שני נערים נאשמים בהתפרעות בכפר פלסטיני ובתקיפת קצין צה"ל

השניים, בני 15 ו-17, תושבי דרום הר חברון נאשמים כי ביחד עם עשרות צעירים יהודים הגיעו לכפר מופקרה, יידו אבנים, שברו חלונות וגרמו לנזקים למבנים ולמכוניות
נעמה כהן |
מעצר. ארכיון

לבית משפט השלום לנוער בירושלים, הוגש כתב אישום נגד שני נערים בני 15 ו-17, תושבי דרום הר חברון, בגין אירוע האלימות בדרום הר חברון לפני כחודש. הנערים היו חלק מחבורה שהתפרעו בכפר פלסטיני ומאוחר יותר תקפו קצין צה"ל.

על פי כתב האישום, לפני כחודש התרחשה התפרעות בכפר הפלסטיני מופקרה בדרום הר חברון, במהלכה עשרות צעירים יהודים רעולי פנים, מצוידים באלות וסכינים נכנסו לתוך הכפר הדפו את תושבי הכפר, יידו אבנים, שברו חלונות בשלושה מבני מגורים, שחררו צאן ממכלאה, ניפצו שמשות רכבים ולוחות סולאריים באמצעות יידוי אבנים, דחפו וגרמו נזקים לכלי רכב, ניקבו גלגלים וגרמו נזק למיכל מים.

סכנה לשלום הציבור

במעשים הללו לקח חלק אחד הנאשמים ונאשם נוסף הסתובב בתוך הכפר ברכב שטח. בהמשך לאירוע, החלה התקהלות נוספת באזור, במהלכה הגיע לגבעה קצין צה"ל והרחיק את אחד היהודים מהמקום, אז התנפלו עליו המתפרעים, ביניהם אחד הנאשמים, דחפו ותקפו אותו וגרמו לו לחבלה.

הנאשם בן ה-15 מואשם בגין ביצוע עבירות של התפרעות שסופה נזק, היזק בזדון וניסיון תקיפה. הנאשם בן ה-17 מואשם בגין ביצוע עבירות של התנהגות העלולה להפר את השלום ותקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות.

הוגש ערעור על זיכויים של הנערים מ'חתונת השנאה'

השבוע הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על זיכויים מעבירה של הסתה לאלימות או לטרור של ארבעת הנאשמים הנערם, באירוע שכונה בתקשורת "חתונת השנאה", לאחר שהעלו על נס, בריקודים ובשירה, את רציחת בני משפחת דוואבשה באירוע טרור.

נגד הנערים הוגש לבית משפט השלום כתב אישום המייחס להם עבירות הסתה לאלימות או לטרור, במסגרת הפרשה הוגש כתב אישום נוסף נגד קבוצה של בגירים, ובהם חתן השמחה, שמשפטם ממשיך להתנהל בפני הרכב אחר בבית משפט השלום בירושלים.

כתבי האישום נוגעים לחתונה שהתקיימה ב-2015 בה השתתפו מאות אורחים, חלקם מכרים של החשודים העצורים בגין אירוע הטרור נגד בני משפחת דוואבשה. במהלך החתונה ציינו הקטינים והנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור, תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה", והנפת כלי נשק ודריכתם.

בערעור שהוגש, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט המחוזי להרשיע את הקטינים ולהחזיר את התיק לבית משפט השלום לגזירת עונשם. הפרקליטות טוענת בערעור, כי "פסק דינו המזכה של בית משפט השלום לוקה בניתוח חסר ולקוי של יסודות עבירות ההסתה, ויש בו שגיאות קשות שהובילו להחלטה לזכות את הקטינים".

______________________________________________________

עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות