בימים הקרובים: כתב אישום נגד דורס המתנדב למוות בחג הסוכות

בתום חקירת משטרה הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד בהריגתו של מתנדב המשטרה, רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל ופציעתו הקשה של השוטר רס"ב אמיר אבו ריש בנהריה
אייל חן |
נאסים סוח, החשוד בדריסה בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

בתום חקירת משטרה הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד בדריסתו למוות של מתנדב המשטרה, רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל ופציעתו הקשה של השוטר רס"ב אמיר אבו ריש, בעת שהגיבו לאירוע בעיר נהריה, לפני קצת יותר מחודש ימים. פרקליטות מחוז חיפה הודיעה כי היא צפויה להאשים את הנהג החשוד, נאסים סהא, בדריסה בעבירות המתה, רצח באדישות, בריחה ממשמורת חוקית, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה תוך גרימת חבלה חמורה או מוות לנפגע ועוד. בנוסף הפרקליטות תבקשה לעצור את החשוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וכן לחלט את הרכב באמצעותו דרס את השניים.

במהלך חג סוכות, בשעות הבוקר, כאשר השוטר רס"ב אמיר אבו ריש ומתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סג'ייר ז"ל מתחנת המשטרה בנהריה הגיבו לקריאת מוקד 100 בעקבות דיווח על גרימת רעש בעקבות ביצוע עבודות תשתית במהלך החג באתר בנייה בנהריה. עם הגעת צוות השוטרים למקום הבחינו במספר פועלים מכפר ליד העיר ג'נין שהעלו חשד כי אינם שוהים באופן חוקי בישראל ועל כן החלו השוטרים בבדיקת מסמכי הפועלים.

זמן קצר לאחר מכן הגיע לאתר קבלן הביצוע שהציג עצמו תחילה כאחראי במקום ובמהלך הבירור שערכו השוטרים בנוגע לפועלים החל לנוע לרכבו שהיה מונע כאשר השוטרים מנסים למנוע זאת ממנו תוך הפעלת סמכות העיכוב והמעצר במהלכו אף ניסה השוטר לאזוק את החשוד. החשוד החל בנסיעה לאחור כשדלת הרכב פתוחה, דרס את השוטר אבו ריש ואת מתנדב המשטרה סג'ייר ונמלט בנסיעה מהמקום.

נעצר זמן קצר לאחר האירוע

השוטר אבו ריש, שנפצע באורח קשה ומתנדב המשטרה סג'ייר, שנפצע באורח אנוש פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה שם נקבע מותו של המתנדב. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירת האירוע תוך פריסת מחסומים וביצוע סריקות נרחבות בסיוע מסוק לאיתור החשוד. זמן קצר לאחר האירוע נעצר החשוד, תושב עראבה, בן 44, עם רכבו סמוך לשלומי במסגרת מחסום משטרתי יזום שהוצב במקום.

מהחקירה עלה כי החשוד נכנס לרכבו על מנת להימלט מהמקום על אף הפעלת הסמכויות על ידי השוטר, פגע בשוטר ובמתנדב שעמדו בסמוך באמצעות דלת הרכב שהיתה פתוחה, דרס אותם ונמלט.

לבקשת המשטרה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה והבוקר כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד החשוד לצורך הארכת מעצרו טרם הגשת כתב אישום בעבירות המתה רצח באדישות, בריחה ממשמורת חוקית, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה תוך גרימת חבלה חמורה או מוות לנפגע ועוד. בנוסף תוגש בקשה למעצרו של החשוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, כמו גם בקשה לחילוט הרכב באמצעותו דרס את השניים.

____________________________________________________________________

עו"ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות