אחראי אבל לא אשם: הודה בהעלמת מס – אבל לא החזיר את הכסף

חיים מרסיאנו הודה והורשע בהעלמת מס בהיקף של 1.3 מיליון שקליםב-2 החברות שניהל, אולם לא הסיר את המחדל – ועל כן נידון ל-16 חודשי מאסר בפועל
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום באשדוד יהודה ליבליין, גזר 16 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 50 אלף שקלים, על חיים מרסיאנו, תושב אשדוד, בגין שורת עבירות מע"מ שביצע על פני תקופה של כשנתיים בשתי חברות שונות בהן שימש כמנהל. השופט בנוסף הטיל עליו 14 חודשי מאסר על תנאי והתחייבות כספית על סך 100 אלף שקלים. "הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "נטל אחריות והודה בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. יחד עם זאת, רואים בהשבת המס שהוחסר כחלק מנטילת האחריות, ובעניין זה הנאשם לא החזיר לקופת המדינה את המס שהוחסר".

מכתב האישום עלה כי בין השנים 2014-2012 שימש מרסיאנו כמנהלן בפועל של חברת "אתן מ.ח השקעות בע"מ" העוסקת בתחום היזמות והבנייה, וחברת "טשקנט אחזקות בע"מ" העוסקת בתחום מכירה קמעונאית. למרסיאנו יוחס בכתב האישום אי הגשת דוח במועד, הוצאת חשבוניות מס שלא דווחו ולא שולם המס בגינן, אי ניהול ספרים כדין, וניכוי מס תשומות שלא כדין מ-5 דוחות תקופתיים שהוגשו, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

העלמת מס – המחדל לא הוסר

מרסיאנו הורשע על פי הודאתו בכל האישומים. סכום המס הכולל שנגרע מהקופה הציבורית בשל העבירות שבוצעו עמד על 1.3 מיליון שקלים ועל אף חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות ועד היום, לא הוסר המחדל.

השופט ליבליין קבע כי מעשיו של מרסיאנו והחברות פגעו בערך החובה, החלה על כל אזרחי המדינה, לשלם את המס הנדרש מהם, ובכך פגעו בערך השוויון בנשיאה בנטל המס. בנוסף מעשיהם פגעו פגיעה קשה בקופת המדינה ולכן מידת האשם שלו היא ברף הבינוני עד הגבוה.

"הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "נטל אחריות והודה בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. יחד עם זאת, רואים בהשבת המס שהוחסר כחלק מנטילת האחריות, ובעניין זה הנאשם לא החזיר לקופת המדינה את המס שהוחסר. אם כי יוזכר, כי הנאשם הודיע שבכוונתו להפקיד בקופת בית המשפט סך של 100 אלף שקלים. גם אם יופקד הסכום, והנאשם יבחר להעביר את כולו על חשבון המס שהוחסר מדובר בתשלום פחות מ- 10% מן המס שהוחסר, ובערכים ריאליים אף פחות מ- 5%".


לצפייה ודירוג כבוד השופט יהודה ליבליין


עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות