ניר יסלוביץ מייצג חייל שנהג ברכב מוחרם יואשם במות פלסטיני

תאונה קטלנית של חייל שהובילה למות פלסטיני, חשפה תופעה מסוכנת בגדוד נצח יהודה -נסיעה בכלי רכב שהוחרמו. בא כוח החייל החשוד, עו"ד ניר יסלוביץ': "נטפלים בש.ג. במקום למצות את הדין"
רכב פלסטיני, צילום: פלאש 90

ב-17 בדצמבר אשתקד ארעה תאונה בכביש 60 שבמסגרתה נקבע מות פלסטיני. החקירה הצבאית העלתה כי הנהג הפוגע, חייל בגדוד נצח יהודה, נסע ברכב שהוחרם מפלסטינים ופגע ברכב אחר, שבו נסעו שני פלסטינים, אחד מהם כאמור נהרג והשני נפצע. בפרקליטות הצבאית סיימו כעת את החקירה שנפתחה בעקבות התאונה והודיעו לחייל החשוד כי הוא יועמד לדין בכפוף לשימוע באחריות למות הפלסטיני. סנגורו, עו"ד ניר יסלוביץ, אומר כי "היה מצופה מכל הגורמים במערכת לרבות רשויות התביעה לפעול למיצוי הדין עם כלל המוערבים בקשר השתיקה המחריד, ולא להיטפל אל הש.ג.".

התאונה הקטלנית חשפה תופעה תופעה מסוכנת בקרב חיילי צה"ל ביהודה ושומרון: נסיעה בכלי רכב שהוחרמו מפלסטינים, רכבים המכונים משטובות. המושג "משטובה" מגיע מערבית ופירושו דבר שמתחו עליו קו מחוק. המושג מתייחס לכלי רכב שהמשטרה וצה"ל מחרימים מפלסטינים בגדה, לאחר שהתברר כי הם פסולים לשימוש. במקום להשמיד אותם או לפרק אותם לחלקים, כלי הרכב הללו נמכרים ביהודה ושומרון ללא בדיקה, מבחן שנתי או רישיון רכב. בצה"ל מעריכים כי מעשרות אלפי מכוניו בגדה נכללות תחת ההגדרה.

עו"ד ניר יסלוביץ

אלפי "משטובות" בכבישים

בעקבות התאונה שבה היה מעורב חייל גדוד נצח יהודה, נפתחה חקירה צבאית ובה התברר כי הרכב ששימש את החייל הורד קודם לכן מהכביש והוחרם. עוד התברר כי החייל עשה שימוש אישי-מנהלתי ברכב פלסטיני שאסור לשימוש, זאת על פי עדויות המפקדים הבכירים בחטיבת כפיר.

בעקבות החקירה נקט הצבא בשורה של צעדים פיקודיים נגד קצינים ולוחמים. בין השאר, כך נודע לאוביטר, נרשמה הערה פיקודית למפקד גדוד נצח יהודה, קצין בדרגת סא"ל. מפקד פלוגה בגדוד החרדי ננזף וקצין נוסף ששימש כמפקד מחלקה בגדוד הודח מתפקידו ומתפקידי לחימה. סמל המחלקה הודח גם הוא מתפקידו ושני לוחמים שהודו גם הם בנהיגה ברכב המוחרם הודחו מתפקידי לחימה.

במקביל, הודיעה הפרקליטות הצבאית לחייל שהיה מעורב בתאונה כי יועמד לדין, בכפוף לשימוע, באחריות למות החייל הפלסטיני. על פי הידוע, החייל, שנפצע קל בתאונה, עשוי לחתום מול הפרקליטות הצבאית על הסדר טיעון שבמסגרתו יודה בחלק מהעבירות שמיוחסות לו.

סנגורו של החשוד, עו"ד ניר יסלוביץ: " נטפלים לש.ג ולא ממצים את הדין"

סנגורו של החשוד , עו"ד ניר יסלוביץ מסר: "היה מצופה מכל הגורמים במערכת לרבות רשויות התביעה לפעול למיצוי הדין עם כלל המוערבים בקשר השתיקה המחריד, ולא להיטפל אל הש.ג., היות ומדובר בשימוש נרחב באותו רכב ובמקרה אומלל זה, כל שרשרת הפיקוד לרבות המ.מ יצאה מהפרשיה בלא כל נזק כמעט ובעוד שמרשי עומד מול האשמות חמורות, נפעל על מנת להביא את הצדק לאור ונוכיח שוב ושוב כי למרשי לא היתה כל אחריות פלילית וכי מדובר בנוהג, הגם שהוא פסול, על ידי כל אנשי היחידה".


עו"ד ניר יסלוביץ

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות