אישום: הצית רכב והשליך סמים בעת המעצר

למחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד מיכאל ולטמן, 27 מרמלה, בעקבות אירוע הצתה שהתרחש לפני כשבועיים בשכונת גילה בבירה. הוא אותר כשברשותו סכין מתקפלת
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד מיכאל ולטמן, תושב רמלה, בן 27, בגין אירוע הצתה שהתרחש לפני כשבועיים בשכונת גילה, לאחר מכן כאשר הגיעו השוטרים לעצור אותו הוא השליך סמים והחזיק סכין. הפרקליטות מבקשת להותיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, לפני שבועיים וחצי הגיע הנאשם ברכב, יחד עם אחר שזהותו אינו ידועה לרחוב פולוצקי בשכונת גילה, בכוונה להצית את רכבו של המתלונן. הנאשם ירד מהרכב, עטה על ראשו קפוצ'ון ומסכת פנים והלך לעבר רכב מסוג שברולט השייך למתלונן, זאת כשהוא מחזיק בקבוק ובו נוזל וגפרורים, שפך את הנוזל מהבקבוק אותו נשא, על השמשה הקדמית של רכב המתלונן, הצית גפרור וזרק אותו על השמשה הקדמית של רכב המתלונן. בעקבות כך, הוצת חלקו הקדמי של רכב המתלונן ופרצה דליקה.

נתפס עם סכין מתקפלת

מיד לאחר מכן, ברח הנאשם עלה על הרכב אשר המתין לו בהמשך הרחוב, והשנים נמלטו מהמקום. בעקבות הדלקה, נשרפה השמשה הקדמית של רכב המתלונן, נשברה השמשה הקדמית וכן נשרפו חלקים במנוע ובחלקו הקדמי של רכב המתלונן.

מספר ימים לאחר מכן, הגיע שוטר לעצור את הנאשם בראשון לציון, הנאשם הבחין בו וזרק את הסמים שהיו בראשותו על מנת שהשוטר לא יבחין בהם. עוד החזיק הנאשם ברכב סכין מתקפלת השייכת לו, ואורך להבה עולה על עשרה סנטימטרים וניתן להפכה לסכין שלהבה קבוע.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב בין היתר כי, "נגד המשיב קמה אף עילת מעצר…שכן המשיב הצית בצוותא רכב בשכונת מגורים בשעות הלילה, תוך תכנון מראש. נוסף על כך, בעת מעצרו ניסה המשיב להעלים ראיות". כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הצתה, חבלה במזיד ברכב, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, החזקת סכין שלא כדין ושיבוש מהלכי משפט.

עוד בפלילים: בעל נאשם בחטיפת אשתו שביקשה להיפרד ממנו

לבית משפט השלום בחיפה, הוגש כתב אישום נגד תושב עפולה, בן 30, בגין חטיפה ואיומים לאחר שחטף את אשתו ואיים עליה זאת לאחר שהיא הביעה בפניו את רצונה להיפרד ממנו. התביעה הגישה בקשה למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום, האישה הודיעה לבעלה כי היא עוזבת את הבית עם הילדים ועוברת לבית הוריה. הבעל שלא קיבל זאת, הגיע לביתם של הוריה וביקש שהאישה תצא לדבר איתו. בשלב מסוים, נטען באישום, התרחק איתה מאביה ומאחיה שהיו במקום, חטף את הטלפון הנייד שלה, דחף אותה לתוך הרכב שלו והחל לנסוע מהמקום.

הוריה התקשרו מייד למשטרה ודיווחו על החטיפה. כוחות משטרה גדולים החלו בסריקות, וזמן קצר לאחר מכן אותר הרכב שבו האישה באזור התעשייה בעיר. החשוד נמלט מהרכב, ונלכד זמן קצר לאחר מכן. לצד כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, מבקשת המדינה גם להאריך את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו.

__________________________________________________________

עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות