לוחם אש נאשם בגרימת מוות ברשלנות

הכבאי, עמית כהן בן 43, שהיה בעת נסיעה מבצעית באזור רמלה, נאשם כי נהג תחת השפעת סמים, פגע ברכב חולף וגרם למותה של פעוטה בת 3
גילי סיוון-כהן |
כבאים בעת פעילות מבצעית (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

לבית המשפט לתעבורה מרכז, הוגש כתב אישום כנגד עמית כהן, כבאי בן 43, תושב מודיעין, בגין גרימת מוות ברשלנות ונהיגה בשכרות, זאת בעקבות תאונת הדרכים בה היה מעורב בעת שנהג ברכב כבאית, אשר כתוצאה ממנה נהרגה פעוטה בת 3.

על פי כתב האישום, במסגרת עבודתו נהג הנאשם ברכב כבאית בנסיעה אשר הוגדרה "מבצעית" וזאת כשהוא שיכור ובדמו נמצאה חומצת חשיש שהינו תוצר של חילוף חומרים של קנאביס. הנאשם נהג ברחבי העיר רמלה כאשר אורות הכבאית מהבהבים ומופעלת סירנה. בשלב מסוים במהלך נסיעתו נכנס הנאשם לצומת, כאשר הצומת אינו פנוי והרמזור בכיוון נסיעתו אדום, וזאת בניגוד לנהלי כיבוי והצלה. כתוצאה מן האמור התנגש הנאשם עם הכבאית בעוצמה ברכב פרטי, אשר בו נסעו אם ובתה הפעוטה.

הפעוטה נפטרה בבית החולים

על פי כתב האישום, מעוצמת ההתנגשות, נפצעה האם באורח קל, ואילו הפעוטה סבלה מחבלת ראש בגינה הובהלה באמבולנס לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נפטרה. כאמור, בדמו של כהן נמצאו אלכוהול מעבר לכמות המותרת וכן שיירי חומרים אסורים. בגין האמור הוא מואשם בגרימת מוות רשלנית, נהיגה בקלות ראש אשר גרמה לתאונה דרכים בה נחבל אדם וניזוק רכוש ונהיגה בשכרות.

בכתב האישום, צוינו פרטי הרשלנות המיוחסים לנאשם, בכך שהוא נכנס לצומת באור אדום, מבלי לעצור את הכבאית עצירה מוחלטת בקו העצירה בכניסה לצומת, כפי הנדרש ממנו בהוראות הבטיחות. והנאשם לא הבחין ברכב המזדה מגיע אל הצומת על אף שדה ראיה פתוח שעמד לרשותו.

אישום: ברח שיכור משוטרים וגרם לפציעתם

במקרה נוסף של נהיגה בשכרות, הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד הבטמו גברה, בן 21, מראשון לציון, בגין נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון, שימוש ברכב ללא רשות, סיכון חיי אדם והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זאת לאחר שלמרות שאין לו רישיון נהיגה לקח את רכבו של אביו ללא רשותו ונהג בשכרות ברחובות ראשון לציון תוך שהוא נוסע בפרעות ואינו נענה לקריאות ניידת המשטרה לעצור. כתוצאה מהמרדף שני שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי. “בביצוע העבירות נשוא כתב האישום, ניסה המשיב לחמוק מרשויות האכיפה, תוך הפגנת תעוזה יוצאת דופן וזלזול מוחלט בחוק ובאמונים על אכיפתו”, כתבו נציגי המדינה בבקשה להאריך את מעצרו שהוגשה לבית המשפט.

על פי כתב האישום, הנאשם אשר אינו מחזיק ברישיון נהיגה, לקח את רכבו של אביו ולאחר ששתה אלכוהול החל לנהוג ברחבי הערים ראשל”צ, חולון ובת ים ויבנה, כאשר ברכב ישובים שני נוסעים נוספים. לאחר שהתקבל במשטרה דיווח על גניבת הרכב, הוא אותר על ידי ניידת משטרה, משהתקרבה אחת השוטרות לעבר הרכב, החל הנאשם בנסיעה מהירה במטרה להימלט מן השוטרים.

נהיגה פראית ברחובות העיר

למקום הוזעקו ניידות נוספות, אשר החלו דולקות אחרי הנאשם, שהמשיך לנהוג בפרעות ברחובות העיר ראשון לציון, תוך שהוא חוצה רמזורים באור אדום ואף נוסע בניגוד לכיוון התנועה. במהלך המרדף אחר הנאשם, התנגשה אחת הניידות בכלי רכב אחר שנסע אותה העת בכביש. כתוצאה מההתנגשות נגרם נזק לניידת ואילו שניים מן השוטרים נפצעו באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי.

למרות כל אלה, כך נטען בכתב האישום, לא חדל הנאשם מנהיגתו הפרועה תוך שהוא פוגע בכלי רכב חונים וגורם להם לנזק. בסופו של דבר, בשל נזק שנגרם לרכב בו נהג, עצר הנאשם את הרכב והורה לנוסעים שהיו עמו להימלט מן המקום, חרף קריאות השוטרים לעברו שיעצור. בהמשך נעצר הנאשם בביתו, כאשר בבדיקת ינשוף נמצא בגופו אלכוהול בריכוז גבוה מן המותר.


עו"ד פלילי אליז קסנטיני

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות