תיעוד: הצית מכלית דלק ומרצדס בגלל סכסוך עסקי

כתב אישום הוגש לביהמ"ש נגד תושב בת ים, 19, לפיו הוא גרם לשריפה בלב שכונת מגורים בראשל"צ, גרם לנזק רב לרכוש כשרק בנס לא נפגעו ממנה עוברי אורח
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

לבית משפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד תושב בת ים, בן 19, הנאשם בהצתת מכלית דלק ומרצדס בראשון לציון, זאת על פי המשטרה במסגרת סכסוך עסקי בין שותפים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

במהלך חודש יוני השנה, הוצתו בראשון לציון, שני רכבים, מכלית דלק ורכב פרטי מסוג מרצדס, בהפרש של כמה ימים. חקירת המשטרה, שנפתחה בעקבות האירועים, העלתה כי שתי ההצתות הינן בעלי מאפיינים דומים ועל כן התגברה ההערכה כי ישנו קשר ביניהן. בחקירה שהחלה כחקירה סמויה ובהמשך הפכה לגלויה, הצליחו השוטרים לעלות על זהות החשוד בביצוע ההצתות והוא נעצר לחקירה. מהחקירה עלה כי הרקע להצתת כלי הרכב הינו סכסוך עסקי בין שני שותפים.

הגיע מצויד בקסדה ובבנזין

מכתב האישום עלה כי הנאשם הצטייד בקסדה עם משקף שחור, כפפות ובקבוק ובו חומר דליק מסוג בנזין. הוא כיסה מספר האופנוע באיזולירבנד למעט שתי הספרות האחרונות. באותו היום, חנתה מכלית הדלק בשטח עפר במקביל לתחנת הדלק ״יעד״. בחצות הגיע הנאשם לחנות בתחנת הדלק כשהוא חובש את הקסדה שמכסה את ראשו ואת פניו ועל ידיו כפפות, רכש מצית ויצא מן המקום.

בהמשך, נסע הנאשם לכיוון מקום חניית מכלית הדלק והגיעו למקום, האט את נסיעתו ועצר בחלק הקדמי של מכלית הדלת. אז, ירד המשיב מהאופנוע וניגש לחלק הקדמי ימני של המכלית, שפך את תכולת הבקבוק והצית אש במכלית. כעבור כשבוע בשיטה דומה הוא הגיע למקום בו חנה רכב מסוג מרצדס עם האופנוע כשהוא חובש את הקסדה, כפפות לידיו ומצויד בבקבוק שהכיל חומר דליק עצר סמוך לרכב המרצדס, ירד מהאופנוע שפך את תכולת הבקבוק והצית אש במרצדס.

בעל עבר פלילי עשיר

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צויין כי לנאשם יש רישום פלילי בגין עבירות שוד, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובעבירה של שימוש בכוח או באיומים כדי למנוע מעצר וכן יכול היה להיגרם נזק רב כתוצאה מהצתת המכלית.

"הנאשם", נכתב בבקשת המעצר, "הצית אש במכלית הדלק ורק בשל ערנותם של עובדי תחנת הדלק הסמוכה, הוזעקו כוחות הצלה וכיבוי אש למקום ובכך נמנע נזק רב שיכול להיגרם כתוצאה ממעשיו אלו".

"כמו כן", נכתב עוד, "הוא הצית אש ברכב המרצדס שחנה בעיבורה של עיר, בשכונת מגורים ובכך גרם נזק רב לרכב המרצדס ולרכב נוסף שחנה סמוך אליו. בעלת הרכב אשר הבחינה באש הזעיקה את כוחות ההצלה וכיבוי האש ובכך נמנע נזק רב אף יותר כמו גם פגיעה בנפש".

_________________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות