התנדב למשטרה והטריד מינית בזמן המשמרת

יאסר אבו ריא הורשע כי נהג להתקשר לנשים דרך הטלפון המשטרתי ולחש להן הערות והצעות מיניות. ביהמ"ש בחיפה גזר עליו עבודות שירות ופיצוי כספי: "התקשה לגלות אמפטיה למתלוננת"
דניאל בן חמו |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, גזר חצי שנת מאסר בדרך של עבודות שירות על יאסר אבו ריא, מתנדב במשטרה, שהורשע בביצוע הטרדות מיניות, זאת שבמהלך מילוי תפקידו ובזמן המשמרת נהג להתקשר לנשים ולהשמיע באוזניהן תכנים מיניים. בנוסף, נידון אבו ריא גם למאסר על תנאי ופיצוי של 5,000 שקלים למתלוננת נגדו.

אבו ריא הורשע בביהמ"ש השלום בחיפה על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים, הנאשם שירת כמתנדב בתחנת כפר מנדא בתפקיד סייר. במספר הזדמנויות שונות נהג הנאשם לבצע שיחות טלפון לנשים באמצעות הטלפון הנייד שלו ולהשמיע באוזניהן תכנים מיניים.

באחד המקרים, כך נטען, התקשר הנאשם מספר פעמים, באמצעות הטלפון של התחנה, לאישה שכלל לא הכיר. הנאשם השמיע באוזניה הערות מיניות בוטות וגסות והציע לה הצעות מיניות חוזרות ונשנות, זאת תוך כדי שהוא נוגע בעצמו.

"התקשה לגלות אמפטיה"

השופט בנג'ו ציין, כי מדובר בעבירה אשר כללה תכנון מקדים, כאשר הנאשם השיג מספרי טלפון של נשים שונות, ובעודו מתנדב בתחנת המשטרה, התקשר לאותם נשים והטריד אותם, במספר הזדמנויות. הנאשם יכול היה לחדול ממעשיו לאחר כל אחת מהשיחות, אך המשיך להתקשר ולהטריד נשים שונות מספר רב של פעמים.

"במעשיו", כתב השופט בגזר הדין, "פגע הנאשם בכבודה של המתלוננת, בחירותה, בפרטיותה, ברגשותיה ובאוטונומיית גופה. כמו כן, בשים לב לכך שהנאשם היה מתנדב במשטרה בעת ביצוע העבירה, קיימת פגיעה נוספת בערך של שמירה על אמון הציבור במשטרה וכן שמירה על כבוד המשטרה".

השופט בנג'ו ציין עוד "כי מחד הנאשם הודה ולקח אחריות על מעשיו ובכך חסך זמן שיפוטי יקר וכן חסך מהמתלוננת את הצורך להעיד בבית משפט אודות האירועים. אך מאידך, עולה מתסקיר שירות המבחן, כי קבלת האחריות של הנאשם הינה מהשפה אל החוץ. הוא התקשה לגלות אמפטיה כלפי המתלוננת, והיה עסוק בעיקר במחירים אותם הוא משלם".

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שלמה בנג'ו

_______________________________________________________________

עו”ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות