נעצרו חשודים בהפעלת אתר הימורי ספורט

במסגרת חקירה של להב 433 נעצרו הבוקר (יום ד') 10 חשודים המצטרפים ל-13 נוספים שנעצרו כבר אתמול. למעורבים מיוחסות גם עבירות מס והלבנת הון
רונן לוי |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

המשטרה עצרה הבוקר (יום ד') עשרה חשודים במעורבות בפרשת הפעלת הרשת הבלתי חוקית להימורים. המעצר הנוכחי מצטרף למעצרם של 13 חשודים שנעצרו אתמול בפרשה ממנה עולה עד כה שהאתר גלגל מחזור הימורים של עשרות מיליוני שקלים. החשודים בפרשה, המתנהלת בלהב 433, חשודים גם בעבירות מס והלבנת הון וצפויים להגיע לבית המשפט במהלך היום, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. לאחר חשיפת החקירה אמרו במשטרה כי "עבירות ניהול הימורים ברשת, גורמות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות נורמטיביות רבות ולעיתים הדרדרות לעולם הפשע".

מהחקירה עלה כי החשודים ניהלו וארגנו, אתר אינטרנט בארץ שעסק בהימורי "בטים" על תוצאות המשחקים בענפי הספורט השונים. זאת, במטרה להפיק רווחים כספיים באופן בלתי חוקי באמצעות סוכנים, אשר שימשו "צינור" להעברת הכספים של המהמרים למנהלי האתר, תוך שימוש בעסקי חלפנות כספים (צ'יינג') לביצוע עבירות של הלבנת הון, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

כל מהמר קיבל לינק לאתר הימורים ש"ישב" על שרת בחו"ל, קיבל קוד אישי והתבקש להטעין את סכום ההימור שלו. באתר פורסמו יחסי הימורים ולגולש התאפשר להמר על כל משחק בסכומים בלתי מוגבלים. מחומרי החקירה עולה כי המהמרים איבדו סכומי כסף גבוהים, כאשר גבייתם עפ"י החשד נעשית בחלק מהמקרים ע"י מנהלי האתר תוך איומים והפעלת לחצים לתשלום החוב.

המשטרה: "הימורים מדרדרים לפשע"

כאמור אתמול עם המעבר למישור הגלוי, עשרות שוטרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 ביחד עם יחידת יהלום מרשות המיסים, פשטו על בתיהם ובתי עסק של החשודים במטרה לבצע מעצרים וחיפושים לשם חשיפת מבצעי העבירה והעמדתם לדין. כאמור, בתום החיפושים נתפסו סכומי כסף מזומן במטבעות שונים, מסמכים, מכונות לספירת כספים, מחשבים, טלפונים וכרטיסי סים רבים. כלל העצורים הועברו לחקירה במשרדי להב 433 ולאחר מכן הועברו העצורים לדיון הארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון שם הוארך מעצרם.

הבוקר המשיך מבצע המעצרים, כאשר כוחות המשטרה ביחד עם חוקרי יחידת יהלום מרשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פשטו על בתיהם של עשרה חשודים נוספים ועצרו אותם לחקירה בגין מעורבות בארגון וניהול אתר ההימורים הבלתי חוקיים ברשת.

מהמשטרה נמסר כי "עבירות ניהול הימורים ברשת, גורמות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות נורמטיביות רבות ולעיתים הדרדרות לעולם הפשע".

______________________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות