ועדת הכספים הצביעה בעד החזרת המיסוי על ייבוא טקסטיל

במסגרת דיון בסוגיה, הצביעו חברי הוועדה הצבעה הצהרתית, הקובעת כי יש להחזיר את המיסוי על ייבוא הטקסטיל ולהעמידו על 6 אחוזים, כפי שקובע החוק. זאת על רקע המצוקה בתעשייה המקומית, כאשר הוראת השעה המעמידה את המס על ייבוא מוצרים אלה על 0 אחוזים, תפוג בחודש בינואר.יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: אנחנו מעוניינים שהענף ימשיך להתקיים גם ב-1 לינואר"
נעמה כהן |
טקסטיל מיובא

ועדת הכספים קיימה היום (ג') דיון המשך בנושא סיוע לענף הטקסטיל והמתפרות בארץ. הדיון היווה המשך לדיון בשבוע שבעבר, במסגרתו עלתה סוגיית המשך המיסוי על ייבוא מוצרים אלה, וגובה המיסוי.
יבוא מוצרים אלה עומד כיום על 0 במסגרת הוראת שעה, כאשר המיסוי הקבוע בחוק עומד על 6 אחוזים. היצרנים המקומיים, קראו בדיון הקודם להעמיד את המס על ייבוא, על 12 אחוזים, והציגו פגיעה משמעותי בענף וסכנת סגירה למפעלים. עוד הציגו היצרנים, כי כך נוהגות מדינות ה-oecd, וכי במדינות רבות בעולם נוהגים למסות במיסוי גבוה עוד יותר. נוכח הדברים, קראה ועדת הכספים לחזור למיסוי על הייבוא. מנגד טענו באיגוד לשכות המסחר כי צעד כזה, מייצר תנאי תחרות שאינם זהים עבור הקמעונאיים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון: "אני רוצה להתחבר למכתב שקיבלנו ממשרד הכלכלה ולהסכים לעמדת המשרד הממונה. בנוסף אנחנו מבקשים להוסיף גם מיסוי בדים לא ארוגים. דיברתי עם שר האוצר, אם נתחבר למשרד הכלכלה, נוכל לעלות על דרך המלך, איתה אנחנו יכולים להתקדם. שה-6 אחוז על המיסוי לא ירד".

עמיחי גרינברג, משרד הכלכלה: "עמדתנו היא שבמקום בו יש פעילות משמעותית, יש להעלות את המכס חזרה. יש הפרדה בין בגדי גברים ונשים וכדומה".

סמנכ"לית איגוד לשכות המסחר, ישראלה מני: "המחירים של בגדים לנשים ירדו בתקופה הנידונה ב-9 אחוזים. במקביל, בדקנו בכמה עלו העלויות של הארנונה, חשמל וכדומה, וזה עומד על סביבות 6 אחוזים, ז"א שהמחיר ירד באחוז גבוה יותר. רוב המועסקים שאנחנו מדברים פה עליהם, מועסקים בשטחים. מנגד ישנו מספר גדול יותר של מועסקים בתחום הקמעונאות. יש גם את הייבוא האישי שקיימנו עליו דיון כאן. שאנחנו מעלים את המכס, אנחנו מייצרים פה תנאי תחרות לא זהים ולא טובים לשוק הקמעונאי בישראל".

ח"כ גפני: "אנחנו רוצים לשמור על הענף הזה שימשיך להתקיים בראשון לינואר, זו גם על פי עמדת משרד הכלכלה".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "אנחנו צריכים לדעת שיש ליצרנים המקומיים הוצאות נוספות לעומת מדינות הייבוא, כגון תנאי עבודה. לצד זה יש את הייבוא באינטרנט, שלדעתי עד 75 דואר פטור יש לתת גם ממע"מ על התוצר המקומי".

ח"כ אבי ניסנקורן: "תמיד האוצר לוקח את הצד של היבואנים, זה עקבי. אי אפשר כל דבר להביא לקיצוניות, זה מכריע בסופו של דבר את התעשייה".
יו"ר הוועדה, ח"כ גפני קרא לחברי הוועדה להצביע בעד החזרת המע"מ ל-6 אחוזים, כפי שקבוע בחוק: "משרד הכלכלה במכתב, מדבר על כך שהמיסוי יישאר ב-6 אחוזים ולא יורידו אותו ל-0. שר האוצר אמר לי שהוא הולך עם מה שאומר משרד הכלכלה. כך שאנחנו הולכים עם זה".

בתום הדיון, הצביעה הוועדה הצהרתית, בעד החזרת המיסוי ל-6 אחוזים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות