צפוף של פגישות, חתימות הסכמים, הגעה לרשויות, ענייני טאבו, מיסוי מקרקעין, אסיפות דיירים ומה לא. אני תמיד יודעת איך היום שלי מתחיל אבל אף פעם לא איך הוא יסתיים, זו בדיוק הסיבה שאני כל כך אוהבת את מה שאני עושה. מי אמר שאין ריגושים במקרקעין? 

פרשת אלאור אזריה
כשהגיעה השיחה היה לי ברור שמשהו גדול מאד קורה, לא היתה לנו יכולת לאמוד את היקף העבודה והאינטנסיביות, אבל היה ברור שמדובר במשימה לאומית, מאד מהר גובש הצוות שיתווה אסטרטגיה יחד עם עו"ד אילן כץ עו"ד בנימין מלכא, ומי שהיה בעלי בזמנו, זה הרגיש כמו מלחמת שוחות, בין הדיונים האינטנסיביים היינו חשופים למתקפות אישיות ותקשורתיות, חשוב להבין שלא היה מדובר באידיאולוגיה אלא בתיק משפטי שמבוסס על עדויות ועל ראיות, ולא לכולם היה נח עם אופן ההתמודדות שלנו בו כצוות וזכיתי לחברות אמיתית ושיתופי פעולה בהמשך הדרך עם עו"ד אילן כץ ועו"ד בנימין מלכא.
אני לא יודעת אם הייתי לוקחת שוב תיק כזה על עצמי, בעיקר משום שהוא חשף בצורה מאד ברורה ואכזרית את מארג האינטרסים והתחרותיות שיש בשוק המשפטי והתקשורתי, חטפנו ביקורת פומבית מקולגות ומעיתונאים שלא היה להם מושג כלל מה המצב הראייתי בתיק, העיקר להביע דיעה, להוציא עוד סטטוס מושחז.

עם החבר הטוב עו"ד אילן כץ

חיים חדשים
מאז גירושיה, פתחה עו"ד שחיבר משרד בוטיק העוסק במקרקעין, "זה לא אומר שאם יגיע לפתחי תיק פלילי לא אדע להפנות אותו לאדם הנכון ביותר שיעשה את העבודה הטובה ביותר" היא אומרת, שחיבר כך נדמה בלתי ניתנת לעצירה, בימים אלה מונתה לתפקיד יו"ר וועדת התחדשות עירונית בלשכת עורכי הדין. "אני רואה בתפקיד הזה שליחות גדולה ואשמח להמשיך ולפעול למען הציבור בסוגיה כה בוערת וקרדינאלית המשלבת את הצורך לחדש שכונות ישנות לצד הטיפול שהוא ערך עליון ולהגן על האוכלוסיה מפני הסיכונים הנובעים מרעידות אדמה/מלחמות. מקווה בקדנציה זו למצוא פתרונות דיור הולמות בתחום ההתחדשות בכלל ולתושבי הפריפריה בפרט ולתגמל יזמים ובכך לתמרץ בנייה שתציל חיים בפריפריה."

עם כתב הפלילים ברהנו טגניה

ביזנס ופלז'ר
עו"ד שחיבר נצפית מעת לעת בחברתם של אנשי עסקים, ידוענים, חברי כנסת, יזמים ולא בכדי זכתה לכינוי "הלוחשת לטייקונים", היא סוג של סלב בתחום המשפטי ואי אפשר לפספס אותה בכל אירוע גדול כקטן במילייה העורך דיני, וגם הרבה מחוץ לו כך למשל בבחירות המוניציפליות האחרונות לקחה חלק פעיל בקמפיין הליכוד בעיר קריית אונו, והיא נחשבת מקורבת מאד לראש העיר.  "מי שרואה את עו"ד שחיבר בדקות הראשונות עשוי להתבלבל בין המראה הרך והעדין לאסרטיביות, לחספוס ולידע הרב בתחום הנדל"ן והעסקים אותו מפגינה עו"ד שחיבר במהלך המו"מ." מעיד אחד הקולגות שלה שעימו שוחחנו עליה.

מקצוענות והתמחות
"יש לי קושי גדול לראות עורכי דין שמתפזרים על כל הקשת המשפטית, אנחנו רואים אותם קופצים בכל מיני קבוצות פייסבוק כמו שאל עורך דין ומשיבים על כל שאלה בכל תחום "באשמח לסייע" אומרת שחיבר ומסבירה "אנשים אינם מודעים תמיד לחשיבות לבחירת עו"ד המומחה בתחום ויש להם נטייה להשתמש בקשרים שלהם ולבחור בחבר או קרוב משפחה שהוא עו"ד שנדל"ן זה לא תחום המומחיות שלו והם אינם מבינים שלפעמים זאת פשוט טעות איומה ואז במקרה הטוב עולה להם לתקן את הטעות עשרות אלפי שקלים ובמקרה הפחות טוב הטעות כלל לא ניתנת כלל לתיקון משלל סיבות כגון: הרוכשים נפלו קורבנות לעוקץ ואיבדו מאות אלפי שקלים בגלל העדר בטחונות מתאימים וביצוע בדיקות מקדמיות כנדרש.אז זהו, שבשביל עסקאות מהסוג הזה חייבים להשתמש בעורך דין מומחה בתחומו. אז עשו לעצמכם טובה והשאירו קשרי חברות ומשפחה במקומם, בחרו בעורך דין מקצועי ומומחה במקרקעין שייצג אתכם, ולא בחבר שמתעסק בכלל בתחום הפלילי. טוב לא יכול לצאת מזה".

עם עו"ד אבי חימי ראש הלשכה ועו"ד דוד פורר

זה תמיד אישי 
אני  מלווה את הלקוחות שלי באופן צמוד לאורך כל הדרך מהשלב הטרום חוזי, דרך גיבוש הסכמות מסחריות ומשא ומתן משפטי, ועד קבלת הדירה בפועל ורישום הזכויות על שמם. למרות מה שאתם בטח חושבים, אלה תיקים מרתקים. מספק אותי לראות איך כל פעם מחדש החששות של אותם רוכשים בעיקר זוגות צעירים מתפוגגים ברגע שהם מבינים שיש לצדם מישהו מנוסה שבאמת מגן על האינטרסים שלהם ושומר עליהם בחירוף נפש והם סומכים עליי בעיניים עצומות. כך, למשל, באחד הפרויקטים של התחדשות עירונית שבו אני מייצגת את היזם, נתקלנו בהתנגדות של אחד הדיירים לפרויקט מכיוון שהוא חשב שמגיע לו יותר ממה שקיבלו אחרים. אני לא מעורכי הדין שממהרים להגיע לבתי משפט, להפך, אני מאמינה שבמו"מ ושכנוע אפקטיבי הכל פתיר. המטרה שלי היא לצמצם לוחות זמנים, לחסוך עלויות של התדיינות משפטית ולפעול בצורה היעילה ביותר הן עבור היזם והן עבור הדיירים. כבר אמרנו שזמן שווה כסף?

עם השר לשעבר סילבן שלום, עו"ד דוד פורר, ותומר שלום

השאלון של ברנרד פיבו
מהי המילה שאת הכי אוהבת? "אפשרות" – יש משהו כמו מדידטיבי במילה הזו שמזכיר שהכל פתוח כל הזמן והכל נגיש
מהי המילה שאת שונאת? "אולי" חוסר יכולת להתחייב מוציא אותי מדעתי, אין לי בעיה עם סירוב ועם ביקורת, יש לי בעיה עם התחמקות והתלבטות.
מה מדליק אותך? ספורט, צבע, מוסיקה, עיצוב, קולנוע, אופנה, חו"ל ועוד ועוד.
מה דוחה אותך? בורות, צעקנות, קמצנות, שחצנות.
מהו הצליל שאת הכי אוהבת? גשם, רחש של ים.
מהו הצליל שאת שונאת?  צפירות של אמבולנסים.
מהי הקללה שאת הכי אוהבת? לעזאזל
באיזה מקצוע הכי תרצי לעסוק? רפואה
באיזה מקצוע בשום אופן לא תרצי לעסוק? שיננית.
ולסיום, אם גן עדן אכן קיים, מה תרצי לשמוע שאלוהים יאמר לך עם הגיעך לשעריו? "מה את עושה פה לעזאזל?"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות