האם תבוטל הרשעתו בפלילים של שוטר שתקף עצור?

בן כוכב, שוטר בתחנת לוד, הודה במסגרת הסדר טיעון בתקיפה ובשיבוש הליכי משפט. ביהמ"ש יכריע בקרוב אם לבטל את הרשעתו כדי שלא לפגוע בעבודתו במשטרה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ארז מלמד הרשיע בתקיפה ושיבוש מהלכי חקירה, את בן כוכב, שוטר בתחנת לוד, שהיכה חשוד שעצר בהיותו אזוק בידיו וברגליו. המחלקה לחקירות שוטרים הגיעה להסדר טיעון עם כוכב, שעדיין משרת במשטרה ואפילו הוארך שירותו. כעת מבקש כוכב לבטל את הרשעתו כדי שלא לפגוע בעבודתו המשטרתית. ביהמ"ש ידון בבקשתו בקרוב.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם כוכב, שוטר בתחנת לוד, עצר לפני מספר שנים חשוד בביצוע עבירות אלימות במשפחה, והובא לתחנה. בתחנה הובילו הנאשם וקצין נוסף את המתלונן לחצר. בעוד המתלונן כבול באזיקים בידיו וברגליו. בהיותם בחצר, החל השוטר כוכב לדחוף את המתלונן בחוזקה מספר פעמים בפלג גופו העליון, עד שזה נפל על כסא שהיה במקום.

שלף אקדח טייזר

בתגובה, כך לפי כתב האישום, המתלונן תפס באמצעות ידיו את חולצתו של הנאשם. או אז היכה הנאשם את המתלונן בראשו ובעורפו תשע פעמים. הנאשם המשיך במעשיו עד שהקצין ניגש לעברו והרחיק אותו מהמתלונן.

השוטר כוכב לא הסתפק במכות שהיכה את החשוד הכבול באזיקים. על פי כתב האישום נגד השוטר, המתלונן נשאר לשבת על כסא במקום, והקצין אחז בידו. במצב דברים זה, ולאחר שכוכב שהורחק מהמתלונן הוא שוב התקרב אליו ובעט ברגליו ולאחר הבעיטה ירק המתלונן לעבר כוכב.

השוטר כוכב המשיך להסתובב בקרבת המתלונן, שהמשיך להיות ישוב כבול על הכסא. לפתע שוב התקרב כוכב אל המתלונן. המתלונן זרק לעברו שני כסאות שהיו במקום. בתגובה, הקצין אחז במתלונן, והנאשם שלף לעבר המתלונן אקדח טייזר.

רוצה להמשיך לשרת

הקצין, כך נטען, הרפה מאחיזתו במתלונן, ביקש מהנאשם להכניס את הטייזר חזרה למקומו, ועזב את המקום. בהמשך למתואר, ערך הנאשם דו"ח פעולה כוזב בו תאר תקיפה מצידו של המתלונן כלפיו, ותוך שהשמיט את העובדה שהוא תקף את המתלונן ובעקבות דוח הפעולה הכוזב, נחקר המתלונן בחשד לעבירה של תקיפת שוטרים.

בשבוע האחרון, הגיע השוטר כוכב להסדר טיעון עם המחלקה לחקירות שוטרים בו הוא יחזור מכפירתו ויודה בעבירות המיוחסות לו והם יעתרו לעונש מאסר שירוצה בעבודות שירות. בדיון בו השוטר כוכב הודה במיוחס לו הסנגור ביקש ששירות המבחן יבחן אפשרות של ביטול ההרשעה, מאחר ומדובר באיש משטרה, שגם כיום עובד בשירות משטרת ישראל והרשעה יכולה לפגוע בו. השופט ארז מלמד שהרשיע את הנאשם במיוחס לו קבע דיון לחודש מאי דחה ואז יוגש תסקיר בעניינו של הנאשם.

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז מלמד

_______________________________________________________________

עו”ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות