חזר לביתו: הוסגר אזרח גרמני שנמלט לישראל

קווין צ'רטוק, נחשד בעוקץ משקיעים ובקבלה במרמה של כ-6 מיליון אירו. הרשויות בגרמניה ביקשו את הסגרתו כדי להעמידו לדין על עבירות הונאה וחברות בארגון פשיעה
דניאל בן חמו |
מאיר בקרמן - סחט אישה למען טובות הנאה - אילוסטרציה אנבנטו
אילוסטרציה

ישראל הסגירה לגרמניה את קווין צ'רטוק, אזרח גרמני, שהסגרתו התבקשה על ידי רשויות גרמניה לשם העמדתו לדין שם בגין עבירות הונאה וחברות בארגון פשיעה, במסגרת חקירה גרמנית רחבת היקף נגד רשת עבריינית שהונתה עשרות קרבנות תושבי גרמניה.

צ'רטוק, תושב קבע בישראל, נעצר לבקשת ממשלת גרמניה לפני מספר חודשים בתל אביב, בחשד שנטל חלק ברשת עבריינית שהונתה עשרות קורבנות תושבי גרמניה. לאחר מעצרו של צ'רטוק, הגישה ממשלת גרמניה למדינת ישראל, בקשת הסגרה נגדו.

על פי בקשת ההסגרה, חברי הרשת שפעלו מחוץ לגרמניה, פנו בשמות בדויים למשקיעים פוטנציאליים שגלשו לאתרי אינטרנט העוסקים בהשקעות, הציגו בפניהם אפיקי השקעות פיקטיביים והבטיחו תשואות מהירות ורבות היקף. בדרך זו קיבלו לידיהם חברי הרשת סכומים המוערכים ב-6 מיליון אירו לפחות, שאותם פעלו להלבין.

שיתוף פעולה רחב היקף

מעצרו של צ'רטוק התבצע על ידי יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז ת"א במסגרת שיתוף פעולה רחב היקף באיסוף ראיות ומעצרים שתואמו בעת ובעונה אחת בין רשויות גרמניה, בולגריה, פולין, שוודיה, צפון מקדוניה וישראל, וכן ארגוני יורוג'אסט ויורופול. לאחר מעצרו, הגישו רשויות גרמניה בקשה להסגרתו אליהן לשם העמדתו לדין בעבירות הונאה וחברות בארגון פשיעה.

בחודש יוני השנה, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בירושלים, עתירה להכרזתו של צ'רטוק בר הסגרה לגרמניה וכעבור כחודש וחצי הכריז בית המשפט המחוזי על צ'רטוק בר הסגרה לגרמניה. צ'רטוק לא ערער על הכרזתו וכאמור בסוף השבוע הוסגר לגרמניה.

מבצע משותף עם ה-FBI: עצורים בחשד להונאת פורקס

בתחילת החודש, במסגרת חקירה סמויה חובקת עולם בשיתוף ה-FBI, עצרה המשטרה 26 תושבי גוש דן, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטאליים", כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. במהלך היום יובאו חלק מהחשודים לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז ת"א ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשיתוף ה – FBI, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארה"ב, בדבר חשד כי קבוצת ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח, כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".

___________________________________________________________________

עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות