חבר מועצה בחיפה תובע נושה: "קרא לי נוכל, גנב ורמאי"

על רקע שותפות עסקית שנקטעה לאחר שירד מנכסיו, טוען חבר המועצה כי הוא סופג איומים והכפשות מספק מקומי שפוגע בשמו הטוב ברחבי העיר
מעיין לביא |
פשיטת רגל

לבית משפט השלום בחיפה, הוגשה תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקלים על ידי, חבר מועצה, נגד סוחר בעיר, זאת בשל העובדה שאותו סוחר הפיץ בכתבות ובפייסבוק שהתובע הינו 'נוכל, גנב ורמאי', על רקע כישלונו המסחרי של התובע.

על פי התביעה, בין התובע לבין הנתבע, היו קשרי מסחר בעבר במקום בו הנתבע סיפק לבתי הקפה שהיו אז בבעלות התובע ורעייתו מוצרים שונים, כאשר לטענתו של הנתבע נותר חוב אשר בגינו גם פתח בהליכי הוצל״פ אגרסיביים כנגד הנתבע, זאת לאחר קריסה כלכלית של עסקי הנתבע, עקב הפסדים והוצאות רבות בעסק.
התובע באמצעות רעייתו, כפרו בחוב הנטען הכל כאמור בבקשה בטענת פרעתי שהוגשה על ידם ובסופה של יום גם נתקבלה בעיקרה ע״י בית המשפט וטענו שהסכום איננו נכון ועל רקע צויין בתביעה, החל הנתבע לאיים על התובע ורעייתו לרבות איומים כי במידה ולא ישלמו, הוא "יטפל בהם".

שקרים בתפוצה רחבה

הנתבע, כך צוין, החל להפיץ בעיר חיפה אמירות שונות כי התובע הוא נוכל, גנב ורמאי, כל זאת על רקע כישלון מסחרי של התובע ללא כל מרמה או כוונות מרמה, אלא קריסה כלכלית בתום לב, כאשר התובע ציין שמעולם לא רימה איש, אלא נקלע לסיטואציה בתום לב, בניגוד לרצונו כמובן.

לפני שנתיים מצא לנכון הנתבע לפרסם באינטרנט תגובה לפוסט בו פורסם פסק דין נגדו וכתב: "מגיע לו ואף יותר! גנב ונוכל שחייב סכומי עתק לספקים ששירתו אותו בחיפה. אם הוא כשל בניהול בית קפה קטן ורימה עשרות אם לא מאות אנשים, למה ולמי בדיוק הוא יכול לייעץ!". בהמשך, הנתבע התראיין לכתבה ושם אמר: "הוא רימה אותי בהרבה מאד כסף וכמו שהוא רימה אותי יש לו עוד הרבה נושים אחרים. זו עובדה בשטח. בהבטחות שווא והבטחות כוזבות הוא לקח אצלי סחורה גם כשחשבון הבנק כבר היה מוגבל, הוא ידע שאין לו כסף לשלם וידע שההמחאות יחזרו. בסוף הוא אמר "אין לי כסף לשלם, תתבע אותי".

בתביעה טוען התובע כי "הפרסום איננו אמת, התובע איננו גנב ונוכל, לא גנב אגורה שחוקה מאף אחד, בוודאי שלא רימה עשרות ומאות אנשים!! יובהר ויודגש כי דווקא הנתבע התנהג באופן בלתי חוקי ושעה שהתובע ורעייתו משלמים החוב נטען כלפיו, אולם הנ״ל איננו טורח לעדכן את הוצל״פ לעניין ביצוע התשלומים, הכל כפי שהוכח על פי פסק דין".
__________________________________________________________

עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות