מכת הפרוטקשן: חשד לדקירת קבלן בנייה בחיפה

3 תושבי העיר נעצרו בחשד שסחטו באיומים את הקורבן, הציגו עצמם כמקורבים לעבריין מוכר ומסוכן, דרשו סכומי כסף גדולים כדמי חסות וכשסרב לשלם תקפו ופצעו אותו
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

אזור הצפון הפך להיות בשנים האחרונות אזור מוכה פרוטקשן, כאשר בעלי עסקים ובעיקר קבלני בניין הם הקורבנות העיקריים לכך. בתום חקירה סמויה, עצרה המשטרה 3 תושבי חיפה, בחשד שסחטו באיומים קבלן בניה.

בשבועות האחרונים התנהלה חקירה סמויה, שכללה הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ועניינה סחיטה באיומים של כספים מקבלן בניה מכפר כנא על ידי מספר חשודים שפנו עפ"י החשד לקורבן והציגו את עצמם כמקורבים לעבריין מוכר ומסוכן לדבריהם, תוך איומים ודרישה לתשלום סכומי כסף גדולים.

מהחקירה עלה כי חלק מהחשודים הועסקו על ידי הקורבן, תושב חיפה בשנות ה- 60 לחייו, כקבלנים באתר בניה בחיפה כאשר עם תום עבודתם הלגיטימית, פנה אליו אחד החשודים ודרש ממנו לשלם כסף נוסף ללא עבודה אחרת יפגע. הקורבן שילם לחשודים עשרות אלפי שקלים וכאשר הודיע להם כי אין בכוונתו לשלם סכומים נוספים החשודים הבהירו לו שהינם בני משפחתו של עבריין מוכר ומסוכן מאוד מהאזור וכי אם לא ישלם את הכסף שנדרש לשלם הם ישלחו אותו אליו.

כעבור מספר ימים הגיע החשוד הנוסף לאתר הבניה ובמהלך דין ודברים עם הקורבן איים עליו, דקר אותו מספר פעמים ופצע אותו. בעקבות התלונה, פתחה היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל בחקירה סמויה במסגרתה נאספו עדויות וראיות ועם מעבר החקירה אתמול לשלב הגלוי, עצרו בלשי יל"פ מרחב כרמל, 3 תושבי חיפה בגילאי 24 ,64 ו-53 לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה. השלושה הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה, שם הוארך מעצרם לבקשת המשטרה בארבעה ימים נוספים.

מאיימים וסוחטים

רק לפני מספר חודשים, הוגש כתב אישום, נגד שלושה תושבי איבטין, שסחטו דמי חסות מבעלי עסקים באזור הצפון. השלושה סחטו תוך איומים בנשק קבלנים וחברות אשר מבצעות עבודות תשתית בצפון הארץ. בנוסף, החשודים כפו עליהם להעסיק אנשים מטעמם או להשתמש בכלים הנמצאים בבעלותם ומהחקירה עלה כי השלושה הציתו עסקים אשר בעליהם לא שיתפו איתם פעולה.

בשבוע שעבר נעצרו שני חשודים, תושבי טובא זנגריה, בני 39 ו-45, בהצתת מתבן וטרקטור בקיבוץ שניר בצפון, לאחר מרדף מלווה בירי בכניסה לכפר טובא זנגריה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של השניים. "אנחנו מנהלים כאן מאבק נחרץ ללא פשרות כנגד ארגוני הפשיעה ויש לנו את אורך הרוח והכוח להמשיך איתו בעוצמה גבוהה ככל שידרש, המאבק לא נגמר פה ועוד נכונו לנו ימים קשים", אמר בתום האירוע מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא.

____________________________________________________________

עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות