ייבאו סם אונס לישראל – "בשביל הריגוש"

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר 9 חודשי עבודות שירות ו-10 אלף שקל קנס על בני זוג, תושבי העיר, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בכך שהזמינו משלוח של סם אונס מסין
אייל חן |
סם אונס. מקור: ויקיפדיה

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא גזר 9 חודשי עבודות שרות ועשרת אלפים שקלים קנס, על שני בני זוג מתל אביב, אשר ייבאו מסין 4 ליטר סם אונס מסוג GBL, המוכר כסם האונס, דרך הדואר. השניים הורשעו על יסוד הודאתם בעובדות כתב אישום מתוקן בעבירה של יבוא סם מסוכן.

על-פי כתב האישום בחודש נובמבר האחרון, גמלה בליבם של הנאשמים, שהם בני זוג, החלטה לייבא סם מסוכן מסוג GBL. לשם כך, עשו הנאשמים שימוש בפרופיל בדוי כדי לאתר אדם שימכור להם את הסם וישלח אותו לישראל. הנאשמים הזמינו מאדם המתגורר בסין 4.315 ליטרים של סם, ושילמו תמורתם סך של 300 דולר. לאחר ביצוע ההזמנה, ומתוך רצון לטשטש זיקתם אל החבילה, פנה הנאשם על דעתה של בת זוגו לידידתו וביקש ממנה לקבל עבורו את החבילה באמתלות שונות ומבלי שחשף בפניה את תוכנה האמיתי.

לאחר שקיבל מידידתו את מספר תעודת הזהות שלה, שינו הנאשמים את כתובת משלוח החבילה לכתובת מגורי ובמהלך חודש דצמבר אותרה החבילה על-ידי רשויות המכס בנמל התעופה בן גוריון, וזו הועברה למשטרת ישראל אשר הוציאה מתוכה את החלק הארי של הסם והותירה בה דגימה בלבד. במסגרת פעילות משטרתית, הגיע שוטר שהתחזה לשליח מטעם חברת השילוח, ובתאום עם חברתם של בני הזוג מסר לה את החבילה למקום עבודתה. בסמוך לכך, הגיעו הנאשמים למקום ונטלו ממנה את החבילה.

לא התכוונו למכור

הסנגור, טען כי הנאשמים הודו והורשעו בעבירה של יבוא סם מסוכן מסוג GBL, אשר לא קיימת לגביו חזקה לפיה מעל כמות מסוימת מדובר בהחזקה שלא לצריכה עצמית. נטען כי במצב דברים זה, יש להניח כהנחת בסיס שהנאשמים ייבאו את הסם לצריכה עצמית ללא כוונה להפיץ אותו או לסחור בו. הסנגור עמד על נסיבות חייהם ונתוניהם האישיים של הנאשמים, וטען כי מדובר בבני זוג נורמטיביים וצעירים, אשר טרם ביצוע העבירה חוו משבר קשה, בעקבותיו ייבאו את הסם לצורך ריגוש שחיפשו לעצמם בלבד, וזאת בנוסף לבלבול ולקושי שהביאה עמה מגפת הקורונה שפגעה אף היא בשיקול דעתם.

השופט בני שגיא ציין בגזר הדין כי מדובר בעבירה חמורה ובכמות בלתי מבוטלת של סם מסוכן, כאשר על פי חוות דעתו של המומחה ניתן להכין ממנה אלפי מנות סם שכן די בצריכה מזערית של 1 עד 3 מ"ל על מנת לגרום לאפקט אופורי ומטבע הדברים לנזק פוטנציאלי משמעותי ורחב.

נורמטיבים עם עבר פרוע

"יחד עם זאת" כך כתב השופט, "לא נטען בכתב האישום כי הנאשמים התכוונו להפיץ את הסם או למכור אותו לאחרים, ולטעמי יש בכך כדי להפחית במעט מחומרת העבירה לכך מצטרפת גם העובדה שהסם נתפס על-ידי רשויות החוק עוד בנמל התעופה בן גוריון, כך שבפועל לא נגרם נזק קונקרטי".

עוד ציין השופט שגיא כי "נראה כי מדובר בנאשמים נורמטיביים והעבירה שביצעו זרה לאורח חייהם: הנאשמת נעדרת עבר פלילי וזו הסתבכותה הראשונה עם החוק. הגם שלחובת הנאשם רישום ללא הרשעה משנת 2018 בעבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי ושימוש בכוח כדי למנוע מעצר – הרי שמדובר בעבירות שאינן רלוונטיות לענייננו וממילא העונש שהוטל בגינן הסתכם בצו של"צ. לפיכך, לא ראיתי בנתון זה ככזה המצדיק מתן משקל כלשהו בעונש".


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות