אחים הואשמו בהשמה לא חוקית של מפעילי עגורן

במסגרת המאבק בתופעת תאונות העבודה נפתחה חקירה נגד השניים שבמהלכה נעצרו בחשד שהפנו עובדים ללא רישיונות לאתרי בנייה ברחבי הארץ
אייל חן |
קריסת עגורן אתר בניה אסון
תאונת עגורן באתר בנייה צילום: פלאש 90

במסגרת המאבק בתופעת תאונות העבודה בענף הבנייה, נפתחה חקירה משטרתית בתחילת אוקטובר ביחד עם מינהל ההסדרה ואכיפת זכויות עובדים, במהלכה נעצרו שני חשודים שעסקו בהשמה שיטתית של מפעילי עגורן באופן בלתי חוקי באמצעות 2 חברות בבעלותם, תוך ביצוע עבירות של התחזות וזיוף, וסיכון ממשי של עובדים ואזרחים באתרי בניה ובסמוך אליהם.

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט השלום בראשון לציון, עלה כי הנאשמים פעלו בצוותא, במטרה לספק לאתרי בנייה ברחבי הארץ מפעילי עגורן ואתתים שאינם מחזיקים ברישיון וללא הכשרה, כאשר הם מציידים אותם בתיעוד מזויף וזאת על מנת להשיג רווח כספי לחברות אותם ניהלו. כל זאת תוך נטילת סיכון חיי אדם משמעותי כלפי הציבור בכללותו ופועלי אתרי הבנייה בפרט.

על פי כתב האישום, הגיש אחד האחים במהלך חודש ספטמבר 2019, בקשה למחלקת רישיונות והיתרים במשרד העבודה, במסגרתה הצהיר כי הינו בעל המניות היחיד של החברה, כי אין מלבדו בעל תפקיד בכיר נוסף בחברה וכי הוא מתחייב להודיע מראש על כל כוונה להוסיף בעל תפקיד בכיר ולקבל אישור משרד העבודה טרם העסקתו.

סכנה לציבור העובדים

כעבור חודשיים זומן האח לראיון במשרד העבודה, במסגרתו הובהרו לו התנאים לקבלת ההיתר, כעבור חודש ניתן היתר לחברה שלו לפעול כקבלנית כוח אדם המספקת שירותי כוח אדם של מפעילי עגורנאים וזאת למשך כשנה.

כעבור שנה ביקש האח ממשרד העבודה לחדש את ההיתר מבלי הודיע על פועלו של אחיו בחברה זאת בהיותו בעל הרשעה. ההיתר שקיבלו דרך מצג השווא שהציגו למשרד העבודה והרווחה, אפשר לנאשמים להיקשר בחוזים עם קורבנותיהם, חברות בנייה שונות.

עוד מצוין בכתב האישום כי השניים זייפו בצוותא רישיונות עגורנאים ותעודות מזהות המהווים מסמכים רשמיים של מדינת ישראל והכל משך תקופה ממושכת של כשנה וחצי. במהלך תקופה זו השימו עגורנאים נעדרי הסמכה באתרי בניה, עשרות פעמים. זאת, תוך שהם מציידים אותם במסמכים המזויפים, מסכנים חיי אדם הן באתרים בהם הושמו והן מחוצה להם, והכל במטרה לקבל תמורה.

____________________________________________________________________

עו"ד אהוד רוכב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות