מבצע "ניקיטה": החייל שהפליל את ראש המאפיה הרוסית

מיכאל טנסקי, ראש ארגון פשע באשדוד, נעצר הודות לסוכן שחצה את הקווים ואסף נגדו ראיות מרשיעות. מספר חשודים המשוכים למשפחת ג'רושי מרמלה נעצרו גם כן
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
מעצר, ארכיון

האם אשדוד תירגע? מי שכונה ראש המאפיה הרוסית בעיר נעצר בעקבות סוכן שחצה את הקווים. לאחר פעילות שערכה מספר חודשים, בה הופעל סוכן סמוי שחצה את הקווים, נעצרו היום לפנות בוקר 16 חשודים בינהם העבריין שלטענת המשטרה קשור למאפיה הרוסית מיכאל טנסקי. הסוכן הפליל גם חשודים נוספים בינהם בני משפחת ג'רושי מרמלה. מעצרו של טנסקי הוארך בעשרה ימים.

הסוכן שגויס למשימה וכונה בשם 'ניקיטה' ע"י מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, הינו עבריין שפעל במהלך השנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה, והוא אותר בנקודת זמן מכריעה, בה זיהו מפעילי הסוכנים את נקודת ה'אל חזור' אליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא, שנבנתה והותאמה בקפידה, על מנת לשמר את מעמדו בתוך כנופיית הפשיעה והעבריינים שהיה מוכר בקרבם, ובשלב זה החלה ההפעלה הממוקדת והצמודה, במהלכה שוגר לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים.

המטרה: למוטט את הארגון

מטרת העל שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן, הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מכנופיות הפשיעה המשפיעות באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים, ולפעול באופן 'כירורגי' תוך ביצוע עסקאות עם אותם עבריינים הפועלים תחת אותה כנופיה הפועלת באופן היררכי, שעיקר עיסוקה היה 'בקווי' סחר בסמים, סחיטה באיומים של 'דמי חסות' תוך נקיטת אלימות פיזית קשה ואכזרית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, ובדרך זו להביא להפללתו של העומד בראשו.

במרכז החקירה בה הופעל הסוכן, עומדת עבירת פשע המייחסת לחשוד המרכזי, מי שמוגדר כראש הכנופיה, חשד של חטיפת אדם ואיומים על חייו וחייהם של נוספים על ידו וע"י עבריינים הפועלים תחת חסותו.

הסוכן שוגר ע"י מפעיליו בימ"ר לביצוע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו בקפידה, במהלכן באמצעות מעמדו ושמו, הצליח לרכוש מהם 2 אקדחים, תחמושת וסמים מסוכנים מסוג 'קריסטל', MDMA ומריחואנה בכמויות גדולות.

חלק מהרכוש שנתפס על ידי המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

נשק מאולתר וסמים מסוכנים

במהלך היממה האחרונה, עם מתן האות, פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, בגילאי 20-50 מאשדוד, רמלה והפזורה בדואית ובמהלך החיפושים נתפס נשק מאולתר וסמים מסוכנים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

בערב החג הובאו העצורים להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, שם שופט בית משפט השלום באשקלון עידו כפכפי האריך בעשרה ימים את מעצרו של מיכאל טנסקי החשוד בעבירות של פציעה , סחיטה בכח, סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע.

בשלב זה היחידה החוקרת הציגה שלושה אירועים, כאשר לשניים מהם ראיות ממשיות, האחד אירוע תקיפה מפברואר 2021 והשני אירוע חטיפה מיוני 2021, כאשר שני האירועים קשורים לאותה דמות. פרט לטנסקי הוארך גם מעצרם של דימוטרי צ'רבינסקי וולדיסלב קוזצ'וק.

על פי החשד, טנסקי עבריין בכיר באשדוד שכונה גם ראש המאפיה הרוסית, עמד בראש התוקפים, בכך שאותו מתלונן חייב לו כספים ונסחט על ידו ולפי החשד לא פעל בהתאם להוראותיו ועל כן פעם ראשונה הותקף באופן שגרם לאשפוז ופעם נוספת נחטפה אישה כדי ללחוץ על המתלונן להשיב את הכספים שחייב.

חשד סביר

נציג המשטרה ציין בדיון מדובר במסוכנות ברף העליון ביותר. "בשל בצע כסף אדם מותקף", כך טען, "נגרמות לו חבלות של ממש, לרבות אשפוז בבית החולים וניתוח, לרבות פניה לבני משפחתו, לרבות פעולות נוספות שנועדו להטיל עליו אימה. למעשה, מדובר לפי החשד בשיטה שבה מעורבים אנשים שונים שחברו להם יחדיו וכל זה בנסיבות מחמירות".

השופט עידו כפכפי שהאריך את מעצרו של טנסקי, ציין בהחלטתו כי ״מהעדויות בתיק יש ראיות ממשיות למעורבות אישית של המשיב בשני האירועים, גם אם מידת מעורבותו הפיזית יתכן וחלקית ביחס לאירועי התקיפה. כך או אחרת, עדיין מדובר בראיות ממשיות הרבה מעבר לחשד הסביר הדרוש בשלב זה המצדיקות הארכת מעצר וזאת לאור חומרת העבירות, עוצמת הראיות והצורך בהשלמת החקירה״.


לצפייה ודירוג כבוד השופט עדו כפכפי


עו"ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות