כתב אישום: אישה הרה נהגה בשכרות וגרמה ל-2 תאונות

האישה, בת 36, נמצאת בהריון מתקדם אולם בפרקליטות טוענים כי במהלך השבועות האחרונים נסעה במכוניתה תחת השפעת אלכוהול וגרמה לנזק רב
נעמה כהן |
אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד אישה בהריון, בת 36, תושבת השרון, שהואשמה בשני מקרים של תאונות דרכים בעת נהיגה בשכרות. הנהגת שהואשמה בנהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק, במקרה האחרון לפני כשבוע, היא נמצאה נוהגת בשכרות פי 4 מהמותר בחוק והתנגשה באוטובוס.

על פי כתב האישום, נהגה האישה לפני כשבוע ברכב פרטי בתל אביב, ברחוב נמיר, מכיוון צפון לכיוון דרום והתקרבה לצומת עם רחוב קק״ל, זאת בעקבות מיניבוס. נהג המיניבוס בהגיעו לצומת עצר בשל האור האדום שדלק בכיוון נסיעתו והנהגת שלא הבחינה מבעוד מועד באוטובוס שעמד בעצירה, המשיכה בנסיעה רצופה ופגעה עם חזית רכבה בחלקו האחורי של האוטובוס. כתוצאה מהתאונה נחבלו בגופם נהג הרכב המעורב והנאשמת ונזקקו לקבלת טיפול רפואי.

אלכוהול בריכוז גבוה

בבדיקה עלה כי הנהגת נהגה בהיותה שיכורה, בכך שבבדיקת דם שניטלה מגופה, נתגלה בחוות דעת ראשונית אלכוהול בריכוז של 228 מ"ג העולה בפי ארבע מהכמות הקבועה בחוק.

על פי אישום נוסף, בחודש מאי האחרון, יצאה הנהגת מחניון בניין בהרצליה, סטתה ימינה מכיוון נסיעתה ופגעה עם רכבה בעמוד בטון ביציאה מהחניון. כתוצאה מהתאונה ניזוק רכבה של הנאשמת. שוטרים שהגיעו למקום הריחו מפיה של הנהגת ריח אלכוהול, התנהגותה הייתה פרועה וחריגה ובמבחן הליכה על הקו חרגה מהקו, התנדנדה ובמבחן הבאת אצבע לאף לא השתמשה ביד הנכונה, לא עצמה את עיניה. כמו, כן, הנאשמת נדרשה כדין ליתן דגימת נשיפה לאיתור אלכוהול בגופה וסירבה.

בדיון שנערך בבית המשפט לענייני תעבורה בתל אביב, הנהגת לא הגיעה ושלחה אישור רפואי כי היא בהריון ולא במצב שמאפשר לה להגיע לדיון, השופטת ענת יהב, האריכה את מעצר הבית בו היא שוהה.

 

 

3 שנות מאסר לנאשם ששדד רכב והשליך את הנוסעת

בשבוע שעבר פורסם כי שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר 3 שנות מאסר לג'בריל אבו עגינה אשר דחף מתוך רכב נוסע, אותו גנב, אישה הסובלת ממוגבלות פיזית קשה והורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של שוד ונהיגה ללא רישיון נהיגה, בית המשפט קבע כי לא ינוכו ימים בהם היה הנאשם עצור בתיק זה, והוא ירצה מאסרו במצטבר לעונש מאסר אחר אותו הוא נושא כעת.

השופט ליבדרו ציין כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא משמעותית. "מדובר בשוד המאופיין בתעוזה רבה", כתב השופט בגזר הדין. הנאשם זיהה שעת כושר כשהבחין במתלונן יוצא מרכבו המונע, נכנס אל הרכב והחל בנסיעה במטרה לגנוב אותו זאת אף שמעולם לא היה ברשותו רישיון נהיגה מה שהעצים את פוטנציאל הסיכון במעשיו".

השופט ליבדרו הוסיף: "הנאשם לא זנח את רצונו לגנוב הרכב והמשיך בזממו אף לאחר שהבחין שהוא אינו לבד ברכב ושביכסא לצדו ישבה המתלוננת המבוהלת שהחלה לצעוק. בהמשך הנאשם גם דחף המתלוננת שנפלה על הכביש. הקורא הנבון יוכל לשער שגם בשלב זה הנאשם לא התעשת והחליט לסייע למתלוננת, כי אם ברח עם הרכב ועזב את המקום. לא ניתן לאמוד את תחושת האימה והפחד שתקפו את המתלוננת שעה שראתה שעל כיסא הנהג התיישב הנאשם כשהיא ישובה ברכב יחד איתו ומוגבלת בשל נכותה".


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות