תיעוד: בעל רכב נתלה על מכסה המנוע כדי שלא ייגנב

תושב לוד כבן 40, הואשם בביהמ"ש כי נכנס לרכב מונע שחנה ליד חנות במושב זיתן וניסה להימלט עמו, אולם בעליו שהבחין במתרחש הצליח לעצור אותו
דניאל בן חמו |
נוהג נהג מכונית רכב תעבורה
נוהג במכונית, אילוסטרציה envato

הסיפור הזה מדגיש את העובדה, מדוע אסור להשאיר רכב מונע גם שיורדים ממנו לדקות ספורות. לבית המשפט הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, כנגד תושב לוד, כבן 40, שגנב רכב וניסה לפגוע בבעל הרכב שנתלה על מכסה המנוע בעת בריחתו.

לפני כחודש וחצי, הבחין הנאשם כי בעל רכב, השאיר את רכבו מונע ונכנס לחנות במושב זיתן. הנאשם ניצל את ההזדמנות, נכנס לרכב והחל להימלט. בעל הרכב שהבחין בכך נעמד מולו אך הנאשם לא נעצר אלא פגע בקורבן בפלג גופו התחתון שנאלץ להיתלות על מכסה המנוע כדי להימנע מדריסתו.

עד הראייה – שוטר

קצין משטרה שהיה עד לאירוע, החל במרדף ברכבו המשטרתי אחר הרכב הנמלט כשהוא משתמש במערכת הכריזה והצופרים במטרה לגרום לנאשם לעצור. במשך מספר דקות המשיך הנאשם בנסיעה פראית תוך שהוא מסיט את הרכב לצדדים כדי לגרום לנפילתו של הקורבן. בשלב מסוים אף ניסה להתנגש בחפצים ורכבים אחרים על מנת לגרום לפגיעה בקורבן בכדי שישחרר את אחיזתו ברכב.

עם הגעתו לשכונת ס"ח בלוד, עצר הנאשם את הרכב והחל להימלט רגלית כשקצין המשטרה החל במרדף אחריו אך לא הצליח לאתרו. חקירת המשטרה שנפתחה בתחנת לוד בעקבות האירוע הובילה לחשוד, תושב לוד בן 40, שנעצר לחקירה.

בסיומה של החקירה הוגש היום כתב אישום חמור כנגד החשוד בעבירות חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, גניבת רכב ועוד. כמו כן הוגשה בקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

תושבי הבירה נושמים לרווחה – נתפסה כנופיית גנבי רכב

המשטרה הגישה בימים האחרונים, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, כנגד שבעה נאשמים תושבי מזרח ירושלים ואיו”ש, בגין גניבת 11 כלי רכב בשבועות האחרונים בירושלים.

במסגרת פרשייה מורכבת שהתנהלה בשבועות האחרונים ועסקה בגניבת כלי רכב בעיר ירושלים, משטרת מחוז ירושלים עצרה 7 חשודים, שעל פי החשד היו מעורבים בשבועות האחרונים ב-11 מקרים של גניבת כלי רכב ובניסיון גניבת כלי רכב.

מהחקירה המשטרתית עלה כי חברי הכנופיה פעלו באופן מתוחכם ומתוכנן, תוך שימוש בחוליות ביצוע במטרה למקסם את פעילותם ולגנוב מספר כלי רכב בכל ליל פעילות. בימים האחרונים המשטרה השלימה את חקירתם של שבעת החשודים, 6 חשודים תושבי מזרח ירושלים וחשוד נוסף תושב איו”ש.

תשתית ראייתית

על פי החשד גנבו בתקופה האחרונה 11 כלי רכב בהזדמנויות שונות מרחבי העיר ירושלים, מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת המשך החקירה.

לאחר גיבוש תשתית ראייתית הכוללת ראיות שנאספו בחקירה של תחנת עוז והיחידה למניעת פשיעה של מרחב קדם במחוז ירושלים, היום הוגש כתב אישום בבית המשפט על ידי שלוחת מעצרים תביעות ירושלים כנגד שבעת הנאשמים לצד בקשה למעצרם עד לתום ההליכים.

מעצר הכנופייה התאפשר הודות לפעילות משטרתית יזומה, נחושה ויצירתית, שבזכותה חלק מהמעורבים נתפסו בשעת מעשה וחלקם לאחר פעולות חקירה מגוונות. נמשיך לפעול בנחישות נגד גנבי רכבים ועברייני הרכוש באשר הם, במטרה לשמור על שלום הציבור ורכושו.

_____________________________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות