"תקבל צרור או רימון הביתה – אל תבדוק אותי"

כך, לפי כתב אישום שהוגש נגדו, איים אימסעיל אל ג'רושי מרמלה על אדם שהיה חייב לו מיליון שקלים. המדינה מייחסת לו ולשניים נוספים עבירות של סחיטה באיומים
מעיין לביא |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בראשון לציון, הוגש כתב אישום כנגד אימסעיל אל ג'רושי, בן 28 מרמלה, אלירן חובלאשוילי, בן 36 ויניב חובלאשוילי בן 33 שניהם מאשדוד, בגין סחיטה באיומים של אדם אשר הצמידו לו חוב של קרוב למיליון שקלים שלא היה חייב בו, איימו עליו וסחטו אותו על מנת להוציא ממנו את הכסף שדרשו.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2018, התקשר המתלונן עם שותף עסקי, כיוון שלשותף היו חובות כספיים נדרש המתלונן לשלם סך של 110 אלף שקלים. זמן קצר לאחר התשלום נודע לאל ג'רושי כי המתלונן שילם כסף ליריבו הפלילי. לאור האמור זומן המתלונן לפגישה בלוד ובעקבותיה לפגישה בבית בכפר ג'ואריש אליה זומנו גם האחים אלירן ויניב חובלאשוילי ויריבו של אל ג'ואריש (לו שילם המתלונן בעבר). במהלך הפגישה, לאחר שאל ג'רושי טען כי הוא סבור שגם לו מגיע תשלום כספי, יישבו לכאורה הצדדים את המחלוקות והמתלונן סבר כי בכך תמה מעורבותם של הנאשמים.

"נלך עד הסוף"

על אף האמור, מספר חודשים לאחר הפגישה התקשר אל ג'רושי למתלונן והודיע לו כי עליו לשלם, תוך שהוא מציין שלא מעניין אותו מהיכן ישיג את הכספים שהוא דורש ממנו, אם בהלוואות או במכירת בית מגוריו, ואיים עליו "הפעם אתה תביא לי את הכסף ולא – נתקדם".

מספר ימים לאחר שיחה זו, נדרש המתלונן להגיע לפגישה בקרבת ביתו של אל ג'רושי. במהלך הפגישה מסר אל ג'רושי כי הוא נפגע מכך שהמתלונן שילם ליריבו ולפיכך דרש מהמתלונן סך של 700 אלף שקלים, תוך שהוא מאיים עליו שבאם לא ישלם לו את הכסף הוא יפגע בו, באומרו לו ש"הפעם הוא לא מכבד והוא מתכוון ללכת עד הסוף".

המתלונן, המפוחד והמאוים, כך מתואר בכתב האישום, הצליח להפחית את הדרישה הכספית ל-300 אלף שקלים "בלבד" – 150 אלף שקלים בתשלום מידי ועוד 150 אלף שקלים בתשלומים.

ניסיון הפיוס שלא צלח

בהמשך, ולאחר שהמתלונן לא הצליח לשלם את שנדרש ממנו, המשיך אל ג'רושי במסכת האיומים כלפיו, בין היתר באמצעות הודעות טקסט לטלפון הנייד של המתלונן בהן כתב בין היתר: "… יא בן שרמוטה אתה מחובר ולא עונה", "עדיף לך להתקשר לפני שאני אגיע אליך הביתה". בהמשך הצטרפו למסכת האיומים והסחיטה כלפי המתלונן גם הנאשמים האחרים.

באחת הפעמים יזמו אלירן ויניב חובלאשוילי פגישה במסעדה בעיר אשדוד במהלכה הבהירו למתלונן כי הם "הסניף" של אל ג'רושי באשדוד וכי לא יניחו לו עד אשר ישלם את חובו. במהלך הפגישה הוצע למתלונן להקים ביחד עם אל ג'רושי חברת ניקיון בעיר אשדוד במטרה לפייסו.

לאחר מכן, נטען בכתה האישום, הוגש למתלונן טלפון נייד כשמעברו השני של הקו היה אל ג'רושי, אשר שב ואיים על המתלונן ובני משפחתו וטען כי ירצח את אשתו באמרו לו "כשאני אפרק את אשתך אתה תרוץ אחרי לשלם לי את הכסף".

כמו כן, אמר למתלונן כי עדיף לו לשלם את סכומי הכסף המבוקשים "בטרם יאבד מישהו קרוב" וכן הוסיף ואיים: "אם אמא שלך חושבת שמשטרת ישראל יכולה לעזור לה אז לי יש צבא מאחורי, אל תנסה אותי ואל תבדוק אותי".

"שחרורם יסכן את הציבור"

במטרה לדחוק בו הבהירו הנאשמים חובלאשוילי למתלונן כי אל ג'רושי "הוא בן אדם שלא מספר סיפורים", כי מעולם לא ראו אותו כל כך עצבני, ואם לא יעשה כדרישתו אז עדיף למתלונן לעזוב עם בני משפחתו את ביתו, כדי שלא "יקבל צרור או רימון הביתה". בהמשך עמדו הנאשמים חובלאשוילי בקשר טלפוני עם המתלונן, במהלכו המשיכו במסכת הסחיטה והאיומים ושבו ודחקו בו לשלם את סכומי הכסף שאל ג'רושי דרש ממנו.

בין היתר, טוענים בפרקליטות, איימו הנאשמים חובלאשווילי כי ישברו את הטלפון הנייד של המתלונן לפי דרישת אל ג'רושי על מנת לוודא שלא ישאיר תיעוד להודעות הטקסט המאיימות ששלחו אליו. בהמשך הציבו הנאשמים חובלאשוילי למתלונן אולטימטום, שעליו לשלם את סכומי הכסף המבוקשים לאל ג'רושי. בין היתר אמרו למתלונן: "תתחיל, תתחיל להזרים,…אל תכנס לכותרות הראשיות אח שלי…". בחודש ספטמבר האחרון, בעקבות התערבות המשטרה, נעצרו הנאשמים חובלאשוילי ובהמשך, אותר ונעצר ביום גם אל ג'רושי.

במקביל לכתב האישום, הוגשה בבקשת הארכת המעצר. "קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיבים יסכן את בטחון הציבור", נכתב בבקשה, "ובעיקר את שלומו של המתלונן ובני משפחתו… המשיבים חברו ביחד למסכת סחיטה ואיומים של המתלונן, תוך דרישה לתשלום סכומי כסף של מאות אלפי שקלים, ללא כל הצדק חוקי. הנאשמים איימו על המתלונן בפגיעה בו ובבני משפחתו, התנהלו בצורה מאיימת ודורסנית, השתמשו באיומים מפורשים ומרומזים, תוך קביעת סדי זמנים לתשלום והצבת אולטימטום למתלונן".

______________________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות