תיק החקירה בעניינו של מיכאל בן ארי הועבר לפרקליטות

בעל השליטה בחברת EGFE, החשוד בהונאת משקיעים במאות מיליוני שקלים, נמלט לחו"ל לפני כ-5 חודשים, ובינתיים בישראל, תבחן הפרקליטות אם יש מקום להעמידו לדין
נעמה כהן |
רשות ניירות ערך, צילום: פלאש 90
רשות ניירות ערך, לא עמדו ביעד. צילום: פלאש 90

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך העבירה את תיק החקירה בעניינו של מיכאל בן ארי למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב החשוד בהונאת מאות משקיעים שגייס מהם מאות מיליוני שקלים. בן ארי, בעל השליטה בחברת EGFE נמלט מישראל לפני כחמישה חודשים, במאי 2021, על אף צו עיכוב יציאה שהוצא נגדו ולמרות הערבויות שהפקיד לצורך הבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בגובה שני מיליון שקלים.

בחודש אפריל השנה, פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של מיכאל בן ארי וחברת EGFE, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון.

מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.

נמלט בסיוע משקיע

חודש לאחר מכן, במאי 2021, נמלט בן ארי מן הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו, ותוך הפרה בוטה של תנאי שחרורו. בן ארי אף שלח הודעת דואר אלקטרוני למשקיעים שבה הודה בכך שהציג בפניהם מצגי שווא בנוגע להשקעתם. בעקבות הפרת תנאי השחרור חילטה הרשות את הערבות הבנקאית שהעמיד בן ארי להבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בסך שני מיליון שקלים, והעבירה את הסכום לקופת הפירוק לצורך איתור נכסים על ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים.

לפי החשד בן ארי נעזר במשקיע נחום אייזנשטאט לצורך הימלטותו מן הארץ, ואף עשה שימוש בדרכונו של המשקיע לשם כך. נחום אייזנשטאט הינו חברו של בן ארי ואחד מיני רבים שהשקיעו כספים בהשקעות אותן שיווק. לפי החשד, אייזנשטאט סייע לבן ארי להימלט מן הארץ ולהפר את התנאים המגבילים שהוטלו עליו במסגרת החקירה, על ידי כך שהעניק לו את דרכונו האישי לטובת מטרה זו.

אייזנשטאט נעצר ונחקר ע"י מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך בחשד לעבירות שיבוש וזיוף, על כך שסייע לבן ארי בהוצאה לפועל של תכנית הבריחה שלו, והתיק בעניינו מצוי בטיפול הפרקליטות.

לאור הפרת התנאים המגבילים שהוטלו על בן ארי, הרשות פועלת במסגרת מלוא סמכויותיה והאמצעים העומדים לרשותה, ובשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בישראל ומחוצה לה, על מנת להביא למיצוי הדין.

________________________________________________________________________

עו”ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות