החיסול בנמל יפו: עבד קזז נורה למוות לעיני עוברי אורח

מתנקשים רדפו בצהרי שבת אחרי קזז באקדחים שלופים על המזח וירו בו 10 כדורים. נבדק קשר בין הרצח של העבריין הבכיר לבין חיסולו של עיזאת חמאד לפני 4 חודשים
רונן לוי |
זירת הרצח בנמל יפו

החיסולים בחברה הערבית ממשיכים, הפעם על מזח הדייגים בנמל יפו באמצע היום, בלי שום פחד, אל מול עשרות מבלים, ביניהם בני נוער, כאשר שני מתנקשים רדפו אתמול (יום שבת) בצהריים עם אקדחים אחרי העבריין עבד קזז, בן 40, וירו בו לא פחות מעשרה כדורים. קזז נחשב בשנים האחרונות לאחת הדמויות המזוהות עם עולם הפשע ביפו ובמשטרה בודקים האם הרצח שלו קשור לחיסול של ראש ארגון הפשיעה עיזאת חמאד, בחודש יולי האחרון.

אתמול, סמוך לשעה שתיים וחצי בצהריים, קזז הגיע לחניון הדרומי של נמל יפו, ברכבו, בשלב מסוים למרות הקהל הרב ששהה במקום, חלקם הגיעו למתחם בדיקות הקורונה, שני אלמונים חמושים באקדח, חסמו את דרכו של קזז שנמלט מהרכב כל עוד נפשו בו, לכיוון המזח שהשניים בעקבותיו ויורים כעשרה כדורים לעברו והוא קפץ לים, אולם הכדורים השיגו אותו. האלמונים נמלטו מהמקום ברכב ובינתיים אזרחים ואנשי מד"א שהיו במתחם בדיקות הקורונה רצו לעבר קזז שהיה פצוע מירי במים.

מת מפצעיו בבית החולים

חובשים ופראמדיקים ביחד עם אזרח משו ביחד את קזז מהמים ואנשי מד"א החלו להעניק לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח וולפסון, במצב אנוש עם פצעי ירי וכעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים.

חובשי מד"א אחמד וחדאר אבו סייף, ששמעו את הירי והגיעו במהירות למקום סיפרו: "בזמן שהיינו במתקן בדיקות לקורונה הסמוך, שמענו יריות, רצנו לכיוון, והראו לנו סמוך למזח, גבר כבן 40 במים, משינו אותו מהמים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות, לאחר ניסיונות החייאה בשטח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

שוטרים של משטרת מרחב יפתח הגיעו למקום האירוע, אספו את חומרי מצלמות הנמל שתיעדו את האירוע ובמקביל החלו לנסות ולאתר את היורים שנמלטו ברכב מהמקום, אולם ללא הצלחה גדולה. במשטרה אמרו כי מדובר באירוע חמור, שיכול היה להיגמר עם חפים מפשע פצועים זאת בשל התעוזה של המתנקשים.

הנרצח עבד קזז, עבריין מוכר שנחשב בשנים האחרונות לאחד הכבדים ביפו שמנהל אימפריה של מיליונים רבים בשוק האפור. יש לו נכסים רבים בעיר יפו. הוא היה מעורב בהריגת חאדר דקה ביפו ב-2006. כנופיה שבראשה עמד העבריין עיזאת חאמד (שנרצח ביולי האחרון) ושבה היה חבר קזז, חטפה בזמנו את דקה ואדם נוסף. זאת על רקע סכסוך בין בעל מסעדת "בני הדייג" ביפו לסוחר דגים מעזה.

דמות מוכרת בעולם הפשע של יפו

מחקירת המשטרה עלה אז כי קזז היה מעורב בחטיפה כאשר שניים הוכנסו לתא המטען של רכב ביפו והורו להם לקרוא בקוראן לפני הוצאתם להורג והם הוסעו מהמקום, ברחוב יהודה הימית אחד מהם, ממש כמו סצינה מסרט הצליחו השניים לברוח כפותים מתא המטען, עבד קזז, הבחין בהם והחל לרדוף אחריהם תוך שהוא יורה לעברם, לעיני עוברים ושבים במרכז העיר יפו. מהירי נפגע ונהרג אחד מהחטופים ואילו החטוף השני הצליח להימלט.

קזז הורשע וישב בכלא ולאחר צאתו לפני כשבע שנים הוא שוב הורשע הפעם בעבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, גרימת חבלה חמורה, הפקרה לאחר פגיעה ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף לסוג הרכב, זאת לאחר שפגע בשוטר במחסום באמצעות אופנוע ונמלט מהמקום.

בגזר הדין צוין אז כי בעברו של הנאשם 11 הרשעות קודמות בשנים 2000-2007. הרשעותיו בעשרות עבירות הכוללות עבירות רכוש לרבות עבירות הקשורות ברכב, עבירות אלימות, הפרת הוראה חוקית, תקיפת עובד ציבור, קשירת קשר לפשע, החזקת נשק שלא כדין, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, חטיפה והריגה.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, קלרה רג'יניאנו, כתבה אז עליו בגזר הדין: "הרשעתו של הנאשם בתיק זה, עברו של הנאשם וקופת השרצים התלויה מעל לראשו מלמדת כי הוא פגע רע שסיגל לעצמו אורח חיים עברייני".

____________________________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות