אישום: בן 17 ביצע פיגוע בירושלים

הנער, תושב חברון, נאשם כי קרא באינסטגרם "לפגוע ביהודים" ולאחר מכן הגיע לתחנה המרכזית בבירה ודקר שניים עד שנוטרל ע"ד שוטרות מג"ב
דניאל בן חמו |
זירת הפיגוע בירושלים, ספטמבר 2021. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום נגד נער בן 17 מחברון, בגין מעשה טרור של ניסיון לרצח, החזקת סכין שלא כדין ושהייה בלתי חוקית, זאת לאחר שדקר מספר פעמים שני אזרחים ששהו בחנות בתחנה המרכזית בירושלים לפני כשלושה שבועות. הוא נוטרל, בסופו של דבר, על ידי שוטרות מג"ב . בנוסף, הואשם הקטין גם בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור ובכך שפרסם במספר הזדמנויות קריאות לפגיעה ביהודים ברשת החברתית אינסטגרם. הפרקליטות מבקשת להותיר את הנאשם הקטין במעצר עד תום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, הנער אשר לא החזיק בהיתר כניסה לישראל, נכנס לחנות "ליאור עדיקא" שנמצאת בתחנה המרכזית. הנאשם הוציא סכין מהתיק ודקר שניים מתוך האנשים ששהו בחנות, אחד מהם נדקר בגבו והצליח להימלט, השני נדקר בגבו ובראשו תוך שהוא נאבק בנאשם ומנסה להילחץ מאחיזתו עד שהנאשם נוטרל ע"י שוטרות מג"ב. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לשניים פציעות וחתכים עמוקים רבים בחלקי גופם והם אושפזו בבית החולים.

סימן ניצחון לאחר מותו של הלוחם בראל חדריה

על פי אישום נוסף, הנאשם החזיק חשבון ברשת החברתית "אינסטגרם" בו פרסם במספר הזדמנויות קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון ודברי שבח והזדהות עם ארגון הטרור חמאס. כך לדוגמא, ב-29 באוגוסט, היום בו נפטר לוחם מג"ב בראל חדריה ז"ל מפצעיו לאחר שנורה ברצועת עזה. באותו היום, כך נטען בכתב האישום, הנאשם העלה לחשבון האינסטגרם תמונה מאירוע הירי ועליה סמלונים של לב, דגל פלסטין ואצבעות המסמלות את סימן הניצחון "וי".

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתבי אישום בפרשת בריחת האסירים מכלא גלבוע

מוקדם יותר היום (יום א') הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 6 האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע. כתב אישום הוגש גם נגד 4 אסירים נוספים על סיוע בתוכנית הבריחה.

הנאשמים בבריחה ממשמורת הם מחמוד עארדה, יעקוב קאדרי, איהם כמאמג’י, מונדאל אינפיעאת, מוחמד עארדה וזכריא זביידי, והנאשמים בסיוע בבריחה הם מחמוד אבו אשרין, קצי מרעי, עלי אבו בכר, מחמוד אבו בכר ואיאד ג’ראדאת – כולם פלסטינים מנפת ג’נין. יחד עם זאת, העבירות הביטחוניות שיוחסו תחילה לאסירים הנמלטים, הוסרו מכתב האישום.

חפרו מנהרה במשך שנה

כתב האישום מתאר כיצד הנאשמים, החל מסוף שנת 2020 ועד ליום הבריחה, חפרו מנהרה שהפתח שלה מתחת למקלחת התא.

לקראת סיום חפירת המנהרה, החליטו בני הדודים מחמוד ומוחמד עארדה והנאשם ג’ראדאת לפנות אל זכריא זביידי ולהציע לו לברוח עימם מהכלא, על מנת שזביידי ינצל את מעמדו וקשריו ברשות הפלסטינית וידאג שלאחר הבריחה יזכו האסירים הנמלטים למעצר הגנתי ברשות. זביידי הסכים לתוכנית הבריחה והגיש בקשה לעבור לאגף 2.

הצטיידו במזון וברדיו

ב-5 בספטמבר עבר זביידי לתא, וביום זה הושלמה חפירת המנהרה שאורכה כ-30 מטר אל מעבר לחומות הכלא. באותו לילה נמלטו 6 הנאשמים דרך המנהרה, כשהם מצוידים בבגדי החלפה, מזון, ומכשירי רדיו על מנת לעקוב אחר התקדמות החיפושים ומיקום כוחות הביטחון. בריחת האסירים התגלתה כעבור כשעה וחצי, אז החלו חיפושים נרחבים לאיתורם.

ששת הנמלטים הגיעו לכפר נאעורה, כאשר מחמוד עארדה ביקש מאחיו שיגיע עם רכב כדי למלט אותם לשטחי הרשות הפלסטינית. משלא הסתייע הדבר בידם, הם החליטו להתפצל לזוגות כדי להקשות על איתורם. בסופו של דבר, נתפסו כל השישה.


עורך דין פלילי פאדי אסעד

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות