שנתיים לאחר מות דודתם גילו כי בת דודתם ניסתה לנשלם מהצוואה

באת כוחם, עו"ד סיון אלה-לוי, טוענת בבקשה שהוגשה לרשם הירושות לביטול צו קיום הצוואה כי המנוחה לא הייתה מודעת על מה היא חותמת בשל מצבה הגופני הירוד
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
עריכת צוואה, אילוסטרציה

לרשם הירושות הוגשה בקשה לביטול צו קיום צוואה, על ידי שני אחייניה של מנוחה, נגד אחיינית אחרת.

לטענת באת כוחם, עו"ד סיון אלה-לוי, בין השאר, המנוחה לא היתה מודעת בעת חתימתה על הצוואה על מה היא חותמת, בעודה חולה ומצויה במצב גופני ירוד ובעוד שקיימת לה צוואה נוספת קודמת המשקפת את רצונה האמיתי.

לפני מספר חודשים, לאחר שבעלה האלמן נפטר גם הוא, התגלה כי אותה אחיינית, על פי הנטען, ניסתה להשתלט גם על צוואתו שלא כדין ובגין כל הגישו האחיינים, באמצעות עוה"ד סיון אלה-לוי, התנגדות לקיום הצוואה.

על פי הבקשה לביטול צו קיום צוואה ביחס למנויה שניתן על ידי לפני כשנתיים על ידי רשם הירושות בחיפה, למנוחים לא היו ילדים משותפים והם ראו במבקשים ובמשיבה, כילדיהם. כ-14 שנים לפני פטירת המנוחה, היא ובעלה חתמו על צוואות הדדיות – כל אחת במסמך עצמאי.

בהתאם להן, ציוו המנוחים כי לאחר פטירת שניהם יחולק עיזבונם בחלקים שווים ל 3 אחייניהם. מדובר במשפחה נרחבת בעלת קשר משפחתי הדוק ומאוד חם, מלבד המשיבה אשר משך שנות בגרותה עסקה על פי הבקשה בחרחורי ריב ומדון בין בני המשפחה השונים, עד כי אף זייפה את צוואת אמה בטרם פטירתה בעוד אמה היתה במצב רפואי כ"צמח".

התחמקות מתמשכת

בשנת 2019 לאחר שנפטרה המנוחה ולאור הצוואות ההדדיות של המנוחים משנת 2005, ידעו המבקשים וכל בני המשפחה כי בעלה של המנוחה שנותר בחיים הוא היורש של עיזבונה וכאשר לאחר לכתו לעולמו, יחולק העיזבון בין שלושת האחיינים המפורטים בצוואות ההדדיות משנת 2005 . על כן, לא שאלו אותו בדבר ולא תרו אחר בקשה לקיום צוואה שהוגשה אם הוגשה ביחס למנוחה.

"הבקשה אושרה בניגוד לדין". עו"ד סיון אלה-לוי

רק לאחר מות האלמן, המבקשים גילו לראשונה אודות צוואה אחרת שאושרה כבר לפני כשנתיים, כאשר האחיינית התחמקה מלמסור לידיהם את הצוואות ההדדיות משנת 2005 והסתירה במסגרת הבקשה שהוגשה למתן צו לקיום הצוואה של המנוחה, את צוואת המנוחים ההדדית הקודמת שנחתמה בשנת 2005 אשר בה מפורטים זוכים אחרים.

הודות לעירנותה של ב"כ היועמ"ש לממשלה, לאחר עיון מדוקדק בצוואה המאוחרת משנת 2018 שהוגשה לקיום ביחס למנוח לפני מספר חודשים, נוכחה כי בניגוד להצהרות בבקשה המנוחים אכן הותירו אחריהם צוואות אחרות המפרטות זוכים אחרים ועל כן יש לקבל תגובתם של אותם זוכים לבקשה המוגשת כעת לקיום צוואה אחרת.

בבקשה ציינה עו"ד סיון אלה-לוי כי הבקשה שאושרה הוגשה בניגוד לדין ולתקנות, לא מולאה כראוי, כאשר היא כללה מידע והצהרות שגויות ומטעות לפיהן הוצהר כי המנוחה לא הותירה אחריה כל צוואה אחרת. לאור כך, נטען, הוצא צו קיום הצוואה, בעוד המנוחה הותירה אחריה צוואה אחרת.

מצב גופני ירוד

בנוסף נטען כי גם מצבה של המנוחה בעת החתימה לכאורה על הצוואה שאושרה, כ-7 חודשים בלבד בטרם פטירתה ממחלת הסרטן ממנה היא סבלה כאשר אין היא מודעת בדבר טיב המסמכים שהוצגו בפניה, לא היתה כשירה, בחזקת "זקן מוחלש" וכאשר התנהלות בעלה המנוח עמה, כאילו הייתה "בובה על חוט" תוך שהביאה לעשות פעולות ללא רצייה אמיתית.

כעת, עם פטירתו של האלמן והגשת בקשה למתן צו לקיום צוואתו, לטענת עו"ד סיון אלה-לוי, שוב הוגשה בקשה, שאינה מולאה כראוי, כאשר היא כוללת בה את אותו מידע והצהרות שגויות ומטעות, לפיהן הוצהר כי המנוח לא הותיר אחריו כל צוואה אחרת. כאמור, לולא עירנותה של באת כוח היועמ"ש לממשלה, אשר על אף הגשתה של הבקשה ובה הצהרות שגויות שאינן נכונות ומטעות, ביקשה את עמדת הזוכים בצוואת המנוחים הקודמת משנת 2005, אותם אחיינים, ייתכן וגם בגין הבקשה לקיום צוואת המנוח היה ניתן הצו.

"על גבם של האחיינים"

"מדובר בבקשות שגויות ומטעות שהוגשו באופן זה על מנת שצווי קיום הצוואה יוצאו מאחורי גבם של המבקשים, בלא שידעו בדברן וללא שיהיו יכולים להשמיע טענותיהם בעניינן ובעניין מצבה של המנוחה, בניגוד לדין ולתקנות", כתבה בבקשה עו"ד אלה-לוי.

עוד הוסיפה: "במצבה של המנוחה, היא איננה הבינה את תוכנה של הצוואה ובכלל את טיב המסמך שהוצג לה, לא כל שכן את תוצאות מעשיה על היורשים ועל המודרים. מכאן שהמנוחה לא הבינה את פעולת הציווי לא באופן פורמלי ולא באופן מהותי. על אף מצבה הרפואי של המנוחה ובעיות התקשורת עמה וליקויי השמיעה וההבנה מהם סבלה, לא צורפה לצוואה כל תעודה רפואית ו/או כל הסרטה של אירוע החתימה וכיוצ"ב, אמצעי זהירות הנדרשים מעצם נסיבות המקרה ושאותם מן הראוי לבצע טרם החתימה על מסמך משמעותי כגון צוואה".

 


עו"ד סיון אלה-לוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות