סוכן סמוי הוביל למעצר עשרות חשודים בסחר בסמים

במשטרה חוגגים את מעצר החשודים בזכות פעילות הסוכן הסמוי, רובם משתייכים לארגוני הפשיעה בדרום, בחשד שסחרו בסמים ברשת הטלגראס. המפכ"ל שבתאי: "יום שיא במאבק בפשיעה החמורה"
רונן לוי |
פעילות המשטרה, היום. צילום: דוברות המשטרה

סוכן סמוי שפעל בשירות המשטרה הוביל למעצרם היום (יום א') של 34 חשודים בהפעלת קווי סחר בסמים, מרביתם מזוהים עם ארגוני הפשיעה בדרום. לדברי מפכ"ל המשטרה מדובר ב"יום שיא במאבק בפשיעה החמורה".

קווי סחר בסמים, כך לפי המשטרה, משמשים כצינור החמצן הכלכלי של ארגוני הפשיעה. החקירה הנוכחית התנהלה באופן סמוי במשך כארבעה חודשים ונוהלה ע"י היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ובליווי חטיבת התביעות של המשטרה ופרקליטות דרום (פלילי).

הלילה עברה החקירה לשלב הגלוי עם מעצרם של 34 חשודים, בגילאי 16-40, מיישובי הדרום ובהם אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, קריית גת ושדרות, חלקם הגדול משתייכים באופן ישיר לארגוני פשיעה ופועלים תחת חסותם.

הסוכן אלפא

הסוכן שגויס למשימה וכונה בשם 'אלפא' ע"י מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, הנו שוטר שאותר ונמצא מתאים למשימה המורכבת, ובמשך תקופה ארוכה עבר הכשרה שהותאמה בקפידה לדמות העבריינית שנבנתה עבורו, ואפשרה לו לחדור תוך שימוש ברשת 'הטלגראס', למעגל העבריינים, ולבסס את מעמדו עד לכדי קיום שיחות ומפגשים ישירים עמם.

המטרה המרכזית שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן 'אלפא', הייתה לתקוף את 'צינור החמצן' הכלכלי של ארגוני הפשיעה (קווי סמים), במקביל להפעלת הסוכן ׳ניקיטה׳ ובדרך זו לפגוע אנושות ביכולותיהם להרוויח כספים המאפשרים להם להמשיך לפעול ולהשפיע על מפת הפשיעה במרחב לכיש ובכלל.

הסוכן שוגר ע"י מפעיליו בימ"ר לביצוע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה, וזוהו כמי שמפעילים (יוזרים) את קווי הסחר בסמים, ומזרימים כספים באופן ישיר לארגוני וכנופיות הפשיעה, כל זאת תוך שעושים שימוש גם בקטינים לביצוע העסקאות.

לפי המשטרה, במהלך למעלה מ-60 עסקאות סמים, הצליח הסוכן לרכוש סמים מסוכנים מסוג 'קריסטל' ומריחואנה בשווי עשרות אלפי שקלים, ולהפליל 34 חשודים, רובם מאזור העיר אשקלון.

החיפוש בבתי החשודים, היום. צילום: דוברות המשטרה

שלב הפיצוח

בשעות הבוקר המוקדמות, פשטו כוחות המשטרה ובהם יס"מ לכיש, יחידת יואב, לוחמי מג"ב ויחידת הכלבנים, על בתיהם של החשודים, שם נתפסו סמים מסוכנים, נשק מסוג אקדח, רימוני הלם ורכבים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

במסגרת מבצע המעצרים, עצרו כוחות המשטרה 3 חשודים, 20-50, אשקלון, בחשד למעורבותם באירוע ירי שהתרחש בשבוע שעבר ברחוב השורשים באשקלון, על רקע סכסוך פלילי ומאבק שליטה בקווי הסמים, בו נפצע אדם ופונה לקבלת טיפול רפואי.

המשטרה חוגגת את מעצרם של החשודים וקיימה טקס במרחב לכיש, במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז דרום ניצב פרץ עמר, תת ניצב יעקב זריהן ראש חטיבת המודיעין ומפקד מרחב לכיש נצ"מ ברק מרדכי.

"מנקים את הרחובות"

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר בטקס: "זהו יום שיא נוסף במאבק שלנו בפשיעה החמורה בישראל. יום בו אנו יכולים לחשוף עוד פעילות משטרתית מרשימה וחכמה של סוכן סמוי שפעל במשך חודשים בעומק ארגוני פשיעה שסחרו בסמים בכל אזור הדרום, סמים קשים שלא פעם הגיעו לידיהם של ילדים ונערים. הפעלה של סוכן מהסוג הזה משרתת את מטרת העל של המשטרה: לנקות את הרחובות מפשיעה ולספק ביטחון לתושבי ישראל. הסוכן שפעל במשך חודשים ללא ידיעת קרוביו, חבריו ומשפחתו, הצליח להביא להפללתם של 34 חשודים בסחר בסמים ובכך למוטט רשת שגילגלה מיליוני שקלים ששימשו להתחזקות העבריינים ולפגיעה במאות ואלפי תושבי הדרום".

"אנו עושים הכל", הוסיף המפכ"ל, "בכדי לבסס תשתית ראייתית נגד העבריינים ולהביאם לדין ופעילויות בהן המציאות עולה על כל דימיון הן דבר שבשגרה במשטרת ישראל וטוב שפעילויות מהסוג הזה ישארו חסויות ורחוקות מאור הזרקורים בכדי לאפשר לנו להמשיך לחדור לארגוני הפשיעה ולפרק אותם קליל. זו הזדמנות נוספת להודות למחוז דרום, מרחב לכיש, לימ"ר לכיש ולכל הגורמים שאיפשרו את הפעילות הנחושה והיצירתית הזו וכעת עינינו נשואות כבר לעבר הפעילות הבאה".

ממ"ז דרום ניצב פרץ עמר, אמר: ״הפעילות כנגד ארגוני הפשיעה מתקיימת כל העת גם במרחבים הטכנולוגיים. היום פעילות הסוכן הביאה לפגיעה בעורק הכלכלי של ארגוני הפשיעה בגזרת לכיש ובכך לפגיעה ביכולתו של הארגון להמשיך ולקיים את עצמו. אנו נמשיך לפעול בדרכים יצירתיות ומגוונות כנגד מחוללי הפשיעה וזאת על מנת להביא למיגורם ולמיצוי הדין עימם".


עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות