הורשע בתקיפת חרדים מתוך מניע גזעני – נידון ל-7 חודשי מאסר

תושב ירושלים, כבן 18, הודה במסגרת הסדר טיעון כי בעט וסטר ל-2 מתלוננים, בשל חזותם החרדית. הנאשם גם ישלם קנס בגובה אלף שקלים ופיצוי כולל של 10 אלף שקל
אייל חן |
גבר חרדי (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה)

שופט בית משפט השלום ירושלים, אמנון כהן, גזר שבעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 1,000 שקלים, במסגרת הסדר טיעון לתושב ירושלים כבן 18, שהורשע בעבירות של תקיפת סתם מתוך מניע של גזענות או עוינות לציבור, זאת לאחר שתקף חרדים. השופט גם גזר עליו מאסר על תנאי למשך 9 חודשים והורה לו לפצות את אחד המתלוננים בחמשת אלפים שקלים.

הנאשם, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בשתי עבירות של תקיפה סתם מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. במקרה אחד, בעט הנאשם במותנו של מתלונן בשל מוצאו ולאחר מכן סטר למתלונן אחר על לחיו.

צעיר, בלי עבר

התביעה כאמור, הגיעה להסדר טיעון כאשר הנימוקים לקבלת ההסדר שמצד אחד מדובר בעבירות חמורות, תקיפת אנשים חרדים רק בשל מוצאם והשתייכותם ומדובר כאמור בשתי תקיפות אחת אחרי השניה. מצד שני, מדובר בנאשם צעיר מאוד, בן 18 וחודשיים בעת המעשים, ללא הרשעות, כפי שאנחנו למדים מהתסקיר, יש לו מספר כתבי אישום תלויים ועומדים, שירות המבחן לא באו בהמלצה טיפולית לא נגרמו חבלות למתלונן, המתלונן מסר את הסכמתו להסדר. לכן, הם ביקשו לכבד את ההסדר ולפסוק פיצוי למתלונן.

השופט אמנון כהן, קיבל לבסוף את הסדר הטיעון שהתייחס גם לעניין העונש וציין בגזר הדין: "בשים לב להודאתו של הנאשם, לגילו ולהעדר הרשעות קודמות, אני מאשר את הסדר הטיעון וזאת פרט לרכיב נוסף שאוסיף בגזר הדין (קנס)".

שני נערים נאשמים בהתפרעות בכפר פלסטיני ובתקיפת קצין צה"ל

השבוע הוגש לבית משפט השלום לנוער בירושלים, כתב אישום נגד שני נערים בני 15 ו-17, תושבי דרום הר חברון, בגין אירוע האלימות בדרום הר חברון לפני כחודש. הנערים היו חלק מחבורה שהתפרעו בכפר פלסטיני ומאוחר יותר תקפו קצין צה"ל.

על פי כתב האישום, לפני כחודש התרחשה התפרעות בכפר הפלסטיני מופקרה בדרום הר חברון, במהלכה עשרות צעירים יהודים רעולי פנים, מצוידים באלות וסכינים נכנסו לתוך הכפר הדפו את תושבי הכפר, יידו אבנים, שברו חלונות בשלושה מבני מגורים, שחררו צאן ממכלאה, ניפצו שמשות רכבים ולוחות סולאריים באמצעות יידוי אבנים, דחפו וגרמו נזקים לכלי רכב, ניקבו גלגלים וגרמו נזק למיכל מים.

סכנה לשלום הציבור

במעשים הללו לקח חלק אחד הנאשמים ונאשם נוסף הסתובב בתוך הכפר ברכב שטח. בהמשך לאירוע, החלה התקהלות נוספת באזור, במהלכה הגיע לגבעה קצין צה"ל והרחיק את אחד היהודים מהמקום, אז התנפלו עליו המתפרעים, ביניהם אחד הנאשמים, דחפו ותקפו אותו וגרמו לו לחבלה.

הנאשם בן ה-15 מואשם בגין ביצוע עבירות של התפרעות שסופה נזק, היזק בזדון וניסיון תקיפה. הנאשם בן ה-17 מואשם בגין ביצוע עבירות של התנהגות העלולה להפר את השלום ותקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות.

______________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות