ואז אורן קובי איים: "אני אקבור את כל המשפחה שלך"

לכתב האישום שהוגש נגד בעלי קבוצת אדמה, שחייב כרבע מיליארד שקלים, נוספו אישומים ולפיהם הוא הסתיר מיליוני שקלים בחשבונות קש כדי להשיג הסדר נושים מיטיב
אייל חן |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט המחוזי בת"א, הוגש כתב אישום מאוחד ומתוקן המצרף לאורן קובי המקים קבוצת אדמה, אישומים נוספים הנוגעים להתנהלותו ולפיהם, בעודו תחת חקירה פלילית ובהליכי פשיטת רגל בו הוטלו צווי כינוס ובמסגרתו נתבע על ידי נושיו בסכום של כרבע מיליארד שקלים, הקים אורן קובי בחשאי מערך חברות נוסף שתחום עיסוקו זהה לזה של קבוצת אדמה תוך הסוואת שליטתו בחברות והיותו נהנה בהם והצגת מצגי שווא כדי להשיג הסדר נושים מיטיב בזמן שהוא החזיק בחשבונות קש עשרות מיליוני שקלים.

כזכור, לפני יותר משנה וחצי, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אורן קובי, לפיו בשנת 2012 הקים קובי את קבוצת "אדמה" שעסקה בסיחור אופציות בלעדיות לקניית קרקע חקלאית. קבוצת "אדמה" הציעה לקהל הרחב השקעה בנדל"ן חקלאי. בשל מעשי מרמה של אורן קובי בשנת 2016 קרסה קבוצת אדמה, וקובי נכנס להליכי פשיטת רגל ופירוק.

נהנה מהכנסות לחשבון הקש

כאמור מאז הגשת כתב האישום, באמצעות מערך החברות שהקים באמצעות רישומי חברות והקמת חשבונות כוזבים, בצוותא עם עו"ד רונן נסים שחר, הנאשם עמו בכתב האישום, נהנה קובי מהכנסות בסך של כ 72 מיליון שקלים, אותם העביר אל "חשבונות קש" במטרה להסתיר את נכסיו מנושיו, מבית המשפט ומהרשויות.

אורן קובי, נטען באישום, ניהל את מערך החברות בהונאה, בשליחת יד ובהפעלת "אנשי הקש" בליווי אלימות קשה. בין היתר, כך מתואר בכתב האישום, בסחיטה באיומים של עו"ד לשם גניבת כספים בהיקף של שלושה מיליון שקלים מחשבונות נאמנות, תוך שאורן קובי מופיע בביתו בשעת לילה מאוחרת ותוקף אותו במקל תוך שמאיים כי "יקבור משפחתו אם לא יגנוב הכספים עבורו". בפרקליטות אומרים כי האימה הועצמה ביום המחרת בהתייצבות שלו במשרדי עורך הדין וגרימת נזק רב.

בנוסף, נטען כי הסחיטה באה לידי ביטוי גם בהפעלתה האלימה של "אשת קש" בחמש חברות במערך החברות שהקים. בין היתר, מתואר כי תקף את "אשת הקש" וסחט אותה באיומים מפורשים כגון "אני שם אותך ואת אמא שלך בסגולה ליד אבא שלך ביום ראשון", או במקרה אחר אמר לה "חכי תראי מי זה אורן קובי הפעם… אני אראה של מי החברה הזו בפעם האחרונה". בהזדמנות אחרת איים: "ושוב תביני, קשה לך להפנים זה שהקמתי את העסק ושמתי על שמך… נגיע גם לבית קברות; הכל הולך".

הסכם נושים מיטיב

לפי כתב האישום, על בסיס נכסים שהתנהלות פלילית ואלימה זו העלתה, תוך הצגת מצג כוזב של מצבו הכלכלי ובאמצעות מצגי שווא שעו"ד שחר ביצע עמו בצוותא, אישר נשיא בית המשפט המחוזי הסכם נושים המיטיב עם אורן קובי שהסיר את המגבלות שהוטלו עליו. בנוסף לקבלת הסדר נושים מיטיב במרמה, עשה אורן קובי שימוש בכספים שהונה, השיג באלימות והלבין לעמוד בתנאי התשלום שנקבעו, וזאת תוך הסתרת נכסיו ומניעת חשיפת מעשיו הפליליים בשימוש בצדדי ג' והעביר לשימושו האישי כ- 19 מיליון שקלים.

בנוסף, ועל מנת לשלשל כספים לכיסו להתחמק ממס העביר הנאשם לידיו מעל ל-8 מיליון שקלים, מקופת אחת החברות לטובת צרכיו האישיים מבלי שנרשמו כמתחייב בספרי החברות. בנוסף, ועל מנת לשלשל כספים לכיסו, השמיט אורן קובי עסקה בסכום של מעל למיליון שקלים מרישומי החברה.

__________________________________________________________________

עו"ד דניאל קליין

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות