בן 21 נאשם בהפצת תמונות וסרטוני ערום תמורת תשלום

עידן מיכאילוב מאופקים עומד לדין בביהמ"ש השלום בב"ש על פרסום התוכן בטלגרם לאלפי משתמשים ועל פגיעה בכ-170 נשים ונערות, חלקן ידועניות ורבות מהן קטינות, בגילאי 14-17
דניאל בן חמו |
טלפון נייד מכשיר רשת חברתית
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בבאר שבע, הוגש כתב אישום, נגד עידן מיכאילוב, בן 21 מאופקים, שהפיץ בשיטתיות תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני דרך אפליקציית טלגרם של כ-170 נשים ונערות, חלקן גם מפורסמות, 36 נפגעות העבירה היו נערות בגילאי 14 עד 17.

על פי כתב האישום, מיכאילוב הקים וניהל מספר ערוצים ייעודיים בטלגרם, שבהם הפיץ בין היתר סרטונים שהכילו אקטים מיניים, ללא ידיעת והסכמת המצולמות. בערוצי התוכן היו כ-2,900 משתמשי טלגרם, ומיכאילוב נהג להסוות את פעילותו באפליקציה באמצעות יצירת חשבונות משתמש שונים. עוד נטען כי הנאשם נהג למכור את הגישה לצפייה בתכנים שבערוצי התוכן למשתמשים ברשת בעבור דמי שימוש בסכומים משתנים.

מיכאלוב גם התפרנס מכך, כאשר, חלק מהערוצים הוגדרו סגורים ו"אקסקלוסיביים" ובעבורם גבה הנאשם דמי כניסה חד פעמיים בסכום של 60 שקלים. ערוץ נוסף הוגדר "סגור" ו"בלעדי", ועבורו גבה הנאשם דמי כניסה חודשיים על סך 60 שקלים. יתרת התכנים היו חשופים גם ללא רישום בעבור משתמשים מזדמנים.

"תכנים אותנטיים"

עוד עלה מכתב האישום כי מיכאלוב הדגיש בפני המשתמשים כי הערוצים בניהולו מכילים תכנים מיניים בלעדיים שהושגו על-ידו, אשר טרם הופצו באופן נרחב ואינם מופיעים בקבוצות ובערוצים אחרים. לשם כך נהג הנאשם לצרף לפרסומים את תצלום הפרופיל האישי של צעירות וקטינות ברשתות החברתיות, וכן פירוט פרטיהן האישיים, מתוך מטרה להוכיח כי מדובר בתכנים "אותנטיים" של צעירות ישראליות ולא בחומר פורנוגרפי מרחבי העולם.

כך, למשל, פרסם הנאשם בערוצים בניהולו: "תוצרת כחול לבן, תוכן לא מהעולם הזה, סטים חדשים ומאומתים, דברים שהושגו על ידנו שאין באף מקום ואיכות כל הסרטונים/תמונות זהב. קבוצה ציבורית, שתי קבוצות לצמיתות ב-120 שקל, מעל 600 מדיה בכל קבוצה אחת – מחיר 60 שקל חודשי".

מיכאילוב נעצר לפני כשבועיים בתום חקירה סמויה. טרם מעצרו ניהלו שוטרי מחלק הפשיעה המקוונת במחוז ת"א, חקירה מורכבת בפרשייה שהתמקדה בחשד לסחר בתמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים ונערות קטינות תושבות הארץ, באמצעות קבוצות ייעודיות ברשת הטלגרם, ללא ידיעתן או הסכמתן של המצולמות.

בפרקליטות הדגישו כי תיק זה מצטרף למספר כתבי אישום נוספים שהוגשו על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה במהלך השנתיים האחרונות, ועניינם באכיפת 'חוק הסרטונים', שאוסר על הפצה של תוכן מיני ללא הסכמת המצולם או המצולמת.

מגבירים אכיפה

כך למשל, בחודש שעבר הוגש לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד אלון גברילוב, בן 20 מחדרה, בגין עבירות של הטרדה מינית והתנכלות, פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים, החזקת חומר תועבה בו מתועדים קטינים וניהול החזקת מאגר מידע אסור. גברילוב עסק בהפצה של תמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים ונערות ישראליות באמצעות הטלגרם ואפליקציית דיסקורד.

על פי כתב האישום, הנאשם הקים וניהל מספר קבוצות ייעודיות באפליקציית הטלגרם, בהן נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נשים ונערות ישראליות, ללא הסכמתן. הפרסומים כללו, על-פי רוב, תצלום הפרופיל האישי של אותן נשים ברשתות החברתיות, המכיל את פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מדובר בנשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות אותן ניהל הנאשם היו פעילים למעלה מ-15 אלף חברים שצרכו את התכנים המיניים המופצים בהן. יצוין כי תכנים אלה היו זמינים לצפייה גם למשתמשים מזדמנים שלא היו חברים בקבוצות.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד פרסם הנאשם בקבוצה קישור לבּוֹט אשר סיפק לחברי הקבוצה גישה בלתי מוגבלת לתוכן האגור בו, פרטים מזהים ותכנים מיניים של כ-450 צעירות ישראליות כשהן בעירום או מקיימות אקטים מיניים, והכל ללא הסכמתן. נוסף על פרסום התמונות בטלגרם, הקים וניהל הנאשם שרת בפלטפורמת דיסקורד אשר שימש גם הוא לפרסום תכנים מיניים של נשים וצעירות ישראליות. הנאשם עשה שימוש בשרת על מנת למכור גישה למאגר מקוטלג של תמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים וצעירות ישראליות תמורת כסף.

_____________________________________________________________________

עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות