נתניהו הלך – המוחים מבלפור עדיין מתמודדים עם כתבי אישום

יו"ר עמותת חוזה חדש, ישי הדס, הועמד לדין על תקיפת פעיל ליכוד במהלך הפגנה שהתקיימה מחוץ למעונו של רה"מ בבירה ביולי אשתקד
רונן לוי |
המחאה נגד רה"מ, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, כבר לא מתגורר בבלפור לא מעט חודשים וההפגנות התפוגגו יחד עם צאתו ממעון ראש הממשלה, אבל המשטרה לא שוכחת את ההפגנות. בימים האחרונים הוגש לבית המשפט בירושלים, כתב אישום נגד ישי הדס יו"ר עמותת "חוזה חדש" בגין תקיפת פעיל ליכוד, חבלה ברשלנות, איומים ועוד.

על פי כתב האישום, הנאשם כאמור הינו יו"ר עמותת "חוזה חדש" וקיים הפגנות מחאה ביחד עם אחרים נגד ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. מנגד למקום הגיע פעיל מפלגת הליכוד, על מנת להביע מחאה נגדית, ובעד ראש הממשלה נתניהו.

בחודש יולי שעבר באחת ההפגנות, שהו המתלונן והנאשם ברחוב בלפור בירושלים כאשר המתלונן היה מצד אחד של הכביש והנאשם מצידו האחר. המתלונן השתמש ברמקול (בידורית) להגברת קולו וקרא קריאות שככל הנראה הרגיזו את הנאשם. בשלב מסוים, הנאשם הדס חצה את הכביש התקרב למתלונן ולאחר דין ודברים עימו הסיג את גבולו של המתלונן בכך שלקח את הרמקול בו השתמש המתלונן הניפו וזרקו על הכביש במזיד כדי לגרום לו נזק ולשוברו.

"חסם את דרכו של המתלונן"

המתלונן, כך תואר בכתב האישום, ניגש לקחת את הרמקול מן הכביש ואז תקפו הנאשם בכך שחסם את דרכו ודחף אותו ומנע ממנו לקחת את הרמקול. בעקבות כך במקום התפתחה מהומה במהלכה נדחף המתלונן ע"י אנשים נוספים ואחרים שהיו במקום הרחיקו את הנאשם מן המתלונן. כתוצאה מהדחיפות ומהלך המהומה שהתפתחה במקום, בה דרכו על רגלו של המתלונן והמתלונן הרחיק את הדוחפים בידיו, נגרמה למתלונן חבלה בכך שנגרם לו שבר בכף רגלו שגובסה למשך 5 שבועות. כמו כן במהלך האירוע המתלונן נחבל באצבעו ונגרם לו שבר באצבע יד ימין והוא נזקק לסד באצבעו.

על פי אישום נוסף, מספר שבועות לאחר אותו מקרה, החנה הדס את רכבו מסוג "טויוטה", על המדרכה. אחד מהאנשים במקום פנה אל הנאשם וביקש ממנו להזיז את הרכב בטענה כי הרכב מפריע לעוברים ושבים במקום. בתגובה לדברי המתלונן, אמר הנאשם: "הוא רוצה שאני אשבור לו רגל, כמו לחבר שלו", כאשר על פי כתב האישום הדברים נאמרו על רקע המתואר באישום הראשון.


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות