כתב אישום נגד עובד בחנות סלולאר: "גנב כספים מלקוחות"

העובד, גיא אללוף, 35 מחולון, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לעוקץ קשישים, הועמד לדין ע"י פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) שגם דורשת להותירו במעצר עד תום ההליכים
אייל חן |
אילוסטרציה envato

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום כנגד גיא אללוף (35) מחולון בגין נטילה ושימוש באמצעי תשלום ללא הסכמת המשלם, זאת לאחר שאסף בהזדמנויות רבות פרטי אשראי של לקוחות בחנות הפלאפונים בה עבד, פתח באמצעותם ארנקים דיגיטאליים תחת שמם של הלקוחות וביצע באמצעותם רכישות של מוצרים שונים בהיקף של מאות אלפי שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד דניאל איקן, הנאשם עבד בחנות לממכר טלפונים, ובמהלך עבודתו נהג לאסוף את פרטי כרטיסי האשראי של לקוחות שונים, רובם קשישים, אשר הגיעו לחנות בה עבד בעיר כפר סבא. הנאשם אסף את פרטי האשראי של לקוחות החנות, בין היתר על ידי כך שנהג להציע כי יבצע עבורם העברה של הנתונים ממכשיר הטלפון הישן למכשיר הטלפון החדש שרכשו או תיקנו. בעת שהשאירו בידיו את מכשירם, הנאשם אסף את פרטי האשראי של הלקוחות ופתח באמצעותם ארנקים דיגיטאליים של חברת "אפל".

באמצעות הארנקים, נטען באישום, ביצע רכישות מוצרים אלקטרונים בעסקאות בשווי עשרות אלפי שקלים. כמו כן, לנאשם יוחסו עבירות של שימוש במסמך מזויף על מנת לשבש מהלכי משפט זאת לאחר שכאשר זומן לחקירה במחלקת הונאה במשטרה, העביר לחוקרת המשטרה הודעה מזויפת לפיה הוא נדבק בוירוס הקורונה ומשכך לא יוכל להגיע לחקירה.

"מסוכן לציבור"

במקביל לכתב האישום, הוגשה כנגד הנאשם גם בקשה להארכת מעצרו. "מסוכנתו של המשיב", כך מצוין בבקשה, "נלמדת באופן מובהק מאופי העבירות ותחכומן; ניצול מעמדו כמוכר בחנות על פני אוכלוסיית המתלוננים, שרובם קשישים; כמות המתלוננים אותם עקץ והסכומים הגבוהים שקיבל המשיב במרמה מהמתלוננים".

כמו כן צויין: "קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב ישבש הליכי משפט או להתחמקות מהליכה שפיטה, שכן בהתאם למיוחס למשיב בכתב האישום, עולה כי המשיב פעל להתחמק מהתייצבות לחקירה על ידי הצגת בדיקת קורונה חיובית מזויפת. דהיינו, עיננו הרואות, כי המשיב אינו בוחל באמצעים על מנת להתחמק מהליכי החקירה בעניינו".

במקביל הוגש כתב אישום נוסף כנגד אורי בן שימול, (22) מחצור הגלילית, בגין שימוש באמצעי תשלום לאחר שפתח ארנק דיגיטאלי, באמצעות פרטי אשראי שקיבל על ידי גיא אללוף, וניסה באמצעותו לרכוש מוצרי חשמל שונים. כנגד בן שימול, אשר מצוי במעצר בית בתנאים מגבילים, הוגשה בקשה להארכת התנאים המגבילים עד תום ההליכים.

נעצר בתום חקירה סמויה

אללוף נעצר בשבוע שעבר בעקבות חקירה רחבה של יחידת הונאה מרכז. לשיטת המשטרה, אללוף, מוכר בחנות סלולאר "פעל בתחכום ושיטתיות במטרה להונות לקוחות ע”י גניבת פרטי האשראי שלהם וביצוע רכישות בעשרות אלפי שקלים". בידי המשטרה סרטון בו נראה החשוד כשהוא בודק פרטי כרטיס אשראי של לקוחה ושני חשודים המבצעים רכישה בעזרת הארנק הדיגיטלי כשהם מחופשים לחרדים.

בעקבות תלונות שהתקבלו בחברות האשראי על הכחשות עסקה מצד לקוחות רבים, נפתחה חקירה ביחידת ההונאה במחוז מרכז שממצאיה העלו כי מספר רב של קשישים נפלו קורבן למוכר בחנות סלולאר בכפר סבא שנהג להעתיק את פרטי כרטיסי האשראי של לקוחותיו, בעיקר קשישים, שהגיעו לתיקון מכשירם או לרכישת מכשיר חדש.

_________________________________________________________________

עו”ד אביעד לנצ’נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות