מבצע משותף עם ה-FBI: עצורים בחשד להונאת פורקס

במסגרת חקירה חובקת עולם נעצרו במהלך הלילה (יום ד') 26 חשודים בעוקץ אזרחים מחו"ל באמצעות מטבעות דיגיטליים, והונאת פורקס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

עוקץ הפורקס: במסגרת חקירה סמויה חובקת עולם בשיתוף ה-FBI, עצרה המשטרה הלילה (יום ד') 26 תושבי גוש דן, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטאליים", כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. במהלך היום יובאו חלק מהחשודים לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז ת"א ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשיתוף ה – FBI, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארה"ב, בדבר חשד כי קבוצת ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח, כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".

מערך של הונאת פורקס

בתוך כך, בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 אתרו בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון, את המשרד בת"א ממנו עפ"י החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ-20 ישראלים העובדים במקום.

כאמור, אמש בצעה משטרת ישראל מעצר של 26 חשודים בארץ, במקביל למבצע מעצרים מתואם, שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס, ע"י רשויות אכיפה נוספות בחו"ל. בנוסף למעצר החשודים, ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים , שעפ"י החשד מהווים ראיות בתיק החקירה.

בהמשך היום בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת"א, להביא את 2 החשודים המרכזיים – תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, לדיון בבימ"ש השלום בת"א, בבקשה להאריך את מעצרם.

חשד: הונו אזרחים גרמנים במיליוני יורו

לאחרונה עיכבה המשטרה לחקירה 3 חשודים בעבירות מרמה והונאה כלפי תושבי גרמניה בהיקף של מיליוני אירו, באמצעות מסחר רשתי באופציות בינאריות וכן הלבנת הון בארץ.

היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת”א, בשת”פ הרשות לאיסור הלבנת הון (רשל”א) ורשות המסים ניהלו במהלך מספר חודשים חקירה סמויה, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ופרקליטות סייבר עם קבלת דיווח בדבר חשד לתרמית פיננסית רחבת היקף המבוצעת כלפי תושבי גרמניה, ע”י מספר ישראלים.

הצעה להשקעה

עם התפתחות החקירה הסמויה עלה החשד כי מספר ישראלים תושבי המרכז בשנות ה-30 לחייהם, הקימו בגרמניה חברות המשווקות ללקוחות פוטנציאלים אופציה להשקיע כספים, תוך מצג שווא כי מדובר בהשקעה “רווחית ללא סיכון”, בעוד הסכומים ששולמו ע”י הלקוחות נכנסו ישירות לכיסי החשודים מבלי שהתבצעה כלל השקעה או מימוש רווחים, ובהמשך אף הועברו הכספים לישראל לצורך הלבנה והסתרת מקורם.

שלושת החשודים עוכבו כאמור לחקירה, תוך איסוף ממצאים שונים הקשורים לחקירה ותפיסת רכוש רב לשם נקיטת הליך חילוט בשווי של מעל 50 מיליון שקלים ובכלל זה נדל”ן, כלי רכב, חשבונות בנק וכסף מזומן.

בתום החקירה בימ”ר ת”א ורשויות האכיפה הנוספות יועברו כלל הממצאים לעיון והחלטת הפרקליטות, בהתאם.


עו"ד אביעד לנצ'נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות