בית הדין הרבני חייב בעל לתת לאשתו גט

הדיינים נענו לדרישת עו"ד דפנה פלר וחייבו את הגבר במתן הגט בשל העובדה כי בני הזוג חיו בפירוד כ-5 שנים. ביה"ד: "הימים בהם נשים נותרו עגונות חלפו מהעולם"
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
בתי הדין הרבניים (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

הרכב דייני בית הדין הרבני, נענו לדרישת עו"ד דפנה פלר וחייבו בעל לתת גט לאישה, זאת לאור העובדה שבני הזוג חיים בפירוד כחמש שנים. הרכב הדיינים הדגיש בפני הבעל כי ככל ובדיון הבא שייקבע הבעל לא יתן לאשה את הגט, ידון ביה״ד בכפיית ציות על כל דיני התורה וכל המשתמע בכך.

כאמור, הבעל והאישה חיים בנפרד מזה כחמש שנים, ושני הצדדים רצו בגירושין אלא שהבעל התנה את מתן הגט בחידוש הקשר עם הילד המשותף של הצדדים, שהוא כיום בן שש וחצי, ולא היה עמו בקשר בחמש השנים האחרונות, על אף ניסיונותיה של האישה לחידוש הקשר.

עו"ד דפנה פלר
עו"ד דפנה פלר

הבעל סרב להתחיל בתהליך חידוש הקשר באמצעות גורמים מקצועיים, והוא ביקש לפגוש את בנו ישירות. הבעל הסכים לחידוש הקשר בהדרגה, כך שהפגישה הראשונה תתקיים בהשתתפות צד ג׳ ממשפחתה האשה, אך הוא יסכים לתת את הגט רק לאחר שהילד יאמר שהוא רוצה לבוא אל אביו, ולא מיד אחרי הפגישה הראשונה.

הוזהר במאסר

מנגד, באת כוחה של האשה, עו"ד דפנה פלר, טענה שטרם הפירוד האישה סבלה מאלימות פיזית, אלימות כלכלית ואלימות נפשית. הבעל הכחיש אלימות פיזית, אך טען לאלימות נפשית הדדית, עקב "אגו". ומשכך הדבר הביא אותם לא לדבר במשך ימים שלמים אחרי כל מריבה.

בתום דיון ארוך, ובתום ניסיונות רבים ודיונים קודמים, החליט הרכב ביה"ד הרבני לחייב את הבעל לתת גט לאישה לאלתר ובהתחשב בפירוד הממושך, במאיסות המבוררת, ובמרידה ההדדית.

"ביה״ד קובע מועד לסידור גט. אם לא ייאות הבעל לערוך את סידור הגט כנדרש, ידון ביה״ד במועד זה בכפיית ציות על כל דיני התורה, ובהתאם להוראות חוק בתי דין רבניים על כל המשתמע מכך". הרכב דייני ביה"ד הרבני הבהיר לבעל כי הימים בהם נשים נותרו עגונות חלפו להם מהעולם, וככל ויעמוד על התעקשותו ביה"ד ישקול להכניסו למאסר.

לאתר עו"ד דפנה פלר לחצו כאן.


עו"ד דפנה פלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות