טען שאורלי וגיא נישאו לצורכי אימוץ ויפצה אותם ב-75 אלף שקלים

ביהמ"ש השלום בת"א חייב את עו"ד לענייני משפחה יוסי נקר לפצות את בני הזוג וקבע כי גם טענות שהעלה כלפיהם לפיהן הם מפיצי שקרים ודעות גזעניות מהוות לשון הרע
אורלי וילנאי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רונן אילן, הורה לעורך הדין לענייני משפחה יוסי נקר, לפצות ב-75 אלף שקלים את אורלי וילנאי וגיא מרוז, זאת בגין לשון הרע. השופט אילן קבע כי קבע כי הטענה של עו"ד נקר שאורלי וגיא נישאו לצורך אימוץ מהווה לשון הרע וכך גם העובדה כי וילנאי ומרוז מפיצים שקרים ודעות גזעניות.

על פי התביעה שהוגשה לפני כשלוש וחצי שנים טענו וילנאי ומרוז למסכת ארוכה של פרסומים שהעלה עו"ד נקר בפייסבוק ובהם ניסה להציג תמונה שבה לכאורה קיבלו בני הזוג ילד אומנה שלא כדין, פעלו בניגוד לחוק ושיקרו. הוא עשה זאת תוך שימוש בהכפשות ומניפולציות הכוללות שימוש בפרסומים שבני הזוג עצמם פרסמו מתוקף רצונם להפיץ את המידע על תחום האומנה כדי לסייע לילדים רבים.

תביעת השתקה?

השופט אילן דחה את טענת עו"ד נקר כי מדובר בתביעת השתקה ובמקביל קיבל את טענת וילנאי ומרוז לפרסום לשון הרע בפרסומים המייחסים להם הפצת שקרים, דעות גזעניות ומתוך לעג לענייניהם האישיים. מתוך התביעה, השופט קיבל שתי סוגיות מרכזיות שהינן דיבה ברורה ובאשר לחלק מהפרסומים קבע כי הם אומנם אינם נחשבים לדיבה, אולם עמדות הנתבע בוטות הן ואפילו אינן אמת.

״הנתבע טען להגנת ׳אמת בפרסום׳ אך נמצא שלא הוכיח כל אמת באותם פרסומים שמייחסים לתובעים הפצת שקרים ודעות גזעניות", כתב השופט בפסק הדין. "כך גם נמצא שהנתבע לא הוכיח אמת בפרסומים בהם מתח ביקורת על אישור התובעים כמשפחת אומנה או בהתנהלותם ככזאת… הנתבע טען להגנת תום לב אך נמצא שהביטויים בהם עשה שימוש מלמדים על כוונה לפגוע בתובעים ׳במידה גדולה משהייתה סבירה׳ וכך נסתרה חזקת תום הלב של הנתבע״.

השופט הוסיף עוד בפסק הדין: "לא ניתן להקל ראש בחומרת הגינויים שהעטיר הנתבע על ראשם של התובעים. הפרסומים החוזרים המאשימים אותם בדברי כזב והלעג לענייניהם הפרטיים האישיים. לכל אדם , אפילו הוא אישיות מוכרת כדוגמת התובעים , הזכות שלא יוכתם שמו במסגרת השתלחות שכזו״.


לצפייה ודירוג כבוד השופט רונן אילן


עו"ד קארין לגטיוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות