ייצוג סטודנטים בוועדות משמעת

המוסדות האקדמיים פועלים לפי נהלים קבועים והפרתם עלולה לגרור לענישה משמעותית שתפגע בעתידו של המורשע. עו"ד יעל טישלר מסבירה כיצד יש לפעול
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%a2%d7%9c-%d7%98%d7%99%d7%a9%d7%9c%d7%a8 |
אילוסטרציה envato

הסטודנט הוא אמנם אזרח לכל דבר שחוקי ותקנות המדינה חלים עליו ובמידה ויפר אותם, הוא יועמד לדין בשל כך, אך מלבד זאת, חלות עליו גם תקנות נוספות – אלה של המוסד הלימודי בו הוא נמצא.

המכללה או האוניברסיטה בה אנחנו רוכשים את הידע האקדמי בתמורה לשכר הלימוד, אותו אנחנו משלמים, עובדת על פי נהלים קבועים שקבעה המועצה להשכלה גבוהה. כל הפרה של הנהלים עלולה לגרור זימון לוועדת משמעת שהעונשים בה עלולים להיות קשים ואף לפגוע בעתידכם.

אל תקלו ראש בוועדות המשמעת!!!

רבים נוטים לחשוב שוועדות המשמעת הן רק בירוקרטיה של המוסד האקדמי, על מנת שיוכל לטעון כי בחן אירוע מסוים, אבל לא כך הדבר. לוועדות השלכות הרסניות על עתיד הסטודנט כמו הרחקה מהתואר או איסור כניסה לקורסים מסוימים או אפילו פתיחת תיק פלילי במשטרה.

עו"ד יעל טישלר

ישנם מספר מקרים בהם יפתח נגד סטודנט הליך פלילי שעלול להוביל לשימוע:

1.
הפרעה, הונאה או העתקה בעבודות אקדמיות או במבחנים.

2.
חוסר ציות להוראות נהלי המוסד או הוראות של מורים, עובדים והרשויות במוסד האקדמי.

3.
התנהגות אשר יש בה פגיעה מוסרית או פגיעה בכבודו של המוסד האקדמי.

4.
הרשעתו של הסטודנט בפלילים (עם קלון) או התנהגות לא הולמת, פרועה או אלימה.

5.
העברת ידיעה או מידע כוזב על המוסד האקדמי, או הסתרה מכוונת של מידע חשוב.

6.
גניבה או פגיעה מכוונת ברכוש של המוסד האקדמי, או שימוש ברכושו לצרכים פרטיים ללא קבלת אישור.

7.
כל מעשה הנחשב כמרמה, זיוף, הונאה או מצגת שווא.

חומרת העונשים

וועדות המשמעת באוניברסיטה הן אינן כלל וכלל כמו מה שהיה נהוג בבית הספר התיכון. חשוב מאד לזכור כי האקדמיה רואה בחומרה רבה כל עבירה על הכללים הנוקשים שלה. סטודנט שיימצא אשם בעבירת משמעת עלול לסכן את עתידו המקצועי בשל "הרשעה" זו.

הסיכון בוועדת משמעת אף עולה אילו נפתח תיק במשטרה נגד הסטודנט. יש להתייחס בכובד ראש להליך המשמעתי ולייחס לו חשיבות של הליך משפטי לכל דבר. במקרים מסוימים, כמו לדוגמה בלימודי תואר במשפטים, מציאתו של הסטודנט אשם בעבירת משמעת יכולה לסכן את היכולת שלו להמשיך וללמוד. בנוסף, לשכת עורכי הדין מחילה מדיניות נוקשה ביותר בנוגע לסטודנטים שהורשעו במהלך לימודיהם. מדובר בכתם לכל דבר ועניין ולכן יש להתייעץ ולשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה.

ייצוג משפטי

בשל חומרת ההשלכות של עבירות המשמעת, כל סטודנט שנפתח נגדו הליך משמעתי, זכאי להיות מיוצג על ידי עורך דין. זכרו, כי מדובר בהליך שהוא אמנם לא משפטי והדברים לא יובאו בפני שופט אבל ניכר כי ישנם חוקים ברורים להתנהלות הדיון והדרך הנכונה להצגת הראיות שעשויות לתמוך בצד שלכם. מעבר לזה, אתם זכאים לייצוג של עורך הדין בשימוע בוועדת המשמעת. בחרו את עורך הדין המנוסה בניהול תיקים בנושא ובעל וותק בוועדות משמעת במוסדות חינוך.


עו"ד יעל טישלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות