3 שנות מאסר לנאשם ששדד רכב והשליך את הנוסעת

ג'בריל אבו עגינה הורשע כי גנב את המכונית בב"ש ודחף את אחת היושבות בה, אישה הסובלת ממחלה ניוונית. השופט: "לא ניתן לאמוד את תחושת האימה שאחזה בה"
דניאל בן חמו |
"התנהלות פוגענית ובריונית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר 3 שנות מאסר לג'בריל אבו עגינה אשר דחף מתוך רכב נוסע, אותו גנב, אישה הסובלת ממוגבלות פיזית קשה והורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של שוד ונהיגה ללא רישיון נהיגה, בית המשפט קבע כי לא ינוכו ימים בהם היה הנאשם עצור בתיק זה, והוא ירצה מאסרו במצטבר לעונש מאסר אחר אותו הוא נושא כעת. "לא ניתן לאמוד את תחושת האימה והפחד שתקפו את המתלוננת שעה שראתה שעל כיסא הנהג התיישב הנאשם כשהיא ישובה ברכב יחד איתו ומוגבלת בשל נכותה", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, לפני קצת פחות משנה, נסעו המתלוננים ברכבם בבאר שבע כשהמתלונן נהג ברכב ואילו המתלוננת ישבה בכיסא הנוסע ליד הנהג. בסמוך לתחנת דלק המתלונן עצר את הרכב בצד הדרך וירד ממנו בעודו מונע, וזאת על מנת להרים חפץ כלשהו שהיה בסמוך לכביש. המתלוננת אשר סובלת ממוגבלות פיזית קשה בעקבות מצב רפואי, נותרה לשבת בכיסאה.

הבחין במתלוננת במהלך הנסיעה

הנאשם, נטען בכתב האישום, הבחין במתלונן שירד מן הרכב בעוד הרכב נותר מונע, אך לא הבחין במתלוננת שנותרה לשבת בכיסאה ואף לא היה מודע למצבה הרפואי נכנס לרכב לכיסא הנהג, החל בנסיעה מהירה ואז הבחין במתלוננת אשר נבהלה, החלה לצעוק על הנאשם שיעצור את הרכב ואף פתחה את דלת הרכב.

הנאשם בתגובה, כך תואר בכתב האישום, עצר את הרכב ודחף בידו את המתלוננת. המתלוננת יצאה מהרכב ונפלה מחוצה לו. המתלוננת אשר כאמור סובלת ממוגבלות פיזית ואינה מסוגלת לעמוד בכוחות עצמה, נפלה על הכביש ואילו הנאשם המשיך בנסיעתו כאשר בתוך הרכב היו שני מכשירי טלפון נייד השייכים למתלוננים.

המתלוננת, בת 67, עסקה בתחום ההוראה במשך 37 שנים עד לפרישתה בשל מחלה ניוונית תורשתית ממנה היא סובלת, מוכרת כנכה ונעזרת במטפלת מטעם ביטוח לאומי. נפגעת העבירה שיתפה כי בעקבות פגיעת הנאשם בהם היא נכנסת לחרדה רק מהמחשבה כי תאלץ להישאר לבד, כי מאז הפגיעה היא דרוכה, פוחדת להירדם ומרבה לישון בכניסה לבית, כי בעקבות הנפילה מהרכב היא סובלת מכאבים עזים בגבה ובזרועה, כי פגיעת הנאשם גרמה להחמרה במצבה הבריאותי וכי היא חשה תחושת אשמה על שבעלה נאלץ להתאים עצמו לצרכיה ולצמצם למינימום את תחושת העצמאות שלו.

"שוד המאופיין בתעוזה רבה"

השופט ליבדרו ציין כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא משמעותית. "מדובר בשוד המאופיין בתעוזה רבה", כתב השופט בגזר הדין. הנאשם זיהה שעת כושר כשהבחין במתלונן יוצא מרכבו המונע, נכנס אל הרכב והחל בנסיעה במטרה לגנוב אותו זאת אף שמעולם לא היה ברשותו רישיון נהיגה מה שהעצים את פוטנציאל הסיכון במעשיו".

השופט ליבדרו הוסיף: "הנאשם לא זנח את רצונו לגנוב הרכב והמשיך בזממו אף לאחר שהבחין שהוא אינו לבד ברכב ושביכסא לצדו ישבה המתלוננת המבוהלת שהחלה לצעוק. בהמשך הנאשם גם דחף המתלוננת שנפלה על הכביש. הקורא הנבון יוכל לשער שגם בשלב זה הנאשם לא התעשת והחליט לסייע למתלוננת, כי אם ברח עם הרכב ועזב את המקום. לא ניתן לאמוד את תחושת האימה והפחד שתקפו את המתלוננת שעה שראתה שעל כיסא הנהג התיישב הנאשם כשהיא ישובה ברכב יחד איתו ומוגבלת בשל נכותה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו


עו"ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות